Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10567
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Czerwiński, Grzegorz | - |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T08:15:30Z | - |
dc.date.available | 2021-03-25T08:15:30Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Odessa, muzyka, literatura. Ukraińsko-polski transfer kulturowy. Studia, redakcja naukowa Natalia Maliutina, Weronika Biegluk-Leś, Białystok-Odessa, 2019, s. 229-237 | pl |
dc.identifier.isbn | 78-83-65696-46-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/10567 | - |
dc.description.abstract | The article is devoted to the cinematic works by Kira Muratova, an acclaimed Ukrainian film director, who spent most of her artistic life in Odessa. The author focuses on the place of music in Muratova's films, and in particular, on the musical motifs in her movie The Tuner (Настройщик in Russian): 1. music as a topic of conversations of the protagonists; 2. music in the foreground of the soundtrack; 3. music as a background for dialogues; 4. rhythmicity and musicality of dialogues; 5. musical instruments as elements of the interior at the movie set. In addition, the author discusses music in Muratova's films in terms of surrealism and anthropology. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Temida 2 ; przy współpracy Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Colloquia Orientalia Bialostocensia. Literatura/Historia;XLI | - |
dc.relation.ispartofseries | Studia odeskie;Tom 4 | - |
dc.subject | Kira Muratova | pl |
dc.subject | Odessa | pl |
dc.subject | film | pl |
dc.subject | art house | pl |
dc.subject | music | pl |
dc.subject | Ukraine | pl |
dc.subject | Valentyn Sylvestrov | pl |
dc.subject | Georgi Deliyev | pl |
dc.subject | Renata Litvinova | pl |
dc.subject | Alla Demidova | pl |
dc.subject | Nina Ruslanova | pl |
dc.title | Odessa i muzyka. O kilku aspektach twórczości Kiry Muratowej | pl |
dc.title.alternative | Odessa and Music. About a Few Aspects of the Creativity of Kira Muratowa | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | ©Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2019; | - |
dc.description.Biographicalnote | GRZEGORZ CZERWIŃSKI – dr hab., kierownik Zakładu Komparatystyki Słowiańskiej i Literatur Rosji, adiunkt w Kolegium Literaturoznawstwa na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku. Autor monografii: Po rozpadzie świata. O przestrzeni artystycznej w prozie Włodzimierza Odojewskiego (Gdańsk 2011), Sprawozdania z podróży muftiego Jakuba Szynkiewicza. Źródła. Omówienie. Interpretacja (Białystok 2013), „Jam z rodu nomadów”. Literatura polsko-tatarska po 1918 roku (Białystok 2017). Przygotował do druku edycję pism Stanisława Kryczyńskiego Wspomnienia. Utwory poetyckie. Eseje (Białystok 2014). Współredaktor tomu Estetyczne aspekty literatury polskich, białoruskich i litewskich Tatarów (od XVI do XXI wieku) (Białystok 2015). Publikowała między innymi w: „Pamietniku Literackim”, „Zeitschrift für Slavische Philologie”, „Russian Literature”, „Ruchu Literackim”, „Rocniku Komparatystycznym”, „Slavia Orientalis” i „Wieku XIX”. | pl |
dc.description.Affiliation | Kolegium Literaturoznawstwa Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Koszko A. F., Pamiętniki szefa rosyjskiej policji śledczej, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Österberg I., In Search of a Source: The Functions of Music in Aleksej Balabanov's Film „Brother”, [w:] Europe – Evropa: Cross-cultural dialogue between the West, Russia and Southeastern Europe, ed. M. Könönen, J. Nuorluoto, Uppsala 2010. | pl |
dc.description.references | Popovici I., Viața și moartea unui comunist basarabean. Iuri Korotkov, tatăl Kirei Muratova, „Observator Cultural” 2017, nr 880. | pl |
dc.description.references | Taubman J. A., Kira Muratova, New York 2005. | pl |
dc.description.references | Абдуллаева З., Кира Муратова. Искусство кино, Москва 2008. | pl |
dc.description.references | Абдуллаева З., Зинцов О., Кира Муратова: сверхреалистка, «Театр» 2014, nr 17. | pl |
dc.description.references | Воскресенская И., Звуковое решение фильма, Москва 1978. | pl |
dc.description.references | Долин А., Вечное возвращение Киры Муратовой, http://www.openspace.ru/article/604 [dostęp: 2017-11-29]. | pl |
dc.description.references | Закревский Ю., Звуковой образ в фильме, изд. 2., Москва 1970. | pl |
dc.description.references | Капитонов Д. С., Концепт «маленький человек» в фильмах Киры Муратовой «Чувствительный милиционер» (1992) и «Увлеченья» (1994), «Art&Cult = Артикульт» 2013, nr 2(10). | pl |
dc.description.references | Корганов Т., Фролов И., Кино и музыка. Музыка в драматургии фильма, Москва 1964. | pl |
dc.description.references | Корниенко И., Киноискусство советской Украины, Москва 1975. | pl |
dc.description.references | Корнієнко І. С., Півстоліття українського радянського кіно: сторінки історії, Київ 1970. | pl |
dc.description.references | Кошко А. Ф., Очерки уголовного мира царской России в 3 т., Москва 2001. | pl |
dc.description.references | Лебедев Н. А., Очерк истории кино СССР, Москва 1965. | pl |
dc.description.references | Малиновский А. В., Кино в Одессе, Одесcа 2000. | pl |
dc.description.references | Нестьева М., Музыка Валентина Сильвестрова. Беседы. Статьи. Письма, Харьков 2012. | pl |
dc.description.references | Островский Г. Л., Одесса, море, кино: страницы истории далекой и близкой. Путеводитель, Одесса 1989. | pl |
dc.description.references | Трахтенберг Л., Мастерство звукооператора, Москва 1972. | pl |
dc.description.references | Шак Т.Ф., Цитата как основа музыкальной композиции в фильме режиссера А. Балабанова «Про уродов и людей», [w:] Музыкальное и художественное творчество в контексте фестиваля конкурса «Краснодарская камерата»: сборник материалов научно-практической конференции, Краснодар 2009. | pl |
dc.description.references | Ямпольский М., Муратова. Опыт киноантропологии, Санкт-Петербург 2008. | pl |
dc.description.references | Ямпольский М., Муратова: три фильма о любви, «Киноведческие записки» 2007, nr 82. | pl |
dc.description.firstpage | 229 | pl |
dc.description.lastpage | 237 | pl |
dc.identifier.citation2 | Odessa, muzyka, literatura. Ukraińsko-polski transfer kulturowy. Studia, redakcja naukowa Natalia Maliutina, Weronika Biegluk-Leś | pl |
dc.conference | III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Muzyka i opera w polsko-ukraińskim dialogu literackim i kulturowym”, Białystok, 4-5 maja 2017 r. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Muzyka i opera w polsko-ukraińskim dialogu literackim i kulturowym”, Białystok, 4-5 maja 2017 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
G_Czerwinski_Odessa_i_muzyka.pdf | 228,86 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)