Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10225
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szplit, Agnieszka | - |
dc.contributor.author | Korzeniecka-Bondar, Alicja | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-23T12:54:57Z | - |
dc.date.available | 2021-02-23T12:54:57Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1(13), s. 5-10 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/10225 | - |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.title | Wymiary profesjonalizmu nauczycieli | pl |
dc.type | Other | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2020.13.01 | - |
dc.description.Email | Agnieszka Szplit: agnieszka.szplit@ujk.edu.pl | pl |
dc.description.Email | Alicja Korzeniecka-Bondar: alibon@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Agnieszka Szplit - Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce | pl |
dc.description.Affiliation | Alicja Korzeniecka-Bondar - Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Barber, M., Mourshed, M. (2007). How the world’s best-performing school systems come out on top. London: McKinsey. | pl |
dc.description.references | Boyd, P. (2016). Realistic Clinical Practice: Proposing an inquiry-based pedagogy for teacher education. W: P. Boyd, A. Szplit (red.), Student Teachers learning Through Inquiry: International Perspectives (s. 11–22). Kraków: Attyka. | pl |
dc.description.references | Coleman, M.R., Gallagher, J.J., Job, J. (2012). Developing and Sustaining Professionalism Within Gifted Education. Gifted Child Today, s. 27–36. | pl |
dc.description.references | Czerepaniak-Walczak, M. (1997). Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Toruń: Edytor. | pl |
dc.description.references | Donaldson, G. (2011). Teaching Scotland’s Future: Report of a Review of Teacher Education in Scotland. Edinburgh: Scottish Government. | pl |
dc.description.references | Dróżka, W. (2011). Od pewności ku refleksyjności w zawodzie nauczycielskim. Przyczynek do dyskusji. Przegląd Pedagogiczny, 1, 135–150. | pl |
dc.description.references | Dróżka W., Madalińska-Michalak J. (2016). Droga do zawodu nauczyciela i motywy jej wyboru – w świetle autobiograficznych wypowiedzi studentów studiów pedagogicznych. Forum Oświatowe, 28 (1(55)), s. 161–179. | pl |
dc.description.references | Frost, D., Durrant, J. (2002). Teachers as Leaders: Exploring the Impact of Teacher-led Development Work. School Leadership and Management, 22(2), 143–161. | pl |
dc.description.references | Gołębniak, B.D., Zamorska, B. (2014). Nowy profesjonalizm nauczycieli. Podejścia – praktyka – przestrzeń rozwoju. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa. | pl |
dc.description.references | Hargreaves, A. (2000). Four ages of professionalism and professional learning. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 6(2), 151–182. | pl |
dc.description.references | Hargreaves, A., Goodson, I. (1996). Teachers’ professional lives: Aspirations and actualities. W: I. Goodson, A. Hargreaves (red.), Teachers’ professional lives (s. 1–27). London: Falmer. | pl |
dc.description.references | Hattie, J. (2009). Visible Learning. A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. London: Routledge. | pl |
dc.description.references | Korthagen, F., Vasalos, A. (2008). Quality from within as the key to professional development. Referat na spotkaniu American Educational Research Association, New York, March. Pozyskano z: http://post.queensu.ca/~ste/AERA2008/korthagen.pdf, [10.01.2017]. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka-Bondar, A. (2018). Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | OECD. (2016). Supporting Teacher Professionalism: Insights from Talis 2013. Paris: OECD Publishing. | pl |
dc.description.references | Rubacha, K. (2001). O społecznej roli nauczyciela w świetle teorii roli indywidualnej Levinsona. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja. Kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 4, s. 39–52. | pl |
dc.description.references | Sachs J. (2003). The Activist Teaching Profession. Buckingham: Open University Press. | pl |
dc.description.references | Szplit, A. (2019). Od nowicjusza do eksperta. Rozwój ekspertywności nauczycieli nauczycieli języków obcych. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. | pl |
dc.description.references | Urbaniak-Zając, D. (2016). W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Whitty, G. (2000). Teacher professionalism in new times. Journal of In-Service Education, 26(2), 281–295. | pl |
dc.description.issue | 1(13) | pl |
dc.description.firstpage | 5 | pl |
dc.description.lastpage | 10 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1 Varia (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2020_A_Szplit_ A_Korzeniecka_Bondar_Wymiary_profesjonalizmu_nauczycieli.pdf | 118,36 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL