REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10567
Tytuł: Odessa i muzyka. O kilku aspektach twórczości Kiry Muratowej
Inne tytuły: Odessa and Music. About a Few Aspects of the Creativity of Kira Muratowa
Autorzy: Czerwiński, Grzegorz
Słowa kluczowe: Kira Muratova
Odessa
film
art house
music
Ukraine
Valentyn Sylvestrov
Georgi Deliyev
Renata Litvinova
Alla Demidova
Nina Ruslanova
Data wydania: 2019
Data dodania: 25-mar-2021
Wydawca: Temida 2 ; przy współpracy Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Odessa, muzyka, literatura. Ukraińsko-polski transfer kulturowy. Studia, redakcja naukowa Natalia Maliutina, Weronika Biegluk-Leś, Białystok-Odessa, 2019, s. 229-237
Seria: Colloquia Orientalia Bialostocensia. Literatura/Historia;XLI
Studia odeskie;Tom 4
Konferencja: III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Muzyka i opera w polsko-ukraińskim dialogu literackim i kulturowym”, Białystok, 4-5 maja 2017 r.
Abstrakt: The article is devoted to the cinematic works by Kira Muratova, an acclaimed Ukrainian film director, who spent most of her artistic life in Odessa. The author focuses on the place of music in Muratova's films, and in particular, on the musical motifs in her movie The Tuner (Настройщик in Russian): 1. music as a topic of conversations of the protagonists; 2. music in the foreground of the soundtrack; 3. music as a background for dialogues; 4. rhythmicity and musicality of dialogues; 5. musical instruments as elements of the interior at the movie set. In addition, the author discusses music in Muratova's films in terms of surrealism and anthropology.
Afiliacja: Kolegium Literaturoznawstwa Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku
Nota biograficzna: GRZEGORZ CZERWIŃSKI – dr hab., kierownik Zakładu Komparatystyki Słowiańskiej i Literatur Rosji, adiunkt w Kolegium Literaturoznawstwa na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku. Autor monografii: Po rozpadzie świata. O przestrzeni artystycznej w prozie Włodzimierza Odojewskiego (Gdańsk 2011), Sprawozdania z podróży muftiego Jakuba Szynkiewicza. Źródła. Omówienie. Interpretacja (Białystok 2013), „Jam z rodu nomadów”. Literatura polsko-tatarska po 1918 roku (Białystok 2017). Przygotował do druku edycję pism Stanisława Kryczyńskiego Wspomnienia. Utwory poetyckie. Eseje (Białystok 2014). Współredaktor tomu Estetyczne aspekty literatury polskich, białoruskich i litewskich Tatarów (od XVI do XXI wieku) (Białystok 2015). Publikowała między innymi w: „Pamietniku Literackim”, „Zeitschrift für Slavische Philologie”, „Russian Literature”, „Ruchu Literackim”, „Rocniku Komparatystycznym”, „Slavia Orientalis” i „Wieku XIX”.
URI: http://hdl.handle.net/11320/10567
ISBN: 78-83-65696-46-5
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: ©Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2019;
Występuje w kolekcji(ach):III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Muzyka i opera w polsko-ukraińskim dialogu literackim i kulturowym”, Białystok, 4-5 maja 2017

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
G_Czerwinski_Odessa_i_muzyka.pdf228,86 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)