REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11258
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBorawska-Kalbarczyk, Katarzyna-
dc.date.accessioned2021-07-09T10:36:20Z-
dc.date.available2021-07-09T10:36:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 97-115pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-660-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11258-
dc.description.abstractThe aim of the article is to analyse the educational process through a description of the teacher’s tasks in light of the changes to the paradigms of the theory of education. The analysis is set against a background of changes in the modern world, especially the dynamic progress of information technologies. Traditional education is becoming less effective in the face of continuous and rapid changes in the world. There is a contradiction between the students’ activities in the digital sphere, what they expect of the school, and the way in which the content of education is delivered. The author formulates and proves the thesis that a creative approach is needed to implement the learning process in the conditions of digital reality. It draws attention to new teacher roles, building a community of learners, taking into account the values of school culture and modern media learning space.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleProces kształcenia w cyfrowej rzeczywistości – wybrane kierunki zmianpl
dc.title.alternativeThe educational process in digital reality – selected directions of changepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/ewpspz.2021.07-
dc.description.BiographicalnoteKatarzyna Borawska-Kalbarczyk – dr hab., prof. UwB, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAbdo Qasem A. A., Viswanathappa G., Blended learning approach to develop the teachers’ TPACK, „Contemporary Educational Technology” 2016, t. 7(3).pl
dc.description.referencesBaron-Polańczyk E., Model kontinuum środowiska edukacyjnego nauczycieli (chmura – silos), „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2016, t. 19, nr 2(74).pl
dc.description.referencesFullan M., Wybór złych sterowników w całościowej reformie systemu edukacji, Centre for Strategic Education, Victoria 2011. Wydanie polskie: Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesGardner H., Davis K., The App Generation. How today’s youth navigate identity, intimacy, and imagination in a digital world, Yale University Press, New Haven – London 2013.pl
dc.description.referencesHansen A., Wyloguj swój mózg, Wydawnictwo Znak, Kraków 2020.pl
dc.description.referencesKlichowski M., Model TPACK. O potrzebie technopedagogicznego podejścia do wiedzy i kompetencji nauczycieli, [w:] J. Pyżalski (red.), Nauczyciel w ponowoczesnym świecie. Od założeń teoretycznych do rozwoju kompetencji, the Q studio, Łodź 2015.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Paradygmaty współczesnej dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, PWN, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Polska rzeczywistość dydaktyczna – paradygmatyczny taniec św. Wita, [w:] L. Hurło, D. Klus-Stańska, M. Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009.pl
dc.description.referencesKoehler M. J., Mishra P., What is technological pedagogical content knowledge? „Contemporary Issues in Technology and Teacher Education” 2009, t. 9(1).pl
dc.description.referencesKuhn T. S., Struktura rewolucji naukowych, PWN, Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesMead M., Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, PWN, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesMuszyński H., Nauczyciel w świecie medialnym, „Neodidagmata” 2012, nr 33/34.pl
dc.description.referencesPlebańska M., Sieńczewska M., Szyller A., (red.), Polska szkoła w dobie cyfryzacji. Diagnoza 2017. Podsumowanie wyników badania zespołu badawczego Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i PCG Edukacja, Warszawa, 2017.pl
dc.description.referencesPrice C., Jak zerwać ze swoim smartfonem, Wydawnictwo Sonia Draga, Katowice 2018.pl
dc.description.referencesRutkowiak J., Wielość paradygmatów dydaktyki a wspólny mianownik realności życia. Ku pytaniom o przekłady międzyparadygmatyczne, [w:] L. Hurło, D. Klus-Stańska, M. Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009.pl
dc.description.referencesSajdak-Burska A., Paradygmaty dydaktyki akademickiej – analiza wybranych podejść, „Roczniki Pedagogiczne” 2018, t. 10(46), nr 2.pl
dc.description.referencesSpitzer M., Cyfrowa demencja, Wydawnictwo Dobra Literatura, Słupsk 2013.pl
dc.description.referencesTapscott D., Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesTwenge J. M., iGen, Wydawnictwo Smak Słowa, Sopot, 2019.pl
dc.description.referencesWrońska M., Edukacja szkolna a kultura medialna adolescentów, [w:] R. Czerski, R. Wawer (red.), Nowoczesne media w przestrzeniach edukacyjnych, Wydawnictwo UMCS w Lublinie, Lublin 2015.pl
dc.description.referencesFullan M., Langworthy M., A Rich Seam: How New Pedagogies Find Deep Learning, Pearson, London 2014, http://www.michaelfullan.ca/wp-content/uploads/2014/01/3897.Rich_Seam_web.pdf (dostęp: 20.04. 2018).pl
dc.description.referencesPuentedura R. R, A matrix model for designing and assessing network-enhanced courses. 2003, http://www.hippasus.com/resources/ma trixmodel (dostęp: 21.04.2018).pl
dc.description.referencesRheingold H., Attention, and Other 21st-Century Social Media Literacies, 2010, https://www.semanticscholar.org/paper/Attention%2C-and-Other-21st-Century-Social-Media-Rheingold/f3cef1390e 04ac7845d119bdef98a5718b71114a?p2df (dostęp: 07.02.2020).pl
dc.description.referencesSchleicher A. (red.), Preparing teachers and developing school leaders for the 21st century: Lessons from around the World, OECD Publishing 2012, https://www.oecd.org/site/eduistp2012/49850576.pdf (dostęp: 12.02.2020).pl
dc.description.firstpage97pl
dc.description.lastpage115pl
dc.identifier.citation2Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarcpl
dc.identifier.orcid0000-0003-4315-2226-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Borawska_Kalbarczyk_Proces_ksztalcenia_w_cyfrowej_rzeczywistosci.pdf1,17 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)