REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10225
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzplit, Agnieszka-
dc.contributor.authorKorzeniecka-Bondar, Alicja-
dc.date.accessioned2021-02-23T12:54:57Z-
dc.date.available2021-02-23T12:54:57Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1(13), s. 5-10pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10225-
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.titleWymiary profesjonalizmu nauczycielipl
dc.typeOtherpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2020.13.01-
dc.description.EmailAgnieszka Szplit: agnieszka.szplit@ujk.edu.plpl
dc.description.EmailAlicja Korzeniecka-Bondar: alibon@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationAgnieszka Szplit - Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielcepl
dc.description.AffiliationAlicja Korzeniecka-Bondar - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBarber, M., Mourshed, M. (2007). How the world’s best-performing school systems come out on top. London: McKinsey.pl
dc.description.referencesBoyd, P. (2016). Realistic Clinical Practice: Proposing an inquiry-based pedagogy for teacher education. W: P. Boyd, A. Szplit (red.), Student Teachers learning Through Inquiry: International Perspectives (s. 11–22). Kraków: Attyka.pl
dc.description.referencesColeman, M.R., Gallagher, J.J., Job, J. (2012). Developing and Sustaining Professionalism Within Gifted Education. Gifted Child Today, s. 27–36.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak, M. (1997). Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Toruń: Edytor.pl
dc.description.referencesDonaldson, G. (2011). Teaching Scotland’s Future: Report of a Review of Teacher Education in Scotland. Edinburgh: Scottish Government.pl
dc.description.referencesDróżka, W. (2011). Od pewności ku refleksyjności w zawodzie nauczycielskim. Przyczynek do dyskusji. Przegląd Pedagogiczny, 1, 135–150.pl
dc.description.referencesDróżka W., Madalińska-Michalak J. (2016). Droga do zawodu nauczyciela i motywy jej wyboru – w świetle autobiograficznych wypowiedzi studentów studiów pedagogicznych. Forum Oświatowe, 28 (1(55)), s. 161–179.pl
dc.description.referencesFrost, D., Durrant, J. (2002). Teachers as Leaders: Exploring the Impact of Teacher-led Development Work. School Leadership and Management, 22(2), 143–161.pl
dc.description.referencesGołębniak, B.D., Zamorska, B. (2014). Nowy profesjonalizm nauczycieli. Podejścia – praktyka – przestrzeń rozwoju. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.pl
dc.description.referencesHargreaves, A. (2000). Four ages of professionalism and professional learning. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 6(2), 151–182.pl
dc.description.referencesHargreaves, A., Goodson, I. (1996). Teachers’ professional lives: Aspirations and actualities. W: I. Goodson, A. Hargreaves (red.), Teachers’ professional lives (s. 1–27). London: Falmer.pl
dc.description.referencesHattie, J. (2009). Visible Learning. A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. London: Routledge.pl
dc.description.referencesKorthagen, F., Vasalos, A. (2008). Quality from within as the key to professional development. Referat na spotkaniu American Educational Research Association, New York, March. Pozyskano z: http://post.queensu.ca/~ste/AERA2008/korthagen.pdf, [10.01.2017].pl
dc.description.referencesKorzeniecka-Bondar, A. (2018). Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesOECD. (2016). Supporting Teacher Professionalism: Insights from Talis 2013. Paris: OECD Publishing.pl
dc.description.referencesRubacha, K. (2001). O społecznej roli nauczyciela w świetle teorii roli indywidualnej Levinsona. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja. Kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej, 4, s. 39–52.pl
dc.description.referencesSachs J. (2003). The Activist Teaching Profession. Buckingham: Open University Press.pl
dc.description.referencesSzplit, A. (2019). Od nowicjusza do eksperta. Rozwój ekspertywności nauczycieli nauczycieli języków obcych. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.pl
dc.description.referencesUrbaniak-Zając, D. (2016). W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesWhitty, G. (2000). Teacher professionalism in new times. Journal of In-Service Education, 26(2), 281–295.pl
dc.description.issue1(13)pl
dc.description.firstpage5pl
dc.description.lastpage10pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 1
Varia (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2020_A_Szplit_ A_Korzeniecka_Bondar_Wymiary_profesjonalizmu_nauczycieli.pdf118,36 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons