REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11062
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSadowski, Andrzej-
dc.date.accessioned2021-06-10T09:13:09Z-
dc.date.available2021-06-10T09:13:09Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 259-279pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-655-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11062-
dc.description.abstractW artykule autor stara się przybliżyć kierunki badań nad społeczeństwem kreatywnym w Polsce, a także wskazać na wybrane kulturowe uwarunkowania przyszłego postulowanego społeczeństwa polskiego jako społeczeństwa kreatywnego. Okazuje się, że w Polsce prowadzone są badania nad gospodarką kreatywną, klasą kreatywną, miastami kreatywnymi, akcydentalnie nad kapitałem kreatywnym. Na ogół brak jest badań nad koncepcją i praktyką funkcjonowania społeczeństwa kreatywnego. Autor proponuje roboczą koncepcję społeczeństwa kreatywnego oraz wybrane kulturowe uwarunkowania wdrażania tej koncepcji do praktyki.pl
dc.description.abstractIn the article, the author attempts to present the directions of research on creative society in Poland, as well as to indicate selected cultural conditions of the postulated Polish society as a creative society. It turns out that in Poland research is carried out on the creative economy, creative class, creative cities, and on occasional creative capital. There is generally a lack of research into the concept and practice of creative society functioning. The author proposes a working concept of a creative society and selected cultural conditions for implementing this concept into practice.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectkreatywnośćpl
dc.subjectspołeczeństwo kreatywnepl
dc.subjectpolskie społeczeństwo kreatywne i kulturapl
dc.subjectcreativitypl
dc.subjectcreative societypl
dc.subjectPolish creative society and culturepl
dc.titleKulturowe uwarunkowania tworzenia się społeczeństwa polskiego jako społeczeństwa kreatywnegopl
dc.title.alternativeCultural conditions of the creation of polish society as a creative societypl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBendyk E., (2011), Polska strona kreatywności. Z E. Bendykiem rozmawia M. Duch­‑Dyngosz, „Znak”, nr 673, czerwiec.pl
dc.description.referencesBokszański Z., (2005), Tożsamości zbiorowe, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesBudStars Acquires the Full Ownership of the MartinProsperity.org Domain Name, www.martinprosperity.org, [dostęp: 24 maja 2016].pl
dc.description.referencesDobry słownik, https://dobryslownik.pl/slowo/kreatywny/23426/, [dostęp: 18 września 2019].pl
dc.description.referencesDonnan H., Wilson T. M., (2007), Granice tożsamości, narodu, państwa, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesFlorida R., (2010), Narodziny klasy kreatywnej, Warszawa, Narodowe Centrum Kultury.pl
dc.description.referencesFlorida R., Mellander C., King K. M., (2015), The Global Creativity Index 2015. Martin Prosperity Institute, Appendix 4.pl
dc.description.referencesFukuyama F., (2018), Tożsamość. Współczesna polityka tożsamościowa i walka o uznanie, przeł. J. Pyka, Poznań, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.pl
dc.description.referencesGrabowska­‑Powaga A., Jakubowska A., (2016), Rola kapitałów kulturowego i kreatywnego w kształtowaniu kapitału społecznego – przykład Polski, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, Seria: Organiacja i Zarządzanie, z. 97.pl
dc.description.referencesJak wspierać kreatywne społeczeństwo? Strategia Nowej Zelandii, https://nck.pl/badania/aktualnosci/jak-wspierac-kreatywne-spoleczenstwo-strategia-nowej-zelandii, [dostęp: 18 września 2019].pl
dc.description.referencesKagarlicki B., (2012), Imperium peryferii. Rosja i system światowy, przeł. Ł. Leonkiewicz, B. Szulecka, Warszawa, Wydawnictwo Krytyki Politycznej.pl
dc.description.referencesKarwowski M., (2009), Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Warszawa, APS.pl
dc.description.referencesKożuh A., (2016), Kreatywność jako niezbędny element kompetencji nauczyciela w edukacji alternatywnej, „Państwo i Społeczeństwo”, nr 2(XVI).pl
dc.description.referencesKreatywność, https://pl.wikipedia.org/wiki/Kreatywno%C5%9B%C4%87, [dostęp: 18 września 2019].pl
dc.description.referencesKultura ma znaczenie, (2003), L. E. Harrison, S. P. Huntington (red.), S. Dymczyk (przeł.), Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl
dc.description.referencesLandry Ch., (2013a), Kreatywne miasto, http://www.publio.pl/kreatywne-miasto-charles‑landry,p125146.html, [dostęp: 18 września 2019].pl
dc.description.referencesLandry Ch., (2013b), Kreatywne miasto: zestaw narzędzi dla miejskich innowatorów, O. Siara (przeł.), Warszawa, Narodowe Centrum Kultury.pl
dc.description.referencesMazerant M., (2018), Na marginesie zamiasta. Rozmowa prowadzona przez M. Mazeranta z A. Wittchen­‑Barełkowska, [w:] „»Purpose« magazyn internetowy. Miasto zamiasto”, nr 82.pl
dc.description.referencesMirski A., (2012), Zarzadzanie w sektorze gospodarki kreatywnej, „Państwo i Społeczeństwo”, nr 4(XII).pl
dc.description.referencesMularczyk A., Zdonek I., (2016), Rola usług edukacyjnych w kształtowaniu klasy kreatywnej polskiego społeczeństwa informacyjnego, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 265.pl
dc.description.referencesSadowski A., (2019), Społeczeństwo wielokulturowe z perspektywy pogranicza, Kraków, Zakład Wydawniczy Nomos.pl
dc.description.referencesStępnicka N., (2013), Koncepcja twórczej destrukcji J. A. Schumpetera a wyzwania współczesnej gospodarki, „Studia Ekonomiczne”, T. 129.pl
dc.description.referencesWallerstein I., (2004), Koniec świata jaki znamy, przeł. M. Bilewicz, A. W. Jelonek, K. Tyszka, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.description.referencesWasilewski J., (1986), Społeczeństwo polskie, społeczeństwo chłopskie, „Studia Socjologiczne”, nr 3(102).pl
dc.description.referencesWojnar K., (2016), Polska klasa kreatywna, Warszawa, Narodowe Centrum Kultury.pl
dc.description.firstpage259pl
dc.description.lastpage279pl
dc.identifier.citation2Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewskapl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0001-9456-9166-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSoc)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Sadowski_Kulturowe_uwarunkowania.pdf324,84 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)