REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10229
Tytuł: Design Principles for the Professional Development of Teacher Educators: Illustrations of Narration, Dialogue and Self-study
Autorzy: de Vries, Bregje
Swennen, Anja
Dengerink, Jurriën
Słowa kluczowe: Professional Development
Dialogue
Self-Study
Data wydania: 2020
Data dodania: 23-lut-2021
Wydawca: Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1(13), s. 47-54
Abstrakt: Teacher education has been recognized increasingly as a profession that fundamentally differs from teaching pupils in schools. This has resulted in teacher educator development programs which address the uniqueness of the profession. In this article we depart from this recognition of teacher education as a profession outlining the specifics of teacher education, and we describe a professional development program for teacher educators run in the Netherlands. We describe its building blocks and three design principles – narrative inquiry, dialogue and self-study – and illustrate their value by examples of evaluations taken from the program.
Afiliacja: Bregje de Vries - Vrije Universiteit Amsterdam, the Netherlands
Anja Swennen - Vrije Universiteit Amsterdam, the Netherlands
Jurriën Dengerink - Vrije Universiteit Amsterdam, the Netherlands
E-mail: Bregje de Vries: b.de.vries@vu.nl
URI: http://hdl.handle.net/11320/10229
DOI: 10.15290/parezja.2020.13.05
ISSN: 2353-7914
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons