REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7969
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJabłońska, Barbara-
dc.date.accessioned2019-06-11T12:10:02Z-
dc.date.available2019-06-11T12:10:02Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 34, 2018, s. 113-128pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7969-
dc.description.abstractThe purpose of the article is to discuss the social features of music in a sociological perspective. The authoress points to the strong links between music, and the social life of people. She also discusses the social determinants of the art of music, using selected theoretical concepts in sociology. The text is divided according to the six basic aspects of the social character of music, such as: music as a symbolic culture and a set of meanings; music as a social relationship; music as a social context and normative rules; music as an element of social structure; music as a social change; and music as a functional element of society.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectmusicpl
dc.subjectmusical practicespl
dc.subjectsocial changepl
dc.subjectsocial functions of musicpl
dc.subjectsocietypl
dc.subjectsociology of musicpl
dc.titleO społecznym charakterze muzyki. Szkic socjologicznypl
dc.title.alternativeOn the Social Character of Music. A Sociological Draftpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.34.07-
dc.description.AffiliationUniwersytet Jagiellońskipl
dc.description.referencesArystoteles (1964), Polityka z dodaniem pseudo-Arystotelesowskiej ekonomiki, Warszawa.pl
dc.description.referencesBloom A. (1987), Umysł zamknięty, Poznań.pl
dc.description.referencesBourdieu P. (2005), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, Warszawa.pl
dc.description.referencesEtzkorn K.P. (1964), Georg Simmel and the Sociology of Music, “Social Forces”, nr 43(1), s. 101-107.pl
dc.description.referencesEtzkorn K.P. (red.) (1973), Music and Society. The Later Writings of Paul Honigsheim, Londyn, Sydney, Toronto, Nowy Jork.pl
dc.description.referencesFrith S. (2011), Sceniczne rytuały. O wartości muzyki popularnej, Kraków.pl
dc.description.referencesGriswold W. (2013), Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie, Warszawa.pl
dc.description.referencesGrzeliński A. (2012), Prawda i znaczenie dzieła sztuki jako problem estetyki, [w:] A. Nowak (red.), Dzieło muzyczne jako znak, Bydgoszcz. s. 9-27.pl
dc.description.referencesJabłońska B. (2014), Socjologia muzyki, Warszawa.pl
dc.description.referencesKaesler D. (2010), Weber. Życie i dzieło, Warszawa.pl
dc.description.referencesKłoskowska A. (1991), Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku. Pojęcia i problemy wiedzy o kulturze, Wrocław.pl
dc.description.referencesKłoskowska A. (1972), Społeczne ramy kultury. Monografia socjologiczna, Warszawa.pl
dc.description.referencesKofin E. (2012), Muzyka wokół nas. Studium przeobrażeń recepcji muzyki w dobie elektronicznych środków jej przekazywania, Wrocław.pl
dc.description.referencesOssowska M. (2007), Funkcjonowanie norm w życiu społecznym, [w:] P. Sztompka, M. Kucia (red.), Socjologia. Lektury, Kraków, s. 299-305.pl
dc.description.referencesOssowski S. (1966), U podstaw estetyki, Warszawa.pl
dc.description.referencesPaderewski I. J. (1984), Pamiętniki, Kraków.pl
dc.description.referencesPeterson R. (1978), The Production of Cultural Change: The Case of Contemporary Country Music, “Social Research”, t. 45, nr 2, s. 292-314.pl
dc.description.referencesPietras K. (2015), Odbiorca oddziałuje na wykonawcę, [w:] J. Kaleńska-Rodzaj, R. Lawendowski (red.), Psychologia muzyki. Pomiędzy wykonawcą a odbiorcą, Gdańsk, s. 41-55.pl
dc.description.referencesPlaton (1958), Państwo z dodaniem siedmiu ksiąg Prawa, Warszawa.pl
dc.description.referencesSchütz A. (2008), Wspólne tworzenie muzyki. Studium relacji społecznych, [w:] idem, O wielości światów. Szkice z socjologii fenomenologicznej, Kraków, s. 225-239.pl
dc.description.referencesSilbermann A. (1963), The Sociology of Music, Londyn.pl
dc.description.referencesSorokin P.A. (1991), Social and Cultural Dynamics: a Study of Change in Major Systems of Art, Truth, Ethics, Law and Social Relationships, New Brunswick, Londyn.pl
dc.description.referencesStockfelt O. (2010), Odpowiednie sposoby słuchania, [w:] Ch. Cox, D. Warner, Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej, Gdańsk, s. 120-126.pl
dc.description.referencesStróżewski W. (1983), Dialektyka twórczości, Kraków.pl
dc.description.referencesSztompka P. (2002), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Kraków.pl
dc.description.referencesSzymanowski K. (1949), Wychowawcza rola kultury muzycznej w społeczeństwie, Kraków.pl
dc.description.referencesTurley A. C. (2001), Max Weber and the Sociology of Music, “Sociological Forum”, nr 16/4, s. 633-653.pl
dc.description.referencesWeber M. (2009), The Rational and Social Foundations of Music, Mansfield.pl
dc.description.referencesWeber M. (2013), Racjonalne i socjologiczne podstawy muzyki (fragmenty), „Stan Rzeczy”, nr 1(4), s. 11-26.pl
dc.description.volume34-
dc.description.firstpage113pl
dc.description.lastpage128pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_34_2018_B_Jablonska_O_spolecznym_charakterze_muzyki.pdf109,76 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)