REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8797
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKierznowski, Łukasz-
dc.date.accessioned2020-02-05T10:19:50Z-
dc.date.available2020-02-05T10:19:50Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.isbn978-83-8085-713-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8797-
dc.description.abstractNowa ustawa - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tzw. Ustawa 2.0) przewiduje utworzenie szkół doktorskich jako jedynej zorganizowanej formy kształcenia doktorantów. Prowadzenie szkół doktorskich oraz tok kształcenia doktorantów odznacza się licznymi odmiennościami w porównaniu do dotychczas istniejących studiów doktoranckich. Komentarz stanowi pierwsze na rynku wydawniczym kompleksowe opracowanie dotyczące tworzenia, prowadzenia i ewaluacji szkół doktorskich. W Komentarzu wątki teoretyczne przeplatają się z praktycznymi przykładami stosowania przepisów nowej ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce w zakresie szkół doktorskich oraz wszelkich spraw doktoranckich. Opracowanie kierowane jest przede wszystkim do władz rektorskich i dziekańskich, dyrektorów instytutów badawczych, kierowników studiów doktoranckich, pracowników administracyjnych uczelni i instytutów badawczych odpowiedzialnych za sprawy doktoranckie, jak również doktorantów, kandydatów do szkół doktorskich i innych osób zainteresowanych tą tematyką.pl
dc.description.sponsorshipKsiążka powstała przy dofinansowaniu przez STALCO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherDifinpl
dc.subjectSzkoły doktorskiepl
dc.subjectPrawo szkolnictwa wyższegopl
dc.subjectStudia doktoranckiepl
dc.subjectKonstytucja dla naukipl
dc.subjectUstawa 2.0pl
dc.subjectDoktoratpl
dc.titleSzkoły doktorskie. Komentarz do art. 198-216 oraz 259-264 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i naucepl
dc.typeBookpl
dc.description.referencesAntonów K., Koniecki L., Status prawny doktoranta, „Acta Universitatis Wratislaviensis. Przegląd Prawa i Administracji” 2000, nr XLIII.pl
dc.description.referencesBalicka A., Studia III stopnia na publicznych uczelniach wyższych – diagnoza i wstępne propozycje zmian, „Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis (seria Oeconomica)”, nr 327 (83) 2/2016.pl
dc.description.referencesBała P., Konstytucyjne prawo do nauki a polski system oświaty, Warszawa 2009pl
dc.description.referencesBaran K.W. (red.), Akademickie prawo pracy. Komentarz do art. 107–158 oraz 196–201a i 226 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesBień D., Studia trzeciego stopnia w polskich uczelniach – funkcjonowanie, diagnoza, rekomendacje, „Nauka i szkolnictwo wyższe” 1(47)/2016.pl
dc.description.referencesBudnik A., Państwo a szkolnictwo wyższe w Anglii i w Polsce, Białystok 2016.pl
dc.description.referencesDańczak P., Decyzja administracyjna w indywidualnych sprawach studentów i doktorantów, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesDąbrowa-Szefler M., Kształcenie doktorantów w krajach Unii Europejskiej – podstawowe tendencje, „Nauka i szkolnictwo wyższe” 1/37/2011.pl
dc.description.referencesDokowicz M. (red.), Diagnoza Stanu Studiów Doktoranckich 1.0, Warszawa, Krajowa Reprezentacja Doktorantów 2014.pl
dc.description.referencesGiderewicz S., Pozorne wytyczne w przepisach upoważniających do wydania rozporządzenia, „Przegląd Legislacyjny” 4/2013.pl
dc.description.referencesHauser M., Odpowiednie stosowanie przepisów prawa – uwagi porządkujące, „Przegląd Prawa i Administracji” 2005, nr 65.pl
dc.description.referencesHermann M., O wadach legislacyjnych ustawy – prawo o szkolnictwie wyższym w zakresie regulacji studiów doktoranckich, „Przegląd Legislacyjny” 2006, nr 5.pl
dc.description.referencesIzdebski H., Zieliński J., Prawo o szkolnictwie wyższym. Komentarz, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesIzdebski H., Zieliński J., Prawo o szkolnictwie wyższym. Ustawa o stopniach naukowych i tytule naukowym. Komentarz po nowelizacji, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesJagielski J., Wierzbowski M. (red.), Prawo administracyjne dziś i jutro, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesJakubowski A., Konsekwencje zasad państwa prawnego dla prawotwórstwa w sferze edukacji, „Przegląd Sejmowy” 5(124)/2014.pl
dc.description.referencesJakubowski A., Status prawny studentów i doktorantów w relacjach ze szkołą wyższą, „Państwo i Prawo”, z. 11/2011.pl
dc.description.referencesJakubowski A., Współuczestnictwo konkurencyjne w postępowaniu administracyjnym, „Państwo i Prawo” 11/2013.pl
dc.description.referencesKierznowski Ł., O podstawowych związkach prawa i diagnostyki edukacyjnej, „Kultura i Edukacja” 1/2018.pl
dc.description.referencesKierznowski Ł., Sobotko P., Pomoc materialna dla uczestników studiów doktoranckich posiadających stopnie naukowe, „Journal of Modern Science” nr 2/2018 vol. 37.pl
dc.description.referencesKola A.M., Problemy kształcenia elit. Przypadek studiów doktoranckich w Polsce, Toruń 2011pl
dc.description.referencesKopińska G., Makowski G., Waglowski P., Wiszowaty M.M., Tworzenie i konsultowanie rządowych projektów ustaw. Raport z badania nad sposobem prowadzenia konsultacji publicznych i tworzenia dokumentów towarzyszących rządowym projektom ustaw w 2012 roku, Fundacja im. Stefana Batoregopl
dc.description.referencesKostkiewicz J., Domagała-Kręcioch A., Szymański M.J. (red.), Szkoła wyższa w toku zmian. Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesKRASP, FRP, WUW, Polskie szkolnictwo wyższe. Stan, uwarunkowania i perspektywy, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesKRASP, FRP, WUW, Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego: 2010–2020. Projekt środowiskowy, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesKulikowski K., Damaziak R., Współczesny uniwersytet oczami doktorantów – wymagania i zasoby studiów doktoranckich. Raport z badania opinii doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego, „Nauka” 2/2017.pl
dc.description.referencesLachiewicz W., Pawlikowska A. (red.), Ustawa o systemie oświaty. Komentarz, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesLewicki J., Kurowska K., Suligowski D. (red.), Model funkcjonowania studiów doktoranckich. Doktoranci a obszary gospodarcze – szanse i zagrożenia współpracy, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesMałecki M., Mamak K., Kryteria oceny dorobku doktorantów, „Państwo i Prawo” 11/2014pl
dc.description.referencesMikołajczyk B., Naskręcki R., Szkoły doktorskie i ich rola w kształceniu doktorantów, „Nauka i szkolnictwo wyższe”, nr 2(50)/2017.pl
dc.description.referencesNowacki J., Odpowiednie stosowanie przepisów prawa, „Państwo i Prawo” , nr 3/1964.pl
dc.description.referencesPakuła J. (red.), Prawo o szkolnictwie wyższym. Nowe prawo – aktualne problemy, Toruń 2012.pl
dc.description.referencesPawłowski R., Rafalska D. (red.), Czy gorsi kandydaci wypierają lepszych podczas rekrutacji na drugi i trzeci stopień studiów?, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesPyter M. (red.), Prawo o szkolnictwie wyższym. Komentarz, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesRyszka A., Prawne uwarunkowania studiów doktoranckich, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, z. 4/1979.pl
dc.description.referencesSanetra W., Wierzbowski M. (red.), Prawo o szkolnictwie wyższym. Komentarz, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesSieńczyło-Chlabicz J. (red.), Komercjalizacja i transfer wyników badań naukowych i prac rozwojowych z uczelni do gospodarki. Komentarz, Warszawa 2016pl
dc.description.referencesSkąpski M., Charakter prawny studiów doktoranckich, „Państwo i Prawo”, z. 2 (624) 1998.pl
dc.description.referencesSkwara B., Rozporządzenie jako akt wykonawczy do ustawy w polskim prawie konstytucyjnym, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesSobkowiak A. (red.), Raport nr 3/2015 Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego pt. Studia doktoranckie i mobilność młodych naukowców, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesSprawozdanie z działalności Rady Legislacyjnej XI kadencji (od 29 czerwca 2010 r. do 31 grudnia 2011 r.), „Przegląd Legislacyjny” 2012, nr 1.pl
dc.description.referencesStec P., Chmielnicki P. (red.), Prawo o szkolnictwie wyższym. Komentarz, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesSzadok-Bratuń A. (red.), Nowe prawo o szkolnictwie wyższym a podmiotowość studenta, Wrocław 2007.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Granice reform szkolnictwa wyższego, „Nauka i szkolnictwo wyższe” , nr 2/1993.pl
dc.description.referencesSzwedziak-Bork I., Status prawny doktoranta w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym: student czy naukowiec?, „Kwartalnik Prawa Publicznego” , t. 12, nr 1–2/2014.pl
dc.description.referencesŚwięczkowska H., Ruśkowski E. (red.), Procedury podejmowania rozstrzygnięć i inne istotne problemy prawne w szkolnictwie wyższym, Białystok–Siedlce 2001.pl
dc.description.referencesTarno J.P., Pakuła J. (red.), Materiały I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej Kierowników Studiów Doktoranckich, Łódź 2018.pl
dc.description.referencesWaltoś S., Rozmus A. (red.), Szkolnictwo wyższe w Polsce. Ustrój – prawo – organizacja, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesWiktorowska A., Jakubowski A. (red.), Prawo nauki. Zagadnienia wybrane, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesWoźnicki J. (red.), Model współdziałania uczelni publicznych i niepublicznych – stan obecny i perspektywy, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesWoźnicki J., Uczelnie akademickie jako instytucje życia publicznego, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesZimmermann J., Aksjomaty prawa administracyjnego, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesZimmermann J., Prawo administracyjne, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesZwierzykowski P.F., O kilku skutkach podwójnej ustawowej regulacji w zakresie studiów doktoranckich, „Przegląd Legislacyjny”, nr 5/2006.pl
dc.description.referencesBomanowski B., Kryteria wszechstronnej weryfikacji działalności i dorobku uczestnika studiów doktoranckich a system stypendiów naukowych, [w:] Pakuła J. (red.), Prawo o szkolnictwie wyższym. Nowe prawo – aktualne problemy, Toruń 2012.pl
dc.description.referencesDańczak P., Wyporska-Frankiewicz J., Wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawach studenckich i doktoranckich. Zagadnienia wybrane, [w:] Tarno J.P., Szot A., Pokorny P. (red.), Specyfika postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki, Lublin 2016.pl
dc.description.referencesDąbrowski Ł., Studia interdyscyplinarne – studia przyszłościowe?, [w:] Siemieńska R. (red.), Uniwersytety, naukowcy i studenci w zglobalizowanym świecie, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesJakubowski A., Uzasadnienie decyzji w postępowaniu rekrutacyjnym na studia doktoranckie, [w:] Tarno J.P., Szot A., Pokorny P. (red.), Specyfika postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki, Lublin 2016.pl
dc.description.referencesKijowski D.R., Pozycja organów kolegialnych szkolnictwa wyższego i charakter prawny ich rozstrzygnięć, [w:] Święczkowska H., Ruśkowski E. (red.), Procedury podejmowania rozstrzygnięć i inne istotne problemy prawne w szkolnictwie wyższym, Białystok–Siedlce 2001.pl
dc.description.referencesKrzywoń A., Konstytucyjny obowiązek organów władzy publicznej udzielania informacji o prawie, [w:] G. Szpor (red.), Modele dostępu do informacji o prawie, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesKurek O., Cyran K., Kariery naukowe w świetle dokumentów europejskich, [w:] Rozmus A., Waltoś S. (red.), Kariera naukowa w Polsce. Warunki prawne, społeczne i ekonomiczne, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesŁazuk S., Wybrane problemy stosowania Kodeksu postępowania administracyjnego w procedurze awansu naukowego, [w:] Tarno J.P., Szot. A, Pokorny P. (red.), Specyfika postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki, Lublin 2016.pl
dc.description.referencesMaciejewska M., Studia doktoranckie i ich absolwenci a rynek pracy – perspektywy zmiany, [w:] Kostkiewicz J., Domagała-Kręcioch A., Szymański M.J. (red.), Szkoła wyższa w toku zmian. Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesMościcki M., Istota studiów doktoranckich po reformie z 2011 roku, [w:] Pakuła J. (red.), Prawo o szkolnictwie wyższym. Nowe prawo – aktualne problemy, Toruń 2012.pl
dc.description.referencesPakuła J., Pomoc materialna w szkole wyższej – próba oceny, [w:] Pakuła J. (red.), Prawo o szkolnictwie wyższym. Nowe prawo – aktualne problemy, Toruń 2012.pl
dc.description.referencesSobotko P., Powszechna wolność nauki i jej prawne ograniczenia, [w:] Pakuła J. (red.), Współczesne problemy nauki i szkolnictwa wyższego. Continuum, Toruń 2015.pl
dc.description.referencesSobotko P., Specyfika postępowania administracyjnego w sprawie przyznania środków finansowych na badania naukowe w ramach programu „Diamentowy Grant”, [w:] Tarno J.P., Szot. A, Pokorny P. (red.), Specyfika postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki, Lublin 2016.pl
dc.description.referencesSobotko P., Wybrane problemy stosowania w przewodach doktorskich przepisów przejściowych do nowelizacji z dnia 18 marca 2011 r. ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym, [w:] Tarno J.P., Szot. A, Pokorny P. (red.), Specyfika postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki, Lublin 2016.pl
dc.description.referencesSzustakiewicz P., Stosowanie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej przez szkoły wyższe w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych, [w:] Tarno J.P., Szot A., Pokorny P. (red.), Specyfika postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki, Lublin 2016.pl
dc.description.referencesTabaszewski R., Kozioł K., Utrata statusu doktoranta w świetle obowiązującego prawa – przypadki szczególne, [w:] Tarno J.P., Szot A., Pokorny P. (red.), Specyfika postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki, Lublin 2016.pl
dc.description.referencesTabaszewski R., Samorząd doktorantów w świetle znowelizowanej ustawy o szkolnictwie wyższym, [w:] Frey R. (red.), Przemiany prawa publicznego i prywatnego na początku XXI wieku, Kielce 2012.pl
dc.description.referencesTabaszewski R., Status doktorantów i kandydatów do tytułu doktora nauk prawnych na przestrzeni wieków, [w:] Laszczkowski M., Lewenstam K. (red.), Studenci polscy w XIX i XX wieku. Historia, kultura, język, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesWalczak D., Spójne czy rozbieżne? Plany i realia studiów doktoranckich, [w:] Siemieńska R. (red.), Uniwersytety, naukowcy i studenci w zglobalizowanym świecie. Wybrane zagadnienia, Warszawa 2017.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WP)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szkoły doktorskie. Komentarz, Ł. Kierznowski.pdf3,95 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)