REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8218
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKola, Adam F.-
dc.contributor.authorKola, Anna M.-
dc.date.accessioned2019-08-28T08:50:22Z-
dc.date.available2019-08-28T08:50:22Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 2(10), s. 71-80pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8218-
dc.description.abstractPrezentowana rozmowa jest konstrukcyjnym pomysłem na przywołanie poglądów prof. M. Dudzikowej na interdyscyplinarność w nauce, bazującym na oryginalnych tekstach Autorki. Artykuł ma dwoje autorów, którzy zetknęli się osobiście z prof. Marią Dudzikową w tym samym momencie swego naukowego życia. Adam Kola został zaproszony na seminarium realizowane w ramach grantu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod kierownictwem prof. Adama Chmielewskiego Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką. Anna Kola zaś uczestniczyła w pracach Samokształceniowego Zespołu Doktorów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, kierowanym przez prof. Marię Dudzikową. Sytuacja wywiadu-rozmowy kierowanej jest hipotetyczna i możliwa, choć w obecnym kształcie stanowi jedynie wymysł autorów.pl
dc.description.abstractThe presented conversation is a constructive of the views of Professor M. Dudzikowa on interdisciplinarity in science, based on the original texts of the author. The article has two authors who personally met with Professor Maria Dudzikowa at the same time of their professional academic life. Adam Kola was invited to the seminar about interdisciplinarity in science provided by grant of the Ministry of Science and Higher Education headed by Professor Adam Chmielewski. Anna Kola participated in the work of the Self-Education Team of Doctors at the Pedagogical Sciences Committee of the Polish Academy of Sciences, headed by prof. M. Dudzikowa. The situation of the interview-directed conversation is hypothetical and possible, although in the present form it is only a figment of the authors.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectinterdyscyplinarnośćpl
dc.subjectbadania naukowepl
dc.subjectdyscypliny naukowepl
dc.subjectwspółpraca naukowapl
dc.subjectInterdisciplinaritypl
dc.subjectscientific researchpl
dc.subjectscientific disciplinespl
dc.subjectscientific cooperationpl
dc.titlePomruki kryzysu… Intertekstualna gra o interdyscyplinarność. Maria Dudzikowa opowiada o swoistej perspektywie tworzenia, rozumienia i interpretacji badań naukowych i praktyki uniwersyteckiejpl
dc.title.alternativeMaria Dudzikowa Talks about a Specific Perspective of Creation, Understanding and Interpretation of Academic Research and Practicepl
dc.typeOtherpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2018.10.07-
dc.description.EmailAdam F. Kolal: adamkola@umk.plpl
dc.description.EmailAnna M. Kola: amkola@umk.plpl
dc.description.AffiliationAdam F. Kola - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniupl
dc.description.AffiliationAnna M. Kola - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniupl
dc.description.referencesChmielewski, A., Dudzikowa, M., Grobler, A. (red.), (2012). Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak, M., Walczak, A. (2012). O osobliwościach badań interdyscyplinarnych (zwłaszcza w naukach ścisłych i przyrodniczych): rozmowa matki (humanistki) z córką (biofizyczką). W: A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Grobler (red.), Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką (s. 87–98). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesDebord, G. (2006). Społeczeństwo spektaklu oraz Rozważania o społeczeństwie spektaklu. Przekł. i wstęp M. Kwaterko. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M. (1985). O trudnej sztuce tworzenia samego siebie. Warszawa: Nasza Księgarnia.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M. (1987). Wychowanie przez aktywne uczestnictwo. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M. (2001). Mit o szkole jako miejscu „wszechstronnego rozwoju” ucznia: eseje etnopedagogiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M. (2008). Wokół interdyscyplinarności w nauce. Esej krytyczny. Rocznik Pedagogiczny, 31, 25–44.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M. (2012). Sytuacja problematyczna interdyscyplinarności w naukach społecznych i humanistycznych (z kryzysem w tle). W: A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Grobler (red.), Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką (s. 1 5–37). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M. (2013). Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji (i nie tylko). W: M. Dudzikowa, K. Knasiecka-Falbierska (red.), Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej (s. 27–82). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M. (2015). O mojej miłości do książek. Esej osobisty. Wprowadzenie. W: M. Dudzikowa, M. Nowak (red.), O pasjach cudzych i własnych – profesorowie (s. 85–143). Lublin: Wydawnictwo KUL.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M., Czerepaniak-Walczak, M. (2008). Wstęp. W: M. Dudzikowa, M. Czerepaniak--Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia – Procesy – Konteksty. Interdyscyplinarne ujęcie, t. 4 (s. 7–15). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M., Jaskulska, S. (red.), (2016). Twierdza: szkoła w metaforze militarnej: co w zamian? Warszawa: Wolters Kluwer.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M., Jaskulska, S., Wawrzyniak-Beszterda, R., Bochno, E. (2011 ). Kapitał społeczny w szkołach różnego szczebla. Diagnoza i uwarunkowania. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M., Knasiecka-Falbierska, K. (red.), (2013). Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M., Nowak, M. (red.), (2015). O pasjach cudzych i własnych – profesorowie. Lublin: Wydawnictwo KUL.pl
dc.description.referencesDudzikowa, M., Nowak, M. (2015). Wprowadzenie. W: M. Dudzikowa, M. Nowak (red.), O pasjach cudzych i własnych – profesorowie (s. 7–12). Lublin: Wydawnictwo KUL.pl
dc.description.referencesGadamer, H.-G. (1990). Refleksje końcowe. Przekł. A. Wołkowicz. W: K. Michalski (red.), Rozmowy w Castel Gandolfo. O kryzysie. Warszawa: Res Publica.pl
dc.description.referencesLutyński, J. (1990). Działania pozorne oraz system dogmatycznego autorytaryzmu i jego tendencje rozwojowe (ze szczególnym uwzględnieniem roli działań pozornych i ukrytych. W: J. Lutyński, Nauka i polskie problemy. Komentarz socjologa. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesMieć coś ważnego do powiedzenia drugiemu człowiekowi. Z profesor Marią Dudzikową rozmawia Jolanta Świetlikowska. (2008). W: R. Wawrzyniak-Beszterda, Życie szkołą. Prace dedykowane Profesor Marii Dudzikowej (s. 1 9–49). Poznań: Oficyna Wydawnicza Garmond.pl
dc.description.referencesRutkowiak, J. (2012). Moja wędrówka po naukach pomocnych pedagogice. Dynamika praktyki myślenia w tworzeniu obszarów międzydyscyplinarnych. W: A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Grobler (red.), Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką (s. 1 99–220). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesTarkowska, E. (2012). Między izolacją a współpracą. Socjologia polska wobec innych dyscyplin. W: A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Grobler (red.), Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką (s. 1 31–146). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesWawrzyniak-Beszterda, R. (red.), (2008). Życie szkołą. Prace dedykowane Profesor Marii Dudzikowej. Poznań: Oficyna Wydawnicza Garmond.pl
dc.description.issue2(10)
dc.description.firstpage71pl
dc.description.lastpage80pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2018_AF_Kola_AM_Kola_Pomruki_kryzysu.pdf159,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons