REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10234
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGarbat, Anita-
dc.date.accessioned2021-02-24T07:30:17Z-
dc.date.available2021-02-24T07:30:17Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1(13), s. 109-121pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10234-
dc.description.abstractCelem artykułu jest analiza wizerunku nauczycieli prezentowanego na stronach internetowych szkół średnich zrzeszonych w Stowarzyszeniu na rzecz Najstarszych Szkół w Polsce. Przeanalizowanie dziesięciu stron internetowych szkół pod kątem prezentacji kadry pedagogicznej pozwala stwierdzić, że wirtualna przestrzeń szkoły stanowi niewykorzystany obszar w zakresie ukazywania potencjału merytoryczno- -dydaktycznego nauczycieli. O wizerunek na szkolnej stronie internetowej powinno dbać całego grono pedagogiczne poprzez opracowanie spójnej koncepcji, która ukazałaby nie tylko wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje, ale i zainteresowania, pasje nauczycieli.pl
dc.description.abstractThe purpose of the article is analising image of teachers presented on the websites of secondary schools associated in the Association for the Oldest Schools in Poland. The analysis of ten schools’ websites in terms of the presentation of teaching staff shows that the virtual space of the school is an unused area in terms of showing the substantive and didactic potential of teachers. The entire educational staff should take care of the image on the school website by developing a coherent concept that would show not only education, additional qualifications but also interests, passions of teachers.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectwizerunekpl
dc.subjectnauczycielpl
dc.subjectstrona internetowa szkołypl
dc.subjectszkoła średniapl
dc.subjectimagepl
dc.subjectteacherpl
dc.subjectschool websitepl
dc.subjectsecondary schoolpl
dc.titleWizerunek nauczycieli na wybranych stronach internetowych szkół średnich zrzeszonych w Stowarzyszeniu na rzecz Najstarszych Szkół w Polscepl
dc.title.alternativeImage of teachers presented on the websites of secondary schools associated in the Association for the Oldest Schools in Polandpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2020.13.10-
dc.description.Emailgarbat.anita@gmail.compl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcachpl
dc.description.referencesBanasik, K. (2019). Kulturowe reprezentacje nauczyciela w prasie ogólnopolskiej w kontekście zmiany edukacyjnej. [Rozprawa doktorska]. Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce. [Maszynopis niepublikowany].pl
dc.description.referencesBańko, M. (red.). (2007). Słownik języka polskiego. T. 6. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesDobrołowicz, J. (2014). Wizerunek nauczyciela-wychowawcy w wybranych tygodnikach opiniotwórczych. W: M. Dróżdż (red.), Mądrość w mediach – od bezmyślności do przemądrzałości (s. 299–317). Tarnów: Biblos.pl
dc.description.referencesDrozdowski, R. (2008). Zdjęcia w sieci. Kierunkująca i na-znaczająca rama prezentacyjna Internetu. W: T. Ferenc, K. Olechicki (red.), Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu (s. 18–29). Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.pl
dc.description.referencesGarbat, A., Moskwa, A. (2018). Wizerunek szkół średnich w Internecie na podstawie analizy stron internetowych liceów ogólnokształcących w Polsce. W: W. Ratajek (red.), Edukacja i człowiek w czasach technologii. Szanse, nadzieje i zagrożenia (s. 133–141). Wrocław: Wydawnictwo ViaFerrata.pl
dc.description.referencesJasionowicz, M. (2006). Strona www. W: W. Pisarek (red.), Słownik terminologii medialnej (s. 203). Kraków: Universitas.pl
dc.description.referencesKozinets, R.V. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Przeł. M. Brzozowska-Brywczyńska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesKubinowski, D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia. Metodyka. Ewaluacja. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.pl
dc.description.referencesŁączyński, M. (2009). Wizerunek. W: T. Gackowski, M. Łączyński (red.), Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek. Jak i po co należy go badać (s. 80–82). Warszawa: CeDeWu. pl
dc.description.referencesPink, S. (2009). Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach. Przeł. M. Skiba. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesGorbaniuk, J. (2014). Wizerunek szkoły i nauczyciela w badaniach retrospektywnych. Teologia i Moralność, 2, 23–37. Pozyskano z: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/tim/article/ viewFile/2190/2178pl
dc.description.referencesGórnicka, M. (2011). Szkolne strony do remontu. Pozyskano z: https://edunews.pl/system-edukacji/szkoly/1692-szkolne-strony- www-do-remontupl
dc.description.referencesJuszczyk, S. (2015). Kultura wizualna – wybrane studia teoretyczne oraz badania empiryczne. Chowanna, 2, 17–29. Pozyskano z: http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Chowanna/Chowanna-r2015-t2/Chowanna-r2015-t2-s17-29/Chowanna-r2015-t2-s17-29.pdfpl
dc.description.referencesKrysiak, P. (2019). III edycja Akademii Opowieści: „Nauczyciel na całe życie”. Pozyskano z: http://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/7,155762,24632321,startujemy-z-iii-edycja-akademiiopowiesci-nauczyciel-na-cale.htmlpl
dc.description.referencesLubina, A., Nierada J. (2013). Strona internetowa szkoły. Pozyskano z: https://edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/2193-strona-internetowa-szkolypl
dc.description.referencesMadalińska-Michalak, J. (red.). (2018). Przywództwo nauczycieli. Warszawa: FRSE. Pozyskano z: http://czytelnia.frse.org.pl/media/Przywodztwo_nauczycieli-calosc1_sWohF9y.pdfpl
dc.description.referencesPietras, A. (2010). Coś o szkolnej stronie internetowej. Pozyskano z: https://edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/1233-cos-o-szkolnej-stronie-internetowejpl
dc.description.referencesPolak, M. (2015). Strona internetowa – zrób to sam(a). Pozyskano z: https://edunews.pl/nowoczesna-edukacja/ict-w-edukacji/3259-strona-internetowa-zrob-to-sam-apl
dc.description.referencesRakowski-Kłos, I. (2019). Nauczyciel na całe życie. Idźcie i powiedzcie ile im zawdzięczacie. Pozyskano z: https://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/7,155762,25286616,nauczyciel-na-cale-zycieidzcie-i-powiedzcie-ile-im-zawdzieczacie.htmlpl
dc.description.referencesI LO w Brodnicy (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: https://1lo-brodnica.edupage.org/pl
dc.description.referencesI LO w Gdańsku (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://ilo.gda.pl /plpl
dc.description.referencesI LO w Hrubieszowie (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://staszic.pl/pl
dc.description.referencesLO w Kielcach (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://zeromski.kielce.eu/padcms/index.phppl
dc.description.referencesI LO w Ostrowie Wielkopolskim (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://www.1liceum.edu.pl/pl
dc.description.referencesI LO w Płocku (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://malachowianka.edu.pl/pl
dc.description.referencesI LO w Sandomierzu (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://lo1.sandomierz.pl/pl
dc.description.referencesVIII LO w Warszawie (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://www.wladyslaw.edu.pl/pl
dc.description.referencesLO w Wieluniu (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://www.lowielun.eu/index.php/pl/pl
dc.description.referencesLO w Zamościu (2020). [Strona internetowa szkoły]. Pozyskano z: http://www.1lo.com.pl/pl
dc.description.referencesSzurek, A. (2016). Jakiej strony internetowej potrzebuje szkoła? Hejnał Oświatowy, 10, 15–17. Pozyskano z: https://kometa.edu.pl/uploads/publication/439/b3cb_A_HO10.pdf?v2.8pl
dc.description.referencesSzurek, A. (2017). Normy i zalecenia dotyczące szkolnych stron internetowych. W: J. Partyka (red.), Normy komunikacji: między retoryką a językiem. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN, s. 69-85. Pozyskano z: https://www.academia.edu/18382522/Normy_i_zalecenia_dotycz%C4%85ce_szkolnych_stron_internetowychpl
dc.description.referencesStowarzyszenie na rzecz Najstarszych Szkół w Polsce (2020). [Wykaz szkół średnich]. Pozyskano z: http://najstarszeszkoly.edu.pl/szkoly.htmlpl
dc.description.issue1(13)pl
dc.description.firstpage109pl
dc.description.lastpage121pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2020_A_Garbat_Wizerunek_nauczycieli_na_wybranych_stronach_internetowych.pdf171,58 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons