REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9726
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStrawińska, Anetta Bogusława-
dc.date.accessioned2020-11-09T11:22:49Z-
dc.date.available2020-11-09T11:22:49Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationSocjolekt - idiolekt - idiostyl: historia i współczesność, pod redakcją Urszuli Sokólskiej, Białystok 2017, s. 365-386pl
dc.identifier.isbn978-83-7657-202-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/9726-
dc.description.abstractThe main object of interest for the article is the professional term personal branding, which can be explicated by invoking such specialised terms as: personal brand. Designing one’s own personal brand is a lengthy process, which requires first of all that one formulates one’s ambitions and forms a vision of them and secondly, that one sets out the basic assumptions of the personal brand, such as mission and values (SWOT). The further stages involve defining objectives (SMARTER); 4. defining competence necessary for achieving success (USP; pol. UCO); 5. designing a strategy and action plan in the form of a mantra brand and a personal logo.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Prymat, Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectsociolectpl
dc.subjectglobalisationpl
dc.subjectvariability in modern Polishpl
dc.subjectsocjolektpl
dc.subjectglobalizacjapl
dc.subjectodmiany współczesnej polszczyznypl
dc.titleHistoria i definicja terminu personal branding. Zarys problematykipl
dc.title.alternativeDefinition and History of the Term Personal Branding. Outline of the Problempl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2017;-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBrzezicki D., Na czym dokładnie polega personal branding? (http://alterweb.pl/-na‑czympolega‑personal-branding, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesButtler D., 1982, Miejsce języka potocznego wśród odmian współczesnej polszczyzny, [w:] Język literacki i jego warianty, red. S. Urbańczyk, Łódź.pl
dc.description.referencesButtler D., 1973, Dyskusyjne zagadnienia opisu polskich gwar środowiskowych, [w:] Govornite formi i slovenskite literaturni jazici, Skopije.pl
dc.description.referencesChandler A. D., 1972, Strategy and Structure, Cambridge.pl
dc.description.referencesCapiga M., 2015, Motywacja przez wielkie M.Zmierzaj do celu. Praktyczny poradnik rozwoju osobistego, Konstancin‑Jeziorna.pl
dc.description.referencesCarson M., 2016, Introduktion to Personal Branding. Ten Steps Toward A New Personal You, (https://www.amazon.com/Introduction‑PersonalBranding‑TowardProfessional‑ebook/dp/B01A67OUIY, dostęp: 13.08.2017).pl
dc.description.referencesChritton S., 2014, Personal Branding for Dummles (https:// www. amazon. com/ Per‑sonal – Branding – Dummies – Susan – Chritton /dp/ 1118915550, dostęp: 13.08.2017).pl
dc.description.referencesDąbek A., Personal Branding – twoja marka (http://niebieski‑lis.pl/blog/22‑personalbranding‑twoja-marka, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesDębska K., SMART – prawidłowe wyznaczanie celów (http:// www. katarzynadebska.pl/smart‑prawidlowe-wyznaczanie‑celow/, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesDutko M., 2014, Efekt tygrysa – puść swoją osobistą markę w ruch, Florencja–Wrocław.pl
dc.description.referencesDziagacz J., Profesjolekt dziennikarski (www.pulib.sk/ elpub2/ FF/ Olostiak2/ pdf_doc/33.pdf, dostęp: 23.06.2016).pl
dc.description.referenceshttp://wymiatacze.pl/object/show/37pl
dc.description.referenceshttps://www.moneymakers.pl/jak‑to-dziala/slownik/Alokacjapl
dc.description.referencesDüssel M., 2009, Marketing w praktyce, tłum. B. Moryl, Warszawa.pl
dc.description.referencesDworakowska B., 2008, Jak wykorzystać czas?, Warszawa.pl
dc.description.referencesISO 10668: 2010 – Brand valuation – Requirements for monetary brand valuation, International Standard Organization, September.pl
dc.description.referencesEncyklopedia językoznawstwa ogólnego, 2003, red. K. Polański, Wrocław.pl
dc.description.referencesFundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015, Analiza SWOT – mocne strony, szanse i zagrożenia (http://www.ceo.org.pl/pl/przedsiebiorczy/news/analiza‑swotmocne‑strony-szanse-i-zagrozenia, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesFurdal A., 1973, Klasyfikacja odmian współczesnego języka polskiego, Wrocław.pl
dc.description.referencesGeffroy E. K., 1996, CLIENTING: jedyne, co przeszkadza, to klient, tłum. E. Schauz, Warszawa.pl
dc.description.referencesGórnicz M., 2000, Elementy anglojęzyczne w tekstach medycznych, „Poradnik Językowy”, z. 2, s. 17–26.pl
dc.description.referencesGrabias S., 2001, Środowiskowe i zawodowe odmiany języka – socjolekty, [w:] Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin, s. 235–255.pl
dc.description.referencesGrzeszczyk T., 2009, Ocena projektów europejskich 2007–2013, Warszawa.pl
dc.description.referencesHartman E., Marka to Ty (http://www.ewahartman.com/wp‑content/uploads/2015/03/078_ 081_personal‑branding.pdf, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesHoffman K., Müller G., 2005, Autentyczna i zwycięska, Białystok lub online: http://polki.pl/zdrowie_i_psychologia_psychologia_artykul,7536049.html (dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesHolloway J., 2013, Personal branding for Brits (https:// www.amazon.co.uk/ Personal‑Branding-Brits‑yourself-sounding/dp/0957542801, dostęp: 13.08.2017).pl
dc.description.referencesJanus P., Twoja twarz brzmi znajomo, czyli personal branding i jego siła (http://www.biz‑nesfactory.pl/twoja‑twarz-brzmi‑znajomo-czyli‑personal-branding-i-jego‑sila/, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesKamiński W., 1996, Człowiek dorosły w sytuacjach zagrożenia tożsamości, [w:] Wprowadzenie do andragogiki, red. T.Wujek, Warszawa, s. 76–89.pl
dc.description.referencesKang K., 2013, Branding Pays: The Five – Step System to Reinvent Tour Personal Brand (https:// www.amazon.com/ BrandingPays - Five - Step - System -Reinvent‑‑Personal/dp/0988437503, dostęp: 13.08.2017).pl
dc.description.referencesKeller K. L., 2011, Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki budowanie mierzenie i zarządzanie, tłum. H. Bruzi, M. Adamczyk‑Żylińska, M. Miśkiewicz, Warszawa.pl
dc.description.referencesKlaus P., 2010, Daj się poznać od najlepszej strony. Krótki kurs autopromocji i lansu, tłum. M. Czub, Gliwice.pl
dc.description.referencesKlemensiewicz Z., 1953, O różnych odmianach współczesnej polszczyzny, Warszawa, s. 38–43.pl
dc.description.referencesKotler G., Armstrong G., Saunders J., Wong V., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, Warszawa.pl
dc.description.referencesKoźmicki A., Piotrowski W. (red.), 1995, Zarządzanie – teoria i praktyka, Warszawa.pl
dc.description.referencesLukszyn J. (red.), 2005, Języki specjalistyczne. Słownik terminologii przedmiotowej, Warszawa.pl
dc.description.referencesLeary M., 2007, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, tłum. A. Kacmajor, M. Kacmajor, Gdańsk.pl
dc.description.referencesMalinowska‑Parzydło J., 2015, Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą, Gliwice.pl
dc.description.references—, Blog - Jesteś Marką (http://personalbrandinstitute.com/ zalozycielka/jestesmarka, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.references—, Najcenniejszy kapitał każdego z nas? Zaufanie, reputacja i marka osobista! (http://www. biznesistyl.pl/ ludzie/ wywiady/ 4223_ najcenniejszy - kapital - kazdegoz-nas‑zaufanie,-reputacja-i-marka‑osobista!.html, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.references—, Marka to spełnione obietnice (http://www. miesiecznik‑benefit.pl/index.php?wiad=1352, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.references—, Jesteś MARKĄ. Czy wiesz, jaką? (http:// czasnakobiety.pl/wp‑content/uploads/2014/01/SUPERWOMAN_ droga_do_zarzadu.pdf, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.references—, Rozmowa z Joanną Malinowską‑Parzydło Dyrektorem Personalnym Grupy TVN (http://wynagrodzenia.pl/wywiad/rozmowa-z - joanna - malinowska‑parzydlodyrektorem -personalnym - grupy‑tvn, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesMalinowski G., 2010, Logika ogólna, Warszawa lub https://pl. wikipedia. org/ wiki/definicja (dostęp: 22.06.2016).pl
dc.description.referencesMarrs M., The First Step to Building Your Personal Brand (http://www.forbes.com/sites/dailymuse/2012/02/14/the‑first-step‑to-building‑your-personal‑brand/#4cc31cb12c72, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesMaslow A. H, 1990, Motywacja i osobowość, Warszawa.pl
dc.description.referencesMontoya P., 2002, The Personal Branding Phenomenon, New York.pl
dc.description.referencesMontoya P. i Vandehey T., 2003, Ten brand called you. The Ultimate Personal_Branding and Busines Development Handbook to Transform Anyone into as Indispensable Personal Brand, New York.pl
dc.description.referencesMoszkowicz M., 2000, Strategie przedsiębiorstw okresu przemian, Warszawa.pl
dc.description.referencesMurray I., 2007, Przewodnik po franczyzie. Jak wybrać najlepszą dla Twojego biznesu?, tłum. D. Hilszczańska, Gliwice.pl
dc.description.referencesMyers D. G., 2003, Psychologia społeczna, tłum. A. Bezwińska‑Walerjan, Poznań.pl
dc.description.referencesNowy słownik poprawnej polszczyzny, 2002, red. A. Markowski, Warszawa.pl
dc.description.referencesPietraszek M., 2011, Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce, Gliwice.pl
dc.description.referencesPiekot T., 2008, Język w grupie społecznej. Wprowadzenie od analizy socjolektu, Wałbrzych.pl
dc.description.referencesRampersad H. K., 2010, TY – marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego, tłum. M.Witkowska, Gliwice.pl
dc.description.referencesRzemieniak M., Kamińska K., 2012, Wewnętrzne public relations w sytuacjach kryzysowych, Lublin.pl
dc.description.referencesSchawbel D., 2012, Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, tłum. M. Gutowski, Gliwice.pl
dc.description.referencesSchoyen Ch., Rasmussen N., 1999, Secrets of the Executive Search Experts, New York lub https://pl.wikipedia.org/wiki/Headhunter, dostęp: 17.05.2017.pl
dc.description.referencesSierotwiński S., 1986, Słownik terminów literackich, Wrocław–Łódź.pl
dc.description.referencesSkubalanka T., 1976, Założenia analizy stylistycznej, [w:] Problemy metodologiczne współczesnego literaturoznawstwa, red. H. Markiewicz, J. Sławiński, Kraków, s. 250–273.pl
dc.description.referencesSłownik terminologii medialnej, 2006, red. W. Pisarek, Kraków.pl
dc.description.referencesSmółkowa T., 2001, Nowe słownictwo polskie, [w:] Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin, s. 397–404.pl
dc.description.referencesStępowski R., 2017, Personal Branding. Praktyczny poziom marki osobistej, Rawa Mazowiecka.pl
dc.description.referencesSuska M., 2001, Tożsamość a system wartości i postawy współczesnej młodzieży, [w:] Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne. Wyzwania dla edukacji XXI wieku, red. T. Bajkowski, K. Sawicki, Białystok, s. 111–118.pl
dc.description.referencesSzczepański A., Personal branding. Czym jest i jak tworzyć swoją własną markę? (http://www.marketingpolityczny.org/personal‑branding-czym‑jest-i-jak‑go-tworzyc/#.VzHQa75vpaU, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesSzubert A., Zacznijmy od początku (http://personalbrandingpolska.pl/zacznijmy‑od‑poczatku/, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesUrbanek G., Kosińska E. (red.), 2002, Zarządzanie marką, Warszawa.pl
dc.description.referencesUrbańczyk S., 1956, Rozwój języka narodowego, [w:] Z dziejów powstania języków narodowych i literackich, red. Z. Stieber, Warszawa s. 23–26.pl
dc.description.referencesWilkoń A., 1987, Typologia odmian językowych współczesnej polszczyzny, Wydaw. Uniwersytet Śląski, Katowice.pl
dc.description.references—, 1988, Typologia socjolektów, „Socjolingwistyka” VIII, s. 84–96.pl
dc.description.references—, 2000, Typologia odmian językowych współczesnej polszczyzny, Katowice.pl
dc.description.references—, 2003, Gatunki mówione, Katowice.pl
dc.description.referencesWawrzyniak B., 1989, Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa.pl
dc.description.referencesWojciszke B., 2013, Psychologia społeczna, Warszawa.pl
dc.description.referencesWojtaszczyk K., Maszewski F., 2014, Różnorodność metod zarządzania marką osobistą, [w:] Sukces w zarządzaniu kadrami. Różnorodność w zarządzaniu kapitałem ludzkim – podejścia, metody, narzędzia. Problemy zarządczo‑ekonomiczne, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” nr 349, s. 454–462.pl
dc.description.referencesWołyniec‑Sobczak I., Marka to spełnione obietnice (http://sukces pisany szminka.pl/marka‑to-spelnione‑obietnice/, dostęp: 17.05.2017)pl
dc.description.references—, Personal branding – marketingowy wymysł czy skuteczna koncepcja na osiągnięcie sukcesu (http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/personal‑branding-marketingowy‑wymysl-czy‑skuteczna-koncepcja‑na-osiagniecie‑sukcesu/, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesWójcik M., Branding w social media (http://personalbrandingpolska.pl/branding-w-­-social‑media/, dostęp: 17.05.2017).pl
dc.description.referencesZieliński M., Kubacki M., 2014, Marka we współczesnej gospodarce, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 803, Finanse, Rynki finansowe, Ubezpieczenia nr 66, s. 705–719, lub wersja online: http://www.wneiz.pl/nauka_wneiz/frfu/66–2014/FRFU‑66–705.pdf (dostęp: 12.08.2017).pl
dc.description.referencesŻurakowska M., Zyskać pozytywną rozpoznawalność (www. marketing - news.pl/ theme.php?art=1154, dostęp: 17.05.2017)pl
dc.description.referenceshttp://sjp.pwn.pl/szukaj/wizja.htmlpl
dc.description.referenceshttp://sjp.pwn.pl/slowniki/misja.htmlpl
dc.description.referenceshttp://sjp.pwn.pl/sjp/to%C5%BCsamo%C5%9B%C4%87;2530211pl
dc.description.referenceshttp://sjp.pwn.pl/sjp/reputacja;2574055.htmlpl
dc.description.referenceshttp://sjp.pwn.pl/sjp/autentyczny;2551239.htmlpl
dc.description.referenceshttp://sjp.pwn.pl/sjp/wiarygodny;2535587.htmlpl
dc.description.referenceshttp://sjp.pwn.pl/szukaj/widoczny.htmlpl
dc.description.referenceshttp://sjp.pwn.pl/sjp/;2566963pl
dc.description.referenceshttps://www.diki.pl/slownik‑angielskiego?q=unique+selling+propositionpl
dc.description.referenceshttps://dobryslownik.pl/slowo/marka/27254/0/pl
dc.description.referenceshttps://dobryslownik.pl/slowo/lans/152815/1/25652/#znaczenie‑25652pl
dc.description.referenceshttp://encyklopedia.pwn.pl/haslo/tozsamosc;3988537.htmlpl
dc.description.referenceshttp://ec.europa.eu/eurostat/statistics‑explained/index.php/Glossary:Labour_market/plpl
dc.description.referenceshttp://www.kopernik.org.pl/bazawiedzy/artykuly/jezyksocjolekt‑socjolektyidiolekty‑profesjolekty/pl
dc.description.referenceshttp://www.ceo.org.pl/pl/przedsiebiorczy/news/analiza‑swot-mocne‑strony-szansei-zagrozeniapl
dc.description.referenceshttp://www.governica.com/S.M.A.R.T.pl
dc.description.referenceshttp://www.naukowiec.org/wiedza/psychologia/piramida‑potrzeb-maslowa_2796.htmlpl
dc.description.referenceshttp://www.naukowiec.org/wiedza/ekonomia/analiza‑swot_2387.htmlpl
dc.description.referenceshttp://www.pbda.pl/sites/default/files/PERSONAL_BRANDING_PBDA_Consulting.pdfpl
dc.description.referenceshttp://personalbrandinstitute.com/instytut/brylantmarkipl
dc.description.referenceshttp://personalbrandinstitute.com/instytut/kapitalpl
dc.description.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Personal_brandingpl
dc.description.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Mantrapl
dc.description.firstpage365pl
dc.description.lastpage386pl
dc.identifier.citation2Socjolekt - idiolekt - idiostyl: historia i współczesność, pod redakcją Urszuli Sokólskiejpl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa "Socjolekt - idiolekt - idiostyl. Historia i współczesność", 27-29 czerwca 2016pl
Występuje w kolekcji(ach):Materiały konferencyjne (WFil)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Socjolekt - idiolekt - idiostyl. Historia i współczesność", 27-29 czerwca 2016

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_B_Strawinska_Historia_i_definicja_terminu_personal_branding.pdf565,6 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)