REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/965
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSamson, Maciej-
dc.date.accessioned2014-04-11T06:42:53Z-
dc.date.available2014-04-11T06:42:53Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationOptimum. Studia Ekonomiczne, Nr 3(63) 2013, s. 163-174pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/965-
dc.description.abstractW niniejszym artykule zaprezentowano historię rozwoju idei ochrony konsumenta oraz wpływ tej idei na obecny kształt prawa europejskiego, tak istotnego dla funkcjonowania rynku. Wskazane w artykule postulaty ochrony konsumenta opisano ze szczególnym uwzględnieniem rynku finansowego, a zwłaszcza ubezpieczeniowego. W opracowaniu przedstawiono aktualny problem dotyczący braku spójnej definicji konsumenta w różnych aktach prawnych. Pojęcie konsumenta rozpatrzono zarówno w ujęciu ekonomicznym, jak i prawnym, przybliżając dorobek obu nauk w tej materii.pl
dc.description.abstractThe author presents the history of the idea of consumer protection and its impact on the contemporary European law. The discussed proposals of consumer protection have been described with particular emphasis on the financial market, especially the insurance sector. The paper mentions the problem of the lack of a consistent definition of a consumer in a variety of acts. The concept of consumer is examined in both economic and legal terms, presenting the to-date achievements of science in this field.en
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectochrona konsumentapl
dc.subjectkonsumentpl
dc.subjectrozwój prawa europejskiegopl
dc.subjectidea public interest lawpl
dc.subjectconsumerpl
dc.subjectconsumer protectionpl
dc.subjectpublic interest lawpl
dc.subjectlaw and economicspl
dc.subjectdevelopment of European lawpl
dc.titleRozwój idei ochrony konsumenta po 1962r. Konsument w ujęciu prawnym i ekonomicznympl
dc.title.alternativeDevelopment of the idea of consumer protection after 1962. Consumer in legal and economic termsen
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2013.03.63.10pl
dc.description.Emailsamsonmaciej@gmail.compl
dc.description.AffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniupl
dc.description.number3(63)-
dc.description.firstpage163-
dc.description.lastpage174-
dc.identifier.citation2Optimum. Studia Ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Optimum. Studia Ekonomiczne, 2013, nr 3(63)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
10_Maciej_Samson.pdf187,21 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)