REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11062
Tytuł: Kulturowe uwarunkowania tworzenia się społeczeństwa polskiego jako społeczeństwa kreatywnego
Inne tytuły: Cultural conditions of the creation of polish society as a creative society
Autorzy: Sadowski, Andrzej
Słowa kluczowe: kreatywność
społeczeństwo kreatywne
polskie społeczeństwo kreatywne i kultura
creativity
creative society
Polish creative society and culture
Data wydania: 2020
Data dodania: 10-cze-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 259-279
Konferencja: Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.
Abstrakt: W artykule autor stara się przybliżyć kierunki badań nad społeczeństwem kreatywnym w Polsce, a także wskazać na wybrane kulturowe uwarunkowania przyszłego postulowanego społeczeństwa polskiego jako społeczeństwa kreatywnego. Okazuje się, że w Polsce prowadzone są badania nad gospodarką kreatywną, klasą kreatywną, miastami kreatywnymi, akcydentalnie nad kapitałem kreatywnym. Na ogół brak jest badań nad koncepcją i praktyką funkcjonowania społeczeństwa kreatywnego. Autor proponuje roboczą koncepcję społeczeństwa kreatywnego oraz wybrane kulturowe uwarunkowania wdrażania tej koncepcji do praktyki.
In the article, the author attempts to present the directions of research on creative society in Poland, as well as to indicate selected cultural conditions of the postulated Polish society as a creative society. It turns out that in Poland research is carried out on the creative economy, creative class, creative cities, and on occasional creative capital. There is generally a lack of research into the concept and practice of creative society functioning. The author proposes a working concept of a creative society and selected cultural conditions for implementing this concept into practice.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/11062
ISBN: 978-83-7431-655-2
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0001-9456-9166
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSoc)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Sadowski_Kulturowe_uwarunkowania.pdf324,84 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)