Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9755Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Nocoń, Jolanta | - |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T09:04:21Z | - |
| dc.date.available | 2020-11-13T09:04:21Z | - |
| dc.date.issued | 2011 | - |
| dc.identifier.citation | Odmiany stylowe polszczyzny dawniej i dziś, pod red. Urszuli Sokólskiej, Białystok 2011, s. 187-200 | pl |
| dc.identifier.isbn | 978-83-7431-288-2 | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/9755 | - |
| dc.description.abstract | The paper describes stylistic markers of an educational discourse distinguishing this discourse from other communication means. The discussion included the following topics: the situation of an educational discourse in the communication and generic space, its subject and object, with the roles of a teacher and pupil – ascribed to them, the discourse content, a didactic dialogue as a specific form of a didactic text organization, language registers typical of the didactic style, and the phenomenon of stylistic polymorphism of contemporary didactic texts. | pl |
| dc.language.iso | pl | pl |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
| dc.title | Stylistyczne aspekty dyskursu edukacyjnego | pl |
| dc.title.alternative | Stylistic aspects of educational discourse | pl |
| dc.type | Book chapter | pl |
| dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2011; | - |
| dc.description.Affiliation | Uniwersytet Opolski | pl |
| dc.description.references | Bernstein B., 1990, Odtwarzanie kultury, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Brzezińska A., 1996, Jak dobrze uczyć? Analiza porównawcza modeli kształcenia, „Polonistyka” 10, s. 646–654. | pl |
| dc.description.references | Cackowska M., 1998, Komunikacja jako wyznacznik systemu edukacji, [w:] Kultura. Język. Edukacja, t. 2, red. R. Mrózek, Katowice. | pl |
| dc.description.references | Dijk van T., 2001, Badania nad dyskursem, [w:] Dyskurs jako struktura i proces, red. T. Van Dijk, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Gajda S., 1983, Styl jako humanistyczna struktura tekstu, [w:] Z polskich studiów slawistycznych, seria 6, t. 2, s. 235–243. | pl |
| dc.description.references | Gajda S., 1993, Styl naukowy, [w:] Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2, Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Wrocław. | pl |
| dc.description.references | Jagodzińska M., 1991, Obraz w procesach poznania i uczenia się. Specyfika informacyjna, operacyjna i mnemiczna, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Kawka M., 1999, Dyskurs szkolny. Zagadnienia języka, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Kowalikowa J., 1994, Formy komunikacji językowej w szkole. W kregu faktów i postulatów, [w:] Kształcenie porozumiewania się, red. S. Gajda i J. Nocoń, Opole. | pl |
| dc.description.references | Nocoń J., 2009a, Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym – tradycja i zmiana, Opole. | pl |
| dc.description.references | Nocoń J., 2009b, Autor tekstu i autor w tekście dydaktycznym, [w:] Język i styl twórcy w kręgu badań współczesnej humanistyki, red. K. Maćkowiak i C. Piątkowski, Zielona Góra. | pl |
| dc.description.references | Nocoń J., 2010, Stylistyczne aspekty temporalizacji w tekście dydaktycznym, „Język Polski” 3 (XC), s. 203–210. | pl |
| dc.description.references | Okoń W., 1987, Podstawy wykształcenia ogólnego, wyd. czwarte poprawione, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Przybyla O., 2004, Akty mowy w języku nauczycieli, Katowice. | pl |
| dc.description.references | Skowronek B., 1999, O dialogu na lekcjach w szkole średniej. Analiza pragmatyczno-językowa, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Skudrzyk A., Warchala J., 2002, Dyskurs edukacyjny a kompetencja interakcyjna, [w:] Studia Pragmalingwistyczne 3. Czynności tworzenia i rozumienia wypowiedzi, red. J. Porayski-Pomsta, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Witosz B., 2009, Dyskurs i stylistyka, Katowice. | pl |
| dc.description.references | Wojtczuk K., 1996, Zachowania językowe nauczycieli w sytuacji lekcji szkolnej, Siedlce. | pl |
| dc.description.firstpage | 187 | pl |
| dc.description.lastpage | 200 | pl |
| dc.identifier.citation2 | Odmiany stylowe polszczyzny dawniej i dziś, pod red. Urszuli Sokólskiej | pl |
| dc.conference | Konferencja "Odmiany stylowe polszczyzny – dawniej i dziś", Białystok–Supraśl, 24-26 maja 2010 | pl |
| Występuje w kolekcji(ach): | Konferencja "Odmiany stylowe polszczyzny – dawniej i dziś", 24-26 maja 2010 Książki / Rozdziały (WUwB) | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| J_Nocon_Stylistyczne_aspekty_dyskursu_edukacyjnego.pdf | 111,23 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)
