REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10901
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGrzybowska, Agnieszka-
dc.contributor.authorCudowska-Sojko, Anna-
dc.date.accessioned2021-05-12T11:17:49Z-
dc.date.available2021-05-12T11:17:49Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationWspółczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 1, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, red. Ewa Gruszewska, Białystok 2015, s. 67-79pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-462-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10901-
dc.description.abstractZdolność do kreowania wartości jest istotnym czynnikiem, warunkującym wzrost konkurencyjności. Współczesne przedsiębiorstwa wobec zmian, zachodzących na rynku, zmuszone są do poszukiwania nowych, efektywnych sposobów zapewnienia przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa, które oferują klientom produkty dopasowane do potrzeb i wymogów konsumenta oraz wprowadzają je szybciej i skuteczniej niż konkurenci, mają większe szanse wzmocnienia swojej przewagi konkurencyjnej. W celu efektywnego funkcjonowania w gospodarce przedsiębiorstwa muszą dostrzegać konieczność tworzenia wartości. Wzrost wartości przedsiębiorstwa jest warunkiem umożliwiającym utrzymanie długookresowej konkurencyjności. Badanie związków i wzajemnych relacji między wartością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa wydaje się mieć kluczowe znaczenie dla ich rozwoju.pl
dc.description.abstractThe ability to create value is an important factor in the growth of competitiveness. The market is changing continuously and modern companies are forced to search for new, effective ways to ensure a competitive advantage. Companies which provide consumers with products tailored to their needs and requirements, and which launch them faster and more efficiently than the competitors, are more likely to strengthen their competitive advantage. Those who wish to function effectively in the economy must recognize the need to create value. An increase in the value of an enterprise is a prerequisite for maintaining long-term competitiveness. The aim of the paper is to determine the types of value and identify which ones are most important for companies in terms of the level of competitiveness.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectprzedsiębiorstwopl
dc.subjectkonkurencyjnośćpl
dc.subjectwartośćpl
dc.subjectkreacjapl
dc.subjectcompanypl
dc.subjectcompetitivenesspl
dc.subjectvaluepl
dc.subjectcreationpl
dc.titleKreacja wartości przedsiębiorstwa a konkurencyjnośćpl
dc.title.alternativeThe creation of company’s value and competitivenesspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2015;-
dc.description.AffiliationAgnieszka Grzybowska – Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomii i Zarządzaniapl
dc.description.AffiliationAnna Cudowska-Sojko – Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomii i Zarządzaniapl
dc.description.referencesCiepielowska M., Wartość przedsiębiorstwa dla akcjonariuszy, [w:] Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji i rosnących wymagań konsumentów, A. Nalepka (red.), Wyższa Szkoła Biznesu – National-Louis Univeristy, Nowy Sącz 2007.pl
dc.description.referencesControlling w działalności przedsiębiorstwa, E. Nowak (red.), PWE, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesDoś A., Warunki i strategie kreacji wartości przedsiębiorstwa w oparciu o odpowiedzialność społeczną – ujęcie syntetyczne, „E-Finanse. Finansowy Kwartalnik Internetowy” 2011, t. 7, nr 3.pl
dc.description.referencesGrzybowska A., Przedsiębiorczość jako determinanta konkurencyjności, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 97 (724), Szczecin 2012.pl
dc.description.referencesLuka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, M. Gorynia (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesMarciniak S., Controlling. Filozofia i projektowanie, Difin, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesMarcinkowska M., Kształtowanie wartości firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesMichalski M., Zarządzanie przez wartość. Firma z perspektywy interesów właścicielskich, WIG-Press, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesMitek A., Miciuła I., Współczesne determinanty rozwoju przedsiębiorstw prywatnych, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 28, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012.pl
dc.description.referencesNita B., Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesPniewski K., Bartoszewicz B., Kreowanie wartości jako cel nadrzędny, [w:] Value Based Management, A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz (eds.), Poltex, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesPolaczek R., Efektywność gospodarowania w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa – na podstawie kompanii piwowarskiej, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, E. Urbańczyk (red.), Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 6, Szczecin 2008.pl
dc.description.referencesRudny W., Opcje rzeczowe jako obszar wartości przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, E. Urbańczyk (red.), Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 6, Szczecin 2008.pl
dc.description.referencesStankiewicz M. J., Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Gospodarka Narodowa” 2000, nr 7-8.pl
dc.description.referencesSzuścicka A., Rola wartości w systemie badań kondycji ekonomiczno-finansowej, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, E. Urbańczyk (red.), Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 6, Szczecin 2008.pl
dc.description.referencesWalczak W., Niematerialne determinanty konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw, [w:] Konkurencyjność jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa, S. Lachiewicz, M. Matejun (red.), Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.pl
dc.description.referencesKowal D., Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa w perspektywie współczesnych wyzwań rozwojowych podmiotów gospodarczych, Zeszyt Naukowy.pl Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie, nr 27, Kraków 2013, http://zeszytnaukowy.pl/download.php?article=1003, data dostępu 10.06.2014 r.pl
dc.description.referencesPasionek R., Istota zarządzania przez wartość, „Sztuka Zarządzania. Magazyn Biznesowy i Akademicki” 2014, nr 48, http://www.wsz-pou.edu.pl/magazyn/?strona=mag_pasionek77&nr=77&p=, data dostępu 10.06.2014 r.pl
dc.description.referencesSzarucki M., Pojęcie wartości oraz jej znaczenie w rozwoju firmy, http://www.naukaigospodarka.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=194%3Apojcie-wartoci-oraz-jej-znaczenie-w-rozwoju-firmy&catid=39%3Aartykuly&Itemid=108&lang=pl, data dostępu 09.06.2014 r.pl
dc.description.referencesSzymański P., Zarządzanie majątkiem obrotowym w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, praca doktorska, http://zbc.uz.zgora.pl/Content/8527/Rozdział%201.2.pdf, data dostępu 11.06.2014 r.pl
dc.description.referencesWalczak W., Analiza czynników wpływających na konkurencyjność przedsiębiorstw, „E-Mentor” 2010, nr 5 (37), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/37/id/784, data dostępu 18.02.2013 r.pl
dc.description.firstpage67pl
dc.description.lastpage79pl
dc.identifier.citation2Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 1, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, red. Ewa Gruszewskapl
dc.conferenceMiędzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", Białystok-Augustów-Wilno 22-24 maja 2014pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WEiF)
Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", 22-24 maja 2014

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Grzybowska_A_Cudowska_Sojko_Kreacja_wartosci_przedsiebiorstwa_a_konkurencyjnosc.pdf377,7 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)