Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10567
Tytuł: | Odessa i muzyka. O kilku aspektach twórczości Kiry Muratowej |
Inne tytuły: | Odessa and Music. About a Few Aspects of the Creativity of Kira Muratowa |
Autorzy: | Czerwiński, Grzegorz |
Słowa kluczowe: | Kira Muratova Odessa film art house music Ukraine Valentyn Sylvestrov Georgi Deliyev Renata Litvinova Alla Demidova Nina Ruslanova |
Data wydania: | 2019 |
Data dodania: | 25-mar-2021 |
Wydawca: | Temida 2 ; przy współpracy Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Odessa, muzyka, literatura. Ukraińsko-polski transfer kulturowy. Studia, redakcja naukowa Natalia Maliutina, Weronika Biegluk-Leś, Białystok-Odessa, 2019, s. 229-237 |
Seria: | Colloquia Orientalia Bialostocensia. Literatura/Historia;XLI Studia odeskie;Tom 4 |
Konferencja: | III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Muzyka i opera w polsko-ukraińskim dialogu literackim i kulturowym”, Białystok, 4-5 maja 2017 r. |
Abstrakt: | The article is devoted to the cinematic works by Kira Muratova, an acclaimed Ukrainian film director, who spent most of her artistic life in Odessa. The author focuses on the place of music in Muratova's films, and in particular, on the musical motifs in her movie The Tuner (Настройщик in Russian): 1. music as a topic of conversations of the protagonists; 2. music in the foreground of the soundtrack; 3. music as a background for dialogues; 4. rhythmicity and musicality of dialogues; 5. musical instruments as elements of the interior at the movie set. In addition, the author discusses music in Muratova's films in terms of surrealism and anthropology. |
Afiliacja: | Kolegium Literaturoznawstwa Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku |
Nota biograficzna: | GRZEGORZ CZERWIŃSKI – dr hab., kierownik Zakładu Komparatystyki Słowiańskiej i Literatur Rosji, adiunkt w Kolegium Literaturoznawstwa na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku. Autor monografii: Po rozpadzie świata. O przestrzeni artystycznej w prozie Włodzimierza Odojewskiego (Gdańsk 2011), Sprawozdania z podróży muftiego Jakuba Szynkiewicza. Źródła. Omówienie. Interpretacja (Białystok 2013), „Jam z rodu nomadów”. Literatura polsko-tatarska po 1918 roku (Białystok 2017). Przygotował do druku edycję pism Stanisława Kryczyńskiego Wspomnienia. Utwory poetyckie. Eseje (Białystok 2014). Współredaktor tomu Estetyczne aspekty literatury polskich, białoruskich i litewskich Tatarów (od XVI do XXI wieku) (Białystok 2015). Publikowała między innymi w: „Pamietniku Literackim”, „Zeitschrift für Slavische Philologie”, „Russian Literature”, „Ruchu Literackim”, „Rocniku Komparatystycznym”, „Slavia Orientalis” i „Wieku XIX”. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/10567 |
ISBN: | 78-83-65696-46-5 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | ©Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2019; |
Występuje w kolekcji(ach): | III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Muzyka i opera w polsko-ukraińskim dialogu literackim i kulturowym”, Białystok, 4-5 maja 2017 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
G_Czerwinski_Odessa_i_muzyka.pdf | 228,86 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)