Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10153
Tytuł: | Leksyka potoczna w nauczaniu języka rosyjskiego jako obcego |
Inne tytuły: | Colloquial vocabulary in teaching Russian as an FL |
Autorzy: | Dziedzic, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | metodyka nauczania języka obcego styl potoczny język Internetu technologie informacyjno-komunikacyjne FLT methodology colloquial style Internet language ICT |
Data wydania: | 2020 |
Data dodania: | 28-sty-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 24, 2020, s. 45-54 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest ukazanie miejsca i roli mowy potocznej we współczesnym języku rosyjskim, wpływu Internetu na jej rozwój oraz konieczności przyswojenia przez uczących się języka rosyjskiego jako obcego współczesnej rosyjskiej leksyki potocznej. Jej znajomość stanowi niezbędny warunek czynnego uczestnictwa w codziennej komunikacji i aktywnego korzystania z usług internetowych. Na podstawie doświadczeń autorki, nabytych podczas wieloletniej pracy ze studentami w zakresie nauczania praktycznej znajomości języka rosyjskiego, zebrane i przeanalizowane zostały przykłady wykorzystania zasobów sieciowych w poszukiwaniu, objaśnianiu i utrwalaniu leksyki potocznej w ramach ćwiczeń praktycznych i pracy samodzielnej studentów. Ponadto przytoczone zostały przykładowe ćwiczenia językowe i komunikacyjne, stosowane w kształtowaniu umiejętności rozróżniania stylu potocznego i jego właściwego użycia w sytuacjach komunikacyjnych. The purpose of the article is to show the role and place of colloquial language in contemporary Russian, to demonstrate the influence of the Internet on this particular language system, as well as to present the necessity of acquiring a colloquial lexicon by students, which seems to be an indispensable factor in taking an active part in real communication in Russian (including using Internet-based resources). The long-term experience of the author in teaching practical Russian as a foreign language at the university level enables her to analyse examples of Internet resources that can be useful in searching for, describing and revising colloquial lexical items. They may be incorporated into teaching as well as self-studying. Furthermore, the paper offers sample linguistic and communicative exercises that can be used in forming the ability of distinguishing and practical use of colloquial style in Russian. |
Afiliacja: | Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Humanistycznych, Katedra Rusycystyki |
E-mail: | mg.dziedzic@poczta.fm |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/10153 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2020.24.04 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-9406-2207 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2020; |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2020, tom XXIV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_24_M_Dziedzic_Leksyka_potoczna.pdf | 233,94 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)