REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10900
Tytuł: Wpływ ekspansji gospodarczej na działalność kreacyjną sektora MŚP w Polsce
Inne tytuły: Influence of economic expansion on creative activity of Polish SME sector
Autorzy: Ejsmont, Aneta
Słowa kluczowe: działalność kreacyjna
sektor MŚP
ekspansja gospodarcza
eksport
franchising
bezpośrednie inwestycje zagraniczne
creative activity
SME sector
economic expansion
export
Foreign Direct Investment (FDI)
Data wydania: 2015
Data dodania: 12-maj-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 1, Kreacja, innowacyjność, handel zagraniczny, red. Ewa Gruszewska, Białystok 2015, s. 48-66
Konferencja: Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", Białystok-Augustów-Wilno 22-24 maja 2014
Abstrakt: Małe i średnie przedsiębiorstwa zawsze były i nadal są bardzo ważnym elementem każdej gospodarki. Waga tego sektora, a zwłaszcza zainteresowanie nim, stale rośnie. Firmy te są stymulatorem rozwoju gospodarczego. Dodatkowo, sektor MŚP dynamicznie podchodzi do otoczenia, gdyż jest w stanie najszybciej reagować na powstające potrzeby konsumentów, w przeciwieństwie do dużych podmiotów gospodarczych. Problemem badawczym, poruszanym w niniejszym opracowaniu, jest niski poziom nakładów finansowych, przeznaczanych na rozwój działalności kreacyjnej sektora MŚP, polegającej w głównej mierze na promowaniu i reklamowaniu produktów oraz usług oferowanych przez te podmioty. Celem niniejszego opracowania jest weryfikacja hipotezy badawczej, iż warunkiem zwiększenia poziomu nakładów finansowych, przeznaczanych na działalność kreacyjną sektora MŚP w Polsce, jest szeroko pojęta ekspansja gospodarcza Polski, przyczyniająca się do rozwoju sektora MŚP poprzez zwiększenie aktywności eksportowej badanych podmiotów gospodarczych. W niniejszej publikacji zastosowana zostanie metoda hipotetyczno-dedukcyjna, mająca na celu zweryfikowanie hipotezy badawczej. W celu potwierdzenia słuszności hipotezy wykorzystano tzw. „efekt standaryzowany”, czyli efekt wyrażony w wygodnych standaryzowanych jednostkach, którego zastosowanie potwierdza fakt, iż małe i średnie firmy w Polsce powinny prowadzić wzmożoną ekspansję.
Small and medium-sized companies have always been a very important component of every economy. The significance of that sector, and especially its popularity, has been rising constantly. Smaller companies are a stimulator of economic development. Additionally, the SME sector has a dynamic attitude towards the environment because it is capable of the fastest reactions to the increasing needs of customers, in contrast to larger economic entities. The main research problem described in the present paper is the low level of financial outlays on the development of the creative activity of the SME sector, which mainly consists in promotion and advertising of the products and services offered by these entities. The aim of the paper is to verify the hypothesis that the main condition for increasing the level of financial outlays on the creative activity of the SME sector in Poland is a widely understood economic expansion, which would contribute to the sector's development by increasing the export activity of the economic entities in question. The author uses the hypothetical and deductive method, aiming to verify the initial research hypothesis. In order to confirm the correctness of the hypothesis, the author uses the so-called 'standardized effect', i.e. one expressed in convenient standardized units, as its use can confirm the adopted hypothesis.
Afiliacja: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach, Instytut Humanistyczno-Ekonomiczny
URI: http://hdl.handle.net/11320/10900
ISBN: 978-83-7431-462-6
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2015;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", 22-24 maja 2014

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Ejsmont_Wplyw_ekspansji_gospodarczej_na_dzialalnosc_kreacyjna_sektora_MSP_w_Polsce.pdf496,96 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)