Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10234
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Garbat, Anita | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-24T07:30:17Z | - |
dc.date.available | 2021-02-24T07:30:17Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1(13), s. 109-121 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/10234 | - |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest analiza wizerunku nauczycieli prezentowanego na stronach internetowych szkół średnich zrzeszonych w Stowarzyszeniu na rzecz Najstarszych Szkół w Polsce. Przeanalizowanie dziesięciu stron internetowych szkół pod kątem prezentacji kadry pedagogicznej pozwala stwierdzić, że wirtualna przestrzeń szkoły stanowi niewykorzystany obszar w zakresie ukazywania potencjału merytoryczno- -dydaktycznego nauczycieli. O wizerunek na szkolnej stronie internetowej powinno dbać całego grono pedagogiczne poprzez opracowanie spójnej koncepcji, która ukazałaby nie tylko wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje, ale i zainteresowania, pasje nauczycieli. | pl |
dc.description.abstract | The purpose of the article is analising image of teachers presented on the websites of secondary schools associated in the Association for the Oldest Schools in Poland. The analysis of ten schools’ websites in terms of the presentation of teaching staff shows that the virtual space of the school is an unused area in terms of showing the substantive and didactic potential of teachers. The entire educational staff should take care of the image on the school website by developing a coherent concept that would show not only education, additional qualifications but also interests, passions of teachers. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | wizerunek | pl |
dc.subject | nauczyciel | pl |
dc.subject | strona internetowa szkoły | pl |
dc.subject | szkoła średnia | pl |
dc.subject | image | pl |
dc.subject | teacher | pl |
dc.subject | school website | pl |
dc.subject | secondary school | pl |
dc.title | Wizerunek nauczycieli na wybranych stronach internetowych szkół średnich zrzeszonych w Stowarzyszeniu na rzecz Najstarszych Szkół w Polsce | pl |
dc.title.alternative | Image of teachers presented on the websites of secondary schools associated in the Association for the Oldest Schools in Poland | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2020.13.10 | - |
dc.description.Email | garbat.anita@gmail.com | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach | pl |
dc.description.references | Banasik, K. (2019). Kulturowe reprezentacje nauczyciela w prasie ogólnopolskiej w kontekście zmiany edukacyjnej. [Rozprawa doktorska]. Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce. [Maszynopis niepublikowany]. | pl |
dc.description.references | Bańko, M. (red.). (2007). Słownik języka polskiego. T. 6. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Dobrołowicz, J. (2014). Wizerunek nauczyciela-wychowawcy w wybranych tygodnikach opiniotwórczych. W: M. Dróżdż (red.), Mądrość w mediach – od bezmyślności do przemądrzałości (s. 299–317). Tarnów: Biblos. | pl |
dc.description.references | Drozdowski, R. (2008). Zdjęcia w sieci. Kierunkująca i na-znaczająca rama prezentacyjna Internetu. W: T. Ferenc, K. Olechicki (red.), Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu (s. 18–29). Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. | pl |
dc.description.references | Garbat, A., Moskwa, A. (2018). Wizerunek szkół średnich w Internecie na podstawie analizy stron internetowych liceów ogólnokształcących w Polsce. W: W. Ratajek (red.), Edukacja i człowiek w czasach technologii. Szanse, nadzieje i zagrożenia (s. 133–141). Wrocław: Wydawnictwo ViaFerrata. | pl |
dc.description.references | Jasionowicz, M. (2006). Strona www. W: W. Pisarek (red.), Słownik terminologii medialnej (s. 203). Kraków: Universitas. | pl |
dc.description.references | Kozinets, R.V. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Przeł. M. Brzozowska-Brywczyńska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Kubinowski, D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia. Metodyka. Ewaluacja. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. | pl |
dc.description.references | Łączyński, M. (2009). Wizerunek. W: T. Gackowski, M. Łączyński (red.), Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek. Jak i po co należy go badać (s. 80–82). Warszawa: CeDeWu. | pl |
dc.description.references | Pink, S. (2009). Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach. Przeł. M. Skiba. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl |
dc.description.references | Gorbaniuk, J. (2014). Wizerunek szkoły i nauczyciela w badaniach retrospektywnych. Teologia i Moralność, 2, 23–37. Pozyskano z: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/tim/article/ viewFile/2190/2178 | pl |
dc.description.references | Górnicka, M. (2011). Szkolne strony do remontu. Pozyskano z: https://edunews.pl/system-edukacji/szkoly/1692-szkolne-strony- www-do-remontu | pl |
dc.description.references | Juszczyk, S. (2015). Kultura wizualna – wybrane studia teoretyczne oraz badania empiryczne. Chowanna, 2, 17–29. Pozyskano z: http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Chowanna/Chowanna-r2015-t2/Chowanna-r2015-t2-s17-29/Chowanna-r2015-t2-s17-29.pdf | pl |
dc.description.references | Krysiak, P. (2019). III edycja Akademii Opowieści: „Nauczyciel na całe życie”. Pozyskano z: http://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/7,155762,24632321,startujemy-z-iii-edycja-akademiiopowiesci-nauczyciel-na-cale.html | pl |
dc.description.references | Lubina, A., Nierada J. (2013). Strona internetowa szkoły. Pozyskano z: https://edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/2193-strona-internetowa-szkoly | pl |
dc.description.references | Madalińska-Michalak, J. (red.). (2018). Przywództwo nauczycieli. Warszawa: FRSE. Pozyskano z: http://czytelnia.frse.org.pl/media/Przywodztwo_nauczycieli-calosc1_sWohF9y.pdf | pl |
dc.description.references | Pietras, A. (2010). Coś o szkolnej stronie internetowej. Pozyskano z: https://edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/1233-cos-o-szkolnej-stronie-internetowej | pl |
dc.description.references | Polak, M. (2015). Strona internetowa – zrób to sam(a). Pozyskano z: https://edunews.pl/nowoczesna-edukacja/ict-w-edukacji/3259-strona-internetowa-zrob-to-sam-a | pl |
dc.description.references | Rakowski-Kłos, I. (2019). Nauczyciel na całe życie. Idźcie i powiedzcie ile im zawdzięczacie. Pozyskano z: https://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/7,155762,25286616,nauczyciel-na-cale-zycieidzcie-i-powiedzcie-ile-im-zawdzieczacie.html | pl |
dc.description.references | I LO w Brodnicy (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: https://1lo-brodnica.edupage.org/ | pl |
dc.description.references | I LO w Gdańsku (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://ilo.gda.pl /pl | pl |
dc.description.references | I LO w Hrubieszowie (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://staszic.pl/ | pl |
dc.description.references | LO w Kielcach (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://zeromski.kielce.eu/padcms/index.php | pl |
dc.description.references | I LO w Ostrowie Wielkopolskim (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://www.1liceum.edu.pl/ | pl |
dc.description.references | I LO w Płocku (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://malachowianka.edu.pl/ | pl |
dc.description.references | I LO w Sandomierzu (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://lo1.sandomierz.pl/ | pl |
dc.description.references | VIII LO w Warszawie (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://www.wladyslaw.edu.pl/ | pl |
dc.description.references | LO w Wieluniu (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://www.lowielun.eu/index.php/pl/ | pl |
dc.description.references | LO w Zamościu (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://www.1lo.com.pl/ | pl |
dc.description.references | Szurek, A. (2016). Jakiej strony internetowej potrzebuje szkoła? Hejnał Oświatowy, 10, 15–17. Pozyskano z: https://kometa.edu.pl/uploads/publication/439/b3cb_A_HO10.pdf?v2.8 | pl |
dc.description.references | Szurek, A. (2017). Normy i zalecenia dotyczące szkolnych stron internetowych. W: J. Partyka (red.), Normy komunikacji: między retoryką a językiem. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN, s. 69-85. Pozyskano z: https://www.academia.edu/18382522/Normy_i_zalecenia_dotycz%C4%85ce_szkolnych_stron_internetowych | pl |
dc.description.references | Stowarzyszenie na rzecz Najstarszych Szkół w Polsce (2020). [Wykaz szkół średnich]. Pozyskano z: http://najstarszeszkoly.edu.pl/szkoly.html | pl |
dc.description.issue | 1(13) | pl |
dc.description.firstpage | 109 | pl |
dc.description.lastpage | 121 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2020_A_Garbat_Wizerunek_nauczycieli_na_wybranych_stronach_internetowych.pdf | 171,58 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL