REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10901
Tytuł: Kreacja wartości przedsiębiorstwa a konkurencyjność
Inne tytuły: The creation of company’s value and competitiveness
Autorzy: Grzybowska, Agnieszka
Cudowska-Sojko, Anna
Słowa kluczowe: przedsiębiorstwo
konkurencyjność
wartość
kreacja
company
competitiveness
value
creation
Data wydania: 2015
Data dodania: 12-maj-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 1, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, red. Ewa Gruszewska, Białystok 2015, s. 67-79
Konferencja: Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", Białystok-Augustów-Wilno 22-24 maja 2014
Abstrakt: Zdolność do kreowania wartości jest istotnym czynnikiem, warunkującym wzrost konkurencyjności. Współczesne przedsiębiorstwa wobec zmian, zachodzących na rynku, zmuszone są do poszukiwania nowych, efektywnych sposobów zapewnienia przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa, które oferują klientom produkty dopasowane do potrzeb i wymogów konsumenta oraz wprowadzają je szybciej i skuteczniej niż konkurenci, mają większe szanse wzmocnienia swojej przewagi konkurencyjnej. W celu efektywnego funkcjonowania w gospodarce przedsiębiorstwa muszą dostrzegać konieczność tworzenia wartości. Wzrost wartości przedsiębiorstwa jest warunkiem umożliwiającym utrzymanie długookresowej konkurencyjności. Badanie związków i wzajemnych relacji między wartością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa wydaje się mieć kluczowe znaczenie dla ich rozwoju.
The ability to create value is an important factor in the growth of competitiveness. The market is changing continuously and modern companies are forced to search for new, effective ways to ensure a competitive advantage. Companies which provide consumers with products tailored to their needs and requirements, and which launch them faster and more efficiently than the competitors, are more likely to strengthen their competitive advantage. Those who wish to function effectively in the economy must recognize the need to create value. An increase in the value of an enterprise is a prerequisite for maintaining long-term competitiveness. The aim of the paper is to determine the types of value and identify which ones are most important for companies in terms of the level of competitiveness.
Afiliacja: Agnieszka Grzybowska – Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomii i Zarządzania
Anna Cudowska-Sojko – Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomii i Zarządzania
URI: http://hdl.handle.net/11320/10901
ISBN: 978-83-7431-462-6
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2015;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WEiF)
Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", 22-24 maja 2014

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Grzybowska_A_Cudowska_Sojko_Kreacja_wartosci_przedsiebiorstwa_a_konkurencyjnosc.pdf377,7 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)