Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9331
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sokołowicz, Małgorzata | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T12:19:53Z | - |
dc.date.available | 2020-07-24T12:19:53Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Białostockie Studia Literaturoznawcze, nr 15, 2019, s. 193-205 | pl |
dc.identifier.issn | 2082-9701 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/9331 | - |
dc.description.abstract | The present paper concentrates on the descriptions of Tunisia in the diary by Aline Réveillaud de Lens (1881–1925), a French painter and writer who in 1911, shortly after her marriage, came to live in Tunis. Reluctant to French norms and conventions, de Lens sees Tunisia as an ideal, fascinating land where she may finally be happy. This fascination is reflected in her descriptions of spaces which are to be analysed through the prism of geocriticism in three movements: Tunisia as a land of light and colours, Tunisian symbolic spaces – desert and oasis, and stereotypical Oriental spaces – palace, harem and hammam. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | diary | pl |
dc.subject | Tunisia | pl |
dc.subject | space | pl |
dc.subject | 20th-century travel literature | pl |
dc.title | „Ach, jakże cudowne jest życie!” Tunezyjskie fascynacje Aline Réveillaud de Lens: przestrzeń | pl |
dc.title.alternative | “Ah, Life is Wonderful!”: Tunisian Fascinations by Aline Réveillaud de Lens (Space) | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/bsl.2019.15.12 | - |
dc.description.Email | malgorzata.sokolowicz@uw.edu.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | Małgorzata Sokołowicz, adiunkt w Instytucie Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego i na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, autorka książki La Catégorie du héros romantique dans la poésie française et polonaise au XIXe siècle (2014) oraz ponad pięćdziesięciu artykułów badających wzajemne wpływy literatury francuskiej i polskiej, związki między literaturą a sztuką, orientalizm oraz literaturę (post)kolonialną. | pl |
dc.description.Affiliation | Instytut Romanistyki, Wydział Neofilologii, Uniwersytet Warszawski | pl |
dc.description.references | Amster Ellen (2009), ‘The Harem Revealed’ and the Islamic-French Family: Aline de Lens and a French Woman’s Orient in Lyautey’s Morocco, „French Historical Studies”, nr 3 (32), s. 279–312. | pl |
dc.description.references | Brix Michel (2003), Nerval et le rêve égyptien, „Romantisme”, nr 120, s. 37–46. | pl |
dc.description.references | Czyba Luce (2010), L’OEil du peintre, w: Flaubert et la peinture, red. G. Séginger, Caen: Lettres Modernes Minard, s. 19–39. | pl |
dc.description.references | Delacroix Eugène (2009), Journal (1822–1857), t. 1, Paris: José Corti. | pl |
dc.description.references | Flaubert Gustave (1973), Correspondance. Tome I: Janvier 1830 – Juin 1851, red. J. Bruneau, Paris: Gallimard. | pl |
dc.description.references | Flaubert Gustave (1992), Słownik komunałów, przeł. J. Gondowicz, Kraków–Warszawa: Fundacja „Brulionu”. | pl |
dc.description.references | Flaubert Gustave (2008), Voyage en Orient, red. C. Gothot-Mersch, Paris: Gallimard. | pl |
dc.description.references | Fromentin Eugène (2004), Sahara et Sahel, Paris: Editions Paris-Méditerranée. | pl |
dc.description.references | Lebel Roland (1931), Histoire de la littérature coloniale en France, Paris: Librairie Larose. | pl |
dc.description.references | Lejeune Philippe (1993), Le moi des demoiselles: enquête sur le journal de jeune fille, Paris: Éditions du Seuil. | pl |
dc.description.references | Lens de Aline Réveillaud (1925), L’étrange aventure d’Aguida, Paris: Les Éditions de France. | pl |
dc.description.references | Lens de Aline Réveillaud (2007), Journal 1902–1924. „L’amour, je le supplie de m'épargner...”, Paris: La Cause des Livres. | pl |
dc.description.references | Levine Steven Z. (1986), Monet’s Series: Repetition, Obsession, „October”, nr 37, s. 65–75. | pl |
dc.description.references | Peltre Christine (1995), L’atelier du voyage. Les peintres en Orient au XIXe siècle, Paris: Gallimard. | pl |
dc.description.references | Riesz János (2007), De la littérature coloniale à la littérature africaine. Prétextes – Contextes – Intertextes, Paris: Karthala. | pl |
dc.description.references | Tritter Jean-Louis (2012), Mythes de l’Orient en Occident, Paris: Ellipses. | pl |
dc.description.references | Viegnes Michel (2003) Vide et plénitude dans l’expérience du désert chez Fromentin, w: Le désert, un espace paradoxal. Actes du colloque de l’Université de Metz (13–15 septembre 2001), red. G. Nauroy, P. Halen, A. Spica, Bern: Peter Lang, s. 337–348. | pl |
dc.description.references | Westphal Bernard (2007), La Géocritique. Réel, fiction, espace, Paris: Les Editions de Minuit. | pl |
dc.description.references | Wortley Montagu Mary (1992), Letters, London: Everyman’s Library. | pl |
dc.description.references | Viegnes M. (2003), Vide et plénitude dans l’expérience du désert chez Fromentin, w: Le désert, un espace paradoxal. Actes du colloque de l’Université de Metz (13–15 septembre 2001), red. G. Nauroy, P. Halen, A. Spica, Bern. | pl |
dc.description.number | 15 | - |
dc.description.firstpage | 193 | pl |
dc.description.lastpage | 205 | pl |
dc.identifier.citation2 | Białostockie Studia Literaturoznawcze | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-0554-8852 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2019, nr 15 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BSL_15_2019_M_Sokolowicz_Ach_jakze_cudowne_jest_zycie.pdf | 134,02 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)