REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11259
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKowalczuk, Karol-
dc.date.accessioned2021-07-09T10:36:32Z-
dc.date.available2021-07-09T10:36:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 117-129pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-660-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11259-
dc.description.abstractComputer games are most often seen as nothing but entertainment, but more and more often they are used in extensive educational strategies in the educational process. The effectiveness of the use of gaming is largely dependent on the correct understanding of its context in the teaching process. The complexity of the learning process creates wide opportunities for using games. At the same time, pedagogues themselves are aware of the fact that their pupils function in digital space. For their tools to be effective, they must largely correlate with the students. Therefore, modified teaching methods and models are created with the task of effective education, which are increasingly based on virtual reality. Thus, nothing prevents one from using the properties of games in the broadly understood learning process.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleDydaktyczny kontekst wykorzystania gier komputerowych w procesie kształceniapl
dc.title.alternativeThe didactic context of the use of computer games in the educational processpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/ewpspz.2021.08-
dc.description.BiographicalnoteKarol Kowalczuk – dr, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAdams E., Projektowanie gier. Podstawy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.pl
dc.description.referencesBednarek J., Lubina E., Kształcenie na odległość. Podstawy dydaktyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesBednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesBereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesDenek K., Poza ławką szkolną, Wydawnictwo Eruditus, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesFurmanek W., Piecuch A., Dydaktyka informatyki. Modelowanie symulacyjne komputerowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2012.pl
dc.description.referencesGajda J., Hipermedia szansą wzbogacenia tradycyjnych form multimedialnego kształcenia otwartego na odległość, [w:] T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2005.pl
dc.description.referencesKarpińska A., Niepowodzenia edukacyjne – renesans myśli naukowej, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2011.pl
dc.description.referencesKowalczuk K., Edukacja w pikselach. Gry komputerowe w procesie kształcenia, Wydawnictwo Katedra, Gdańsk 2016.pl
dc.description.referencesKruszewski K., Gry dydaktyczne – zarys tematu, „Kwartalnik Pedagogiczny” 1984, nr 2.pl
dc.description.referencesKról R., Efektywność gier dydaktycznych w procesie kształcenia, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Oficyna Wydawnicza Graf Punkt, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Oficyna Wydawnicza Graf Punkt, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, WSiP, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesKuryłowicz K., Madej D., Marasek K., Przewodnik po ZX Spectrum, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesMorbitzer J., Medialność a sprawność edukacyjna ucznia, [w:] J. Morbitzer, E. Musiał (red.), Człowiek-Media-Edukacja, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesMorbitzer J., Nowe uwarunkowania edukacyjne epoki dzieci sieci, „Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych” 2012, t. 55.pl
dc.description.referencesMusiał E., Nowe technologie a przyjazne środowisko uczenia się, [w:] J. Morbitzer, E. Musiał (red.), Człowiek – Media – Edukacja, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków 2014.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1996.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Dydaktyka dorosłych, WSiP, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Niepokój o dydaktykę, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploracji – PIB, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesSiemieniecki B., Komputer w edukacji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1997.pl
dc.description.referencesStrykowski W., Audiowizualne materiały dydaktyczne, PWN, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesWenta K., Edukacja w wirtualnej szkolnej sferze publicznej, [w:] J. Morbitzer, E. Musiał (red.), Człowiek – Media – Edukacja, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków 2014.pl
dc.description.referencesWrońska M., Nauczyciel – uczeń: syntopia czy dysonans w działaniach medialnych?, [w:] J. Morbitzer, E. Musiał (red.), Człowiek – Media – Edukacja, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków 2014.pl
dc.description.referencesZaczyński W., Proces kształcenia, [w:] W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Fundacja „Innowacja”, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesŻuchelkowska K., Gry komputerowe jako nowe zjawisko społeczno-kulturowe, [w:] J. Grzesiak (red.), Edukacja i innowacje w edukacji. Poprawa jakości kształcenia i jej uwarunkowania, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Kalisz – Konin 2012.pl
dc.description.firstpage117pl
dc.description.lastpage129pl
dc.identifier.citation2Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarcpl
dc.identifier.orcid0000-0002-4275-3372-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Kowalczuk_Dydaktyczny_kontekst_wykorzystania_gier.pdf1,04 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)