REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/984
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorPiwowarski, Rafał Wiktor-
dc.contributor.authorNadachewicz, Katarzyna-
dc.date.accessioned2014-04-14T11:13:21Z-
dc.date.available2014-04-14T11:13:21Z-
dc.date.issued2014-01-30-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/984-
dc.descriptionWydział Pedagogiki i Psychologii.pl
dc.description.abstractRozprawa składa się z 3 części. Część teoretyczna opisuje strukturę aktywności fizycznej oraz środowiskowe uwarunkowania rozwoju predyspozycji i zdolności motorycznych. Część metodologiczna opisuje sposoby badania poziomu sprawności fizycznej dzieci. Obiektem analizy jest poszukiwanie wzajemnych relacje i powiązań między poziomem aktywności fizycznej a czynnikami środowiskowymi. Narzędziami badawczymi była ankieta i test sprawności fizycznej K.Zuchory. Część empiryczna przedstawia wyniki badań na podstawie analizy korelacji zmiennych środowiskowych i testów sprawności, a także trzech indeksów: wskaźnika ogólnej sprawności fizycznej, wskaźnika szybkościowo-skocznego oraz wskaźnika siłowo-wytrzymałościowego. Użyto w tym celu analizy czynnikowej.pl
dc.description.abstractThe work is divided into 3 main parts. The first theoretical part describes the structure of physical activity and environmental conditionings of predispositions development and motor abilities. . The second methodological part deals with the research of the level of children’s fitness. The subject of analysis is relationships and searching for connections between the physical activity level and different factors influencing a child. The tool to do research was a survey and K. Zuchora’s Physical Activity Index . In the third empirical part I present the results of the research I have done on the basis of analysis of environmental variables correlation and fitness tests as well as three indexes: global fitness, speedjump and strength and stamina. I use factor analysis in order to introduce the outcome of study precisely and complex research problems.pl
dc.language.isoplpl
dc.subjectaktywność fizycznapl
dc.subjectphysical activitypl
dc.subjectśrodowiskowe uwarunkowaniapl
dc.subjectenvironmental conditionspl
dc.subjectmłodszy wiek szkolnypl
dc.subjectyounger school agepl
dc.titleŚrodowiskowe uwarunkowania poziomu sprawności fizycznej dzieci w młodszym wieku szkolnympl
dc.title.alternativeEnvironmental conditionings of early school pupil’s physical activitypl
dc.typeBook_phdpl
Występuje w kolekcji(ach):Prace doktorskie (dostęp z komputerów Biblioteki Uniwersyteckiej)
Prace doktorskie (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Nadachewicz_Katarzyna_doktorat.pdf
Dostęp ograniczony
6,83 MBAdobe PDFOtwórz Request a copy
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)