REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11257
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzwarc, Alina-
dc.date.accessioned2021-07-09T10:36:06Z-
dc.date.available2021-07-09T10:36:06Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 81-96pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-660-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11257-
dc.description.abstractThe content of education is now one of the most important elements of the education process. The concept of educational content is presented in the article, based on an analysis of available literature. Much attention was also paid to the criteria for their selection in the educational process. These issues are presented in the context of changes to the educational process affecting the main elements of education.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleTreści kształcenia w perspektywie przemian edukacyjnychpl
dc.title.alternativeContents of education in the perspective of educational changespl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/ewpspz.2021.06-
dc.description.BiographicalnoteAlina Szwarc – dr, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBauman T., Uniwersytet wobec zmian społeczno-kulturowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2001.pl
dc.description.referencesBorawska-Kalbarczyk K., Kompetencje informacyjne uczniów w perspektywie zmian szkolnego środowiska uczenia się, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesBruner J.S., Kultura edukacji, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesDylak S., Architektura wiedzy w szkole, Difin, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesDylak S., Koniec „nauczania” czy nowy paradygmat dydaktyczny, [w:] L. Hurło, D. Klus-Stańska, M. Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009.pl
dc.description.referencesFilipiak E., Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2011.pl
dc.description.referencesFilipiak E., „Produkty” kultury uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum, „Forum Oświatowe” 2012, nr 1 (46).pl
dc.description.referencesGołębniak B., Teusz G., Edukacja poprzez język, Wydawnictwo CODN, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesHessen S., Struktura i treść szkoły współczesnej (zarys dydaktyki ogólnej), Nasza Księgarnia, Warszawa 1947.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Konstruowanie wiedzy w szkole, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn 2002.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Konstruowanie wiedzy w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2000.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Paradygmaty dydaktyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Wiedza, która zniewala – transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji, „Forum Oświatowe” 2012, nr 1(46).pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Wiedza osobista uczniów jako punkt zwrotny w teorii i praktyce dydaktycznej, „Kwartalnik Pedagogiczny” 2019, nr 1.pl
dc.description.referencesKonarzewski K., Reforma oświaty. Podstawa programowa i warunki kształcenia, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesKruszewski K. (red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesKruszewski K., Od tłumacza, [w:] D.F. Walker, J.F. Soltis, Program i cele kształcenia, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesKruszewski K., Program szkolny, [w:] K. Konarzewski (red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesKruszewski K., Wykorzystanie teorii wiadomości w studiach nad treściami kształcenia, [w:] M. Berge, T. Lewowicki (red.), Optymalizacja treści i procesu kształcenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesKruszewski K., Zmiana i wiadomość. Perspektywa dydaktyki ogólnej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesKupisiewicz C., Charakter i treść kształcenia powszechnego: podstawowego i średniego, [w:] M. Berge, T. Lewowicki (red.), Optymalizacja treści i procesu kształcenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesKupisiewicz C., Projekty reform edukacyjnych w Polsce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Edukacja wobec blokad systemu kulturowego, „Edukacja Międzykulturowa” 2018, nr 2.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Przemiany oświaty, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesMilerski B., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Leksykon PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesNawroczyński B., Zasady nauczania, Wydawnictwo Książnica – Atlas, Lwów – Warszawa 1930.pl
dc.description.referencesNiemierko B., Cele kształcenia, [w:] K. Konarzewski (red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesNiemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesOkoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesPiotrowski E., Rola treści kształcenia w procesie nauczania, „Chowanna. Tom Jubileuszowy” 2009.pl
dc.description.referencesProgram nauczania w szkole podstawowej, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1959.pl
dc.description.referencesSacharczuk J., Szwarc A., Edukacja i inne procesy wspierające proces kształtowania kompetencji międzykulturowych – ujęcie teoretyczne i praktyczne, „Kultura i Edukacja” 2020, nr 1.pl
dc.description.referencesSiemak-Tylikowska A., Treści nauczania – teorie doboru treści kształcenia, [w:] W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesSośnicki K., Zarys dydaktyki, Wydawnictwa Książek Szkolnych Kuratorjum Okręgu Szkolnego Lwowskiego, Lwów 1925.pl
dc.description.referencesSuchodolski B., Wstęp, [w:] J.A. Komeński, Wielka dydaktyka, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław 1956.pl
dc.description.referencesSzwarc A., Treści kształcenia jako element programu szkolnego w poglądach wybitnych pedagogów pierwszej połowy XX wieku, „Przegląd Historyczno-Oświatowy” 2019, nr 3-4.pl
dc.description.referencesUljens M., Dydaktyka szkolna, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 2: Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, GWP, Gdańsk 2006.pl
dc.description.firstpage81pl
dc.description.lastpage96pl
dc.identifier.citation2Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarcpl
dc.identifier.orcid0000-0002-3075-5872-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Szwarc_Tresci_ksztalcenia.pdf989,1 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)