REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11259
Tytuł: Dydaktyczny kontekst wykorzystania gier komputerowych w procesie kształcenia
Inne tytuły: The didactic context of the use of computer games in the educational process
Autorzy: Kowalczuk, Karol
Data wydania: 2021
Data dodania: 9-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 117-129
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: Computer games are most often seen as nothing but entertainment, but more and more often they are used in extensive educational strategies in the educational process. The effectiveness of the use of gaming is largely dependent on the correct understanding of its context in the teaching process. The complexity of the learning process creates wide opportunities for using games. At the same time, pedagogues themselves are aware of the fact that their pupils function in digital space. For their tools to be effective, they must largely correlate with the students. Therefore, modified teaching methods and models are created with the task of effective education, which are increasingly based on virtual reality. Thus, nothing prevents one from using the properties of games in the broadly understood learning process.
Nota biograficzna: Karol Kowalczuk – dr, Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/11259
DOI: 10.15290/ewpspz.2021.08
ISBN: 978-83-7431-660-6
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-4275-3372
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Kowalczuk_Dydaktyczny_kontekst_wykorzystania_gier.pdf1,04 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)