Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/8792
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Zawadowska-Kittel, Elżbieta | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-03T12:20:16Z | - |
dc.date.available | 2020-02-03T12:20:16Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Białostockie Archiwum Językowe, nr 19, 2019, s. 415-437 | pl |
dc.identifier.issn | 1641-6961 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/8792 | - |
dc.description.abstract | The aim of the present paper is to explore the problem of Vocabulary Learning Strategies (VLS) used by philology students. In the first part of the paper theoretical issues connected with VLS are analysed, in the second the results of research conducted at one state university is presented to show what VLS are selected by the students and what factors influence the choice. The paper also aims at showing the role of vocabulary learning during the teaching/learning process of the students of philology. | pl |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest zaprezentowanie problematyki strategii przyswajania słownictwa przez studentów filologii. W części pierwszej przedstawiono najważniejsze aspekty zagadnienia, w drugim wyniki badań empirycznych, których celem było ustalenie, jakich strategii używają studenci filologii i jakie czynniki determinują ich wybór. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | Vocabulary Learning Strategies (VLS) | pl |
dc.subject | social strategies | pl |
dc.subject | memory strategies | pl |
dc.subject | cognitive strategies | pl |
dc.subject | metacognitive strategies | pl |
dc.subject | Strategie przyswajania słownictwa | pl |
dc.subject | strategie społeczne | pl |
dc.subject | strategie zapamiętywania | pl |
dc.subject | strategie kognitywne | pl |
dc.subject | strategie metakognitywne | pl |
dc.title | Vocabulary learning strategies (VLS) used by students of philology | pl |
dc.title.alternative | Strategie przyswajania słownictwa (VLS) przez studentów filologii | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/baj.2019.19.24 | - |
dc.description.Email | elzbieta.zawadowska-kittel@uph.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach | pl |
dc.description.references | Baruah, T. (1991): The English Teacher’s Handbook. New York. | pl |
dc.description.references | Cohen, A. (2011): “L2 Learner strategies”. in: Hinkel, E. Handbook of research in second language teaching and learning. Abingdon, 681–698. | pl |
dc.description.references | Cohen, A. (2012): ”Strategies: the interface of styles, strategies and motivation on tasks”. in: Mercer, S. (ed.) Language learning psychology: Research, theory and pedagogy. Basingtoke, 136–150. | pl |
dc.description.references | Coste, D. et al (2003): Common European Framwork of Reference. Strasbourg. | pl |
dc.description.references | Corson, D. J. (1995): Using English Words. Dodrecht. | pl |
dc.description.references | Droździał-Szelest, K. (2004): “Strategie uczenia się języka obcego: badania a rzeczywistość edukacyjna”, in: Pawlak, M. (ed.) Autonomia w nauce języka obcego Poznań, 31–43. | pl |
dc.description.references | Laufer, B. (2004): Vocabulary in a Second Language. Amsterdam/Philadelphia. | pl |
dc.description.references | Nation, I. (1990): Teaching and Learning Vocabulary. Massachussets. | pl |
dc.description.references | Nation, I. (2001): Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge. | pl |
dc.description.references | O’Malley, J.M et al (1990): Learning Strategies in Second Language. Cambridge. | pl |
dc.description.references | Oxford, R. (1990): Language Learning Structures: What every teacher should know? Boston. | pl |
dc.description.references | Oxford, R. (2003): Language Learning Styles and Strategies: an overview. Oxford. | pl |
dc.description.references | Pawlak, M. (2011): “Individual Laerner Differences in Second Language Acquisition”, in: Arabski, J. and Wojtaszek, A. (ed.) Individual Learner Differences in Second Language Acquistion. Bristol, 17–32.) | pl |
dc.description.references | Schmitt, N. (2000): Vocabulary in Language Teaching. Cambridge. | pl |
dc.description.references | Wilkins, D. A. (1972): Linguistics and Language Teaching. London. | pl |
dc.description.volume | 19 | - |
dc.description.firstpage | 415 | pl |
dc.description.lastpage | 437 | pl |
dc.identifier.citation2 | Białostockie Archiwum Językowe | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-7905-4735 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Białostockie Archiwum Językowe, 2019, nr 19 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BAJ_19_2019_ E_Zawadowska-Kittel_Vocabulary_learning_strategies.pdf | 4,88 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)