Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10228| Tytuł: | Conceptualising Teacher Vision as a Possible Framework for Transformative Teacher Professionalism |
| Autorzy: | Ergünay, Onur |
| Słowa kluczowe: | Transformative teacher professionalism teaching as a mature profession quality teacher teacher vision |
| Data wydania: | 2020 |
| Data dodania: | 23-lut-2021 |
| Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
| Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1(13), s. 37-46 |
| Abstrakt: | The characterisation of quality teachers differs in transformative teacher professionalism. It represents a more dynamic and proactive teaching profession. This paper reports on conceptualising teacher vision based on the related literature and recommends it as a possible framework for transformative teacher professionalism. Following the explanation of transformative teacher professionalism and teaching as a mature profession, characterisation and conceptualisation of teacher vision are addressed. Then an attempt to justify teacher vision as a possible framework for transformative teacher professionalism is done. The paper ends with a set of recommendations for the use of teacher vision in further research on teacher professionalism and teacher education. |
| Afiliacja: | Eskisehir Osmangazi University, Turkey |
| E-mail: | oergunay@gmail.com |
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/10228 |
| DOI: | 10.15290/parezja.2020.13.04 |
| ISSN: | 2353-7914 |
| Typ Dokumentu: | Article |
| metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
| Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Parezja_1_2020_O_Ergünay_Conceptualising_Teacher_Vision.pdf | 137,53 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
