Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11259
Tytuł: | Dydaktyczny kontekst wykorzystania gier komputerowych w procesie kształcenia |
Inne tytuły: | The didactic context of the use of computer games in the educational process |
Autorzy: | Kowalczuk, Karol |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 9-lip-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 117-129 |
Seria: | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; |
Abstrakt: | Computer games are most often seen as nothing but entertainment, but more and more often they are used in extensive educational strategies in the educational process. The effectiveness of the use of gaming is largely dependent on the correct understanding of its context in the teaching process. The complexity of the learning process creates wide opportunities for using games. At the same time, pedagogues themselves are aware of the fact that their pupils function in digital space. For their tools to be effective, they must largely correlate with the students. Therefore, modified teaching methods and models are created with the task of effective education, which are increasingly based on virtual reality. Thus, nothing prevents one from using the properties of games in the broadly understood learning process. |
Nota biograficzna: | Karol Kowalczuk – dr, Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11259 |
DOI: | 10.15290/ewpspz.2021.08 |
ISBN: | 978-83-7431-660-6 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-4275-3372 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
K_Kowalczuk_Dydaktyczny_kontekst_wykorzystania_gier.pdf | 1,04 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)