REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/984
Tytuł: Środowiskowe uwarunkowania poziomu sprawności fizycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym
Inne tytuły: Environmental conditionings of early school pupil’s physical activity
Autorzy: Nadachewicz, Katarzyna
Promotor(rzy): Piwowarski, Rafał Wiktor
Słowa kluczowe: aktywność fizyczna
physical activity
środowiskowe uwarunkowania
environmental conditions
młodszy wiek szkolny
younger school age
Data wydania: 30-sty-2014
Data dodania: 14-kwi-2014
Abstrakt: Rozprawa składa się z 3 części. Część teoretyczna opisuje strukturę aktywności fizycznej oraz środowiskowe uwarunkowania rozwoju predyspozycji i zdolności motorycznych. Część metodologiczna opisuje sposoby badania poziomu sprawności fizycznej dzieci. Obiektem analizy jest poszukiwanie wzajemnych relacje i powiązań między poziomem aktywności fizycznej a czynnikami środowiskowymi. Narzędziami badawczymi była ankieta i test sprawności fizycznej K.Zuchory. Część empiryczna przedstawia wyniki badań na podstawie analizy korelacji zmiennych środowiskowych i testów sprawności, a także trzech indeksów: wskaźnika ogólnej sprawności fizycznej, wskaźnika szybkościowo-skocznego oraz wskaźnika siłowo-wytrzymałościowego. Użyto w tym celu analizy czynnikowej.
The work is divided into 3 main parts. The first theoretical part describes the structure of physical activity and environmental conditionings of predispositions development and motor abilities. . The second methodological part deals with the research of the level of children’s fitness. The subject of analysis is relationships and searching for connections between the physical activity level and different factors influencing a child. The tool to do research was a survey and K. Zuchora’s Physical Activity Index . In the third empirical part I present the results of the research I have done on the basis of analysis of environmental variables correlation and fitness tests as well as three indexes: global fitness, speedjump and strength and stamina. I use factor analysis in order to introduce the outcome of study precisely and complex research problems.
Opis: Wydział Pedagogiki i Psychologii.
URI: http://hdl.handle.net/11320/984
Typ Dokumentu: Book_phd
Występuje w kolekcji(ach):Prace doktorskie (dostęp z komputerów Biblioteki Uniwersyteckiej)
Prace doktorskie (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Nadachewicz_Katarzyna_doktorat.pdf
Dostęp ograniczony
6,83 MBAdobe PDFOtwórz Request a copy
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)