REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9755
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNocoń, Jolanta-
dc.date.accessioned2020-11-13T09:04:21Z-
dc.date.available2020-11-13T09:04:21Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationOdmiany stylowe polszczyzny dawniej i dziś, pod red. Urszuli Sokólskiej, Białystok 2011, s. 187-200pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-288-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/9755-
dc.description.abstractThe paper describes stylistic markers of an educational discourse distinguishing this discourse from other communication means. The discussion included the following topics: the situation of an educational discourse in the communication and generic space, its subject and object, with the roles of a teacher and pupil – ascribed to them, the discourse content, a didactic dialogue as a specific form of a didactic text organization, language registers typical of the didactic style, and the phenomenon of stylistic polymorphism of contemporary didactic texts.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleStylistyczne aspekty dyskursu edukacyjnegopl
dc.title.alternativeStylistic aspects of educational discoursepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2011;-
dc.description.AffiliationUniwersytet Opolskipl
dc.description.referencesBernstein B., 1990, Odtwarzanie kultury, Warszawa.pl
dc.description.referencesBrzezińska A., 1996, Jak dobrze uczyć? Analiza porównawcza modeli kształcenia, „Polonistyka” 10, s. 646–654.pl
dc.description.referencesCackowska M., 1998, Komunikacja jako wyznacznik systemu edukacji, [w:] Kultura. Język. Edukacja, t. 2, red. R. Mrózek, Katowice.pl
dc.description.referencesDijk van T., 2001, Badania nad dyskursem, [w:] Dyskurs jako struktura i proces, red. T. Van Dijk, Warszawa.pl
dc.description.referencesGajda S., 1983, Styl jako humanistyczna struktura tekstu, [w:] Z polskich studiów slawistycznych, seria 6, t. 2, s. 235–243.pl
dc.description.referencesGajda S., 1993, Styl naukowy, [w:] Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2, Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Wrocław.pl
dc.description.referencesJagodzińska M., 1991, Obraz w procesach poznania i uczenia się. Specyfika informacyjna, operacyjna i mnemiczna, Warszawa.pl
dc.description.referencesKawka M., 1999, Dyskurs szkolny. Zagadnienia języka, Kraków.pl
dc.description.referencesKowalikowa J., 1994, Formy komunikacji językowej w szkole. W kregu faktów i postulatów, [w:] Kształcenie porozumiewania się, red. S. Gajda i J. Nocoń, Opole.pl
dc.description.referencesNocoń J., 2009a, Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym – tradycja i zmiana, Opole.pl
dc.description.referencesNocoń J., 2009b, Autor tekstu i autor w tekście dydaktycznym, [w:] Język i styl twórcy w kręgu badań współczesnej humanistyki, red. K. Maćkowiak i C. Piątkowski, Zielona Góra.pl
dc.description.referencesNocoń J., 2010, Stylistyczne aspekty temporalizacji w tekście dydaktycznym, „Język Polski” 3 (XC), s. 203–210.pl
dc.description.referencesOkoń W., 1987, Podstawy wykształcenia ogólnego, wyd. czwarte poprawione, Warszawa.pl
dc.description.referencesPrzybyla O., 2004, Akty mowy w języku nauczycieli, Katowice.pl
dc.description.referencesSkowronek B., 1999, O dialogu na lekcjach w szkole średniej. Analiza pragmatyczno-językowa, Kraków.pl
dc.description.referencesSkudrzyk A., Warchala J., 2002, Dyskurs edukacyjny a kompetencja interakcyjna, [w:] Studia Pragmalingwistyczne 3. Czynności tworzenia i rozumienia wypowiedzi, red. J. Porayski-Pomsta, Warszawa.pl
dc.description.referencesWitosz B., 2009, Dyskurs i stylistyka, Katowice.pl
dc.description.referencesWojtczuk K., 1996, Zachowania językowe nauczycieli w sytuacji lekcji szkolnej, Siedlce.pl
dc.description.firstpage187pl
dc.description.lastpage200pl
dc.identifier.citation2Odmiany stylowe polszczyzny dawniej i dziś, pod red. Urszuli Sokólskiejpl
dc.conferenceKonferencja "Odmiany stylowe polszczyzny – dawniej i dziś", Białystok–Supraśl, 24-26 maja 2010pl
Występuje w kolekcji(ach):Konferencja "Odmiany stylowe polszczyzny – dawniej i dziś", 24-26 maja 2010
Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Nocon_Stylistyczne_aspekty_dyskursu_edukacyjnego.pdf111,23 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)