Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/7966
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Franckiewicz-Olczak, Izabela | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-10T12:24:11Z | - |
dc.date.available | 2019-06-10T12:24:11Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 34, 2018, s. 85-99 | pl |
dc.identifier.issn | 1230-2392 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/7966 | - |
dc.description.abstract | The article focuses on the changes of the art world in the context of democratisation of culture. Democratisation is connected with the development of popular culture, and the increase in social participation. There are different aspect of art taken into consideration in the article: artists, arts recipients, museums, artworks. In the centre of the reflection, the museum is placed, as an institution which takes part in the process of communication between the artist and arts recipients. The article is an attempt to answer the question about the role of the museum in the dedistanciation of art. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | democratisation of culture | pl |
dc.subject | modern art | pl |
dc.subject | modern museum | pl |
dc.subject | reception of art | pl |
dc.title | Odbiór i społeczny obieg sztuki współczesnej a demokratyzacja kultury | pl |
dc.title.alternative | Reception and Social Circulation of Contemporary Art and Democratisation of Culture | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/pss.2018.34.05 | - |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.description.references | Bauman Z. (2007), Płynna nowoczesność, Kraków. | pl |
dc.description.references | Dickie G. (1985), Czym jest sztuka? Analiza instytucjonalna, tłum. M. Gołaszewska, [w:] M. Gołaszewska (red.), Estetyka w świecie, t. 1, Kraków, s. 9-30. | pl |
dc.description.references | Fischer G. (2002), Beyond „Couch Potatoes”: From Consumers to Designers and Active Contributors, “First Monday”, t. 7, nr 1, http://firstmonday.org/issues/issue7_12/fischer, [15.05.2017]. | pl |
dc.description.references | Giddens A. (2010), Nowoczesność i tożsamość, tłum. A. Szulżycka, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Jenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kluszczyński R.W. (2010), Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A. (2005), Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A. (2007), Socjologia kultury, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mannheim K. (1956), Essays on the Sociology of Culture, Nowy Jork. | pl |
dc.description.references | Ponad 65 mln zł dofinansowania UE na inwestycje kulturalne w Łodzi (2016), „Portal Funduszy Europejskich”, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/wiadomosci/ponad-65-mln-zl-dofinansowania-ue-na-inwestycje-kulturalne-w-lodzi, [10.02.2018]. | pl |
dc.description.references | „Rocznik Kultury Polskiej” (2016), Warszawa. | pl |
dc.description.references | Schaefer T.M. (2011), Bastard Culture! How User Participation Transforms Cultural Production, Amsterdam. | pl |
dc.description.references | Swingewood A. (1977), The Myth of Mass Culture, Londyn. | pl |
dc.description.references | Szreder K. (2016), ABC Projektariatu, Warszawa. | pl |
dc.description.volume | 34 | - |
dc.description.firstpage | 85 | pl |
dc.description.lastpage | 99 | pl |
dc.identifier.citation2 | Pogranicze. Studia Społeczne | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_34_2018_I_Franckiewicz-Olczak_Odbior_i_spoleczny_obieg_sztuki_wspolczesnej.pdf | 112,86 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)