REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9369
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMłynarczuk-Sokołowska, Anna-
dc.date.accessioned2020-09-02T08:34:00Z-
dc.date.available2020-09-02T08:34:00Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationKultura - Społeczeństwo - Edukacja, NR 1 (11) 2017, s. 145-159pl
dc.identifier.issn2300-0422-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/9369-
dc.description.abstractThe main purpose of this paper is the presentation of selected issues connected with the preparations of tutors, teachers, educators and students who are going to work in education field and in cultural diverse educational space. The first part of the article presents this issue based on the literature analysis. The second part includes examples of initiatives which enable the development of intercultural competence pursued by the author of this paper.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe UAMpl
dc.subjecttutorpl
dc.subjectteacherpl
dc.subjecteducatorpl
dc.subjectintercultural competencepl
dc.subjectintercultural educationpl
dc.subjecteducational activitiespl
dc.subjecteducational activitiespl
dc.subjectcultural diverse grouppl
dc.titlePedagog, nauczyciel, edukator w zróżnicowanej kulturowo przestrzeni współczesnej edukacjipl
dc.title.alternativeTutor, teacher, educator in a culturally diverse space of modern educationpl
dc.typeArticlepl
dc.description.Emaila.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationWydział Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.description.referencesBłeszyńska K.M. (2011). Dzieci imigrantów i uchodźców jako grupa zagrożona wykluczeniem edukacyjnym. [W:] T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, J. Suchodolska (red.). Pedagogika międzykulturowa wobec wykluczenia społecznego i edukacyjnego. Cieszyn–Warszawa–Toruń.pl
dc.description.referencesDąbrowa E., Markowska-Manista U. (2010). Przygotowanie nauczycieli do pracy w wielokulturowej rzeczywistości w perspektywie standardów europejskich. [W:] Z. Jasiński (red.). Szkoła i nauczyciele wobec problemów edukacji międzykulturowej. Opole.pl
dc.description.referencesHofstede G. (2007). Kultury i organizacje. Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (2008). O podstawowych warunkach pomyślnej pracy nauczycieli w sytuacji wielokulturowości. [W:] T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.). Praca nauczyciela w warunkach wielokulturowości – studia i doświadczenia z pogranicza polsko-czeskiego. Toruń.pl
dc.description.referencesMagala S. (2011). Kompetencje międzykulturowe, Warszawa.pl
dc.description.referencesMłynarczuk-Sokołowska A. (2015). Od obcości do inności. Międzykulturowa edukacja nieformalna na przykładzie działań polskich organizacji pozarządowych. Warszawa.pl
dc.description.referencesMłynarczuk-Sokołowska A., Szostak-Król K. (2016). Zrozumieć Innego. Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna w procesie uczenia się języka polskiego jako obcego. Białystok 2016.pl
dc.description.referencesNasalska E. (1999). Edukacja międzykulturowa w polskiej szkole. „Kwartalnik Pedagogiczny” nr 1.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2002). Edukacja międzykulturowa wobec dylematów kształtowania tożsamości w społeczeństwach wielokulturowych. [W:] T. Lewowicki, J. Nikitorowicz, J. Pilch, S. Tomiuk (red.). Edukacja wobec ładu globalnego. Warszawapl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2010). Współczesny nauczyciel w procesie rewitalizacji wartości i pamięci przeszłości w kreującym się społeczeństwie wielokulturowym. [W:] Z. Jasiński (red.). Szkoła i nauczyciele wobec problemów edukacji międzykulturowej. Opole.pl
dc.description.referencesRóżnorodność wśród nas, https://www.ore.edu.pl/programy-i-projekty-77777/roznorodnosc-w--srod-nas, dostęp: 2.04.2016.pl
dc.description.referencesSzczurek-Boruta A. (2014). O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości. Toruń.pl
dc.description.referencesZeichner K.M. (1983). Alternative paradigms of teacher education. „Journal of Teacher Education”, vol. XXXIV, cyt. za: Szczurek-Boruta A. (2014). O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości. Toruń.pl
dc.description.referencesTreści wywiadów swobodnych przeprowadzonych podczas działań społecznych z zakresu edukacji międzykulturowej (szkolenia, programy i projekty edukacyjne itd.) adresowanych do pedagogów, nauczycieli, edukatorów i studentówpl
dc.description.referencesMateriały archiwalne z działań mieszczących się w obszarze edukacji międzykulturowej skierowanych do uczniów podlaskich szkół.pl
dc.description.firstpage145pl
dc.description.lastpage159pl
dc.identifier.citation2Kultura - Społeczeństwo - Edukacjapl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)