REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8003
Tytuł: Komercyjna waloryzacja gwary śląskiej w reklamowej narracji
Inne tytuły: Commercial valorization of the silesian dialect in the narration of advertisements
Autorzy: Łuc, Izabela
Słowa kluczowe: silesian dialect
narration of advertisements
valorization
Data wydania: 2018
Data dodania: 24-cze-2019
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Białostockie Archiwum Językowe, nr 18, 2018, s. 139-161
Abstrakt: Taking into account that a dialect is a certain type of stylistic-communicative, semantic-cultural and functional category the aims of this article constitute: 1) an attempt to settle the matter of commercial valorization of dialect and its meaning towards the culture, language and communication, and 2) an illustration of the selected advertisement mechanisms connected with the ways of introducing a code, specific to the dialect and emphasizing the value of the product. The advertisements in which the textual valorization of dialect indicators is revealed, supported by structural indicators (dialogues, the presence of the narrator/narrators, the composition of utterances which include expressively marked text operators – modulants and lexical collocations subjected to the persuasive procedures) were described by the exploitation of pragmalinguistic and cognitive (theory of meaning fields) research conceptions with their methodological solutions.
Afiliacja: Uniwersytet Śląski w Katowicach
E-mail: izabela.luc@op.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/8003
DOI: 10.15290/baj.2018.18.10
ISSN: 1641-6961
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-0899-5802
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Archiwum Językowe, 2018, nr 18

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BAJ_18_2018_I_Luc_Komercyjna_waloryzacja_gwary_slaskiej.pdf191,17 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)