REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11254
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKamińska, Wanda-
dc.date.accessioned2021-07-09T08:52:33Z-
dc.date.available2021-07-09T08:52:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 63-79pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-660-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11254-
dc.description.abstractThe article presents a proposal for a model integrating students’ know- ledge and skills in the current educational system. The topic covers the assumptions of the concept and selected practical consequences of it. The increasingly worsening positioning of the school as an institution in social life makes it necessary to look for corrections to the system enabling children and teenagers to prepare for life in the 21st century. The presented concept of integrated subject didactics should be distinguished from simple cross-subject correlations. The main thesis of the article is that the integration of didactics within individual stages of education is possible, provided that we recog nize analogous cognitive structures in the content of school subjects and arrange them from the simple to the complex, taking into account real goals in education. Then it will be possible to integrate the content of subjects at individual stages of education by creating „holistic” knowledge. The school will become responsible for increasing students’ competences.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleZałożenia, dziedzina i implikacje praktyczne koncepcji zintegrowanych dydaktyk przedmiotowychpl
dc.title.alternativeAssumptions, fields, and practical implications of the concept of integrated didactics of school subjectspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/ewpspz.2021.05-
dc.description.BiographicalnoteWanda Kamińska – dr hab. prof. Akademii Pomorskiej w Słupskupl
dc.description.referencesBereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesDuraj-Nowakowa K., Fenomenologiczne rozumienie problematyki pedagogicznej: szkic tej alternatywy, „Nauczyciel i Szkoła” 2006, 3-4(32-33).pl
dc.description.referencesFilipiak E., Z Wygotskim i Brunerem w tle. Rozwijanie zdolności uczenia się, GWP, Gdańsk 2011.pl
dc.description.referencesGuilford J.P., Natura inteligencji człowieka, PWN, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesKamińska W., W jaki sposób modelujemy wiedzę, której uczymy? Mapa problemu, [w:] W. Kamińska, P. Mroczkiewicz (red.), Jak uczyć, by nauczyć filozofii? Refleksje akademików i praktyków, UKSW, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesKendall P.C., Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, GWP, Gdańsk 2004.pl
dc.description.referencesKonarzewski K., Pedagogika i wartości: w odpowiedzi moim krytykom, „Kwartalnik Pedagogiczny” 1984, nr 2.pl
dc.description.referencesMeyer G., Cybernetyka a proces nauczania, PZWS, Warszawa 1969.pl
dc.description.referencesWitkowski L., Relacje międzypokoleniowe jako wyzwanie poznawcze dla historii myśli pedagogicznej w Polsce (zarys problematyki), [w:] L. Witkowski (red.), Dziedzictwo idei i pęknięcia międzypokoleniowe w pedagogice polskiej. Wprowadzenie do problemu, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019.pl
dc.description.referencesWójcik-Hetman D., Żmijowska-Wnęk E., Przewodnik dla nauczycieli nt. korelacji programów przedmiotowych, Wrocław 2015.pl
dc.description.referencesPodstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej z komentarzem. Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2017/05/wychowanie-przedszkolne-i-edukacja-wczesnoszkolna.-pp-z-komentarzem.pdf.pl
dc.description.firstpage63pl
dc.description.lastpage79pl
dc.identifier.citation2Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarcpl
dc.identifier.orcid0000-0003-2285-7163-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
W_Kaminska_Zalozenia_dziedzina_i_implikacje_praktyczne.pdf911,96 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)