REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/867
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWróblewska, Monika-
dc.date.accessioned2014-03-12T11:34:11Z-
dc.date.available2014-03-12T11:34:11Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 2, 2011, s. 176-187pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/867-
dc.description.abstractThe new reality of development of identity is connected with new problems of the models of contemporary life: the fluency of identity, many contexts of identity, depriving the hitherto existing borders, virtual identity, and permanent crisis of identity. We should construct identity – as Zygmunt Bauman notices –on newly and continually created identities. The choice of the identity is developmental necessity as well as developmental possibility. The stable feeling of identity determines interdependence and the proper course of processes of distinction, integrality and constancy. The search for identity is the most essential and the most difficult task in man’s development. The favorably shaped identity is connected with psychological adaptation. The identity is of an interpersonal character, which is negotiable and changeable. The presented study portrays identity formation from developmental and educational perspective. Constancy and change are showed as contexts of man’s development. The identity formation is the process of the construction of meanings supporting cultural attributes too. The identity is analyzed as a basic task of the present education. The study takes into account the perspective of intercultural education too.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecttożsamośćpl
dc.subjectrozwój człowiekapl
dc.subjectpoczucie tożsamościpl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectedukacja międzykulturowapl
dc.titleKształtowanie tożsamości w perspektywie rozwojowej i edukacyjnejpl
dc.title.alternativeIdentity formation from developmental and educational perspectivepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2011.17.02.12pl
dc.description.AffiliationWydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.volume17/2-
dc.description.firstpage176-
dc.description.lastpage187-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_17.2_Wroblewska.pdf212,83 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)