REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7966
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorFranckiewicz-Olczak, Izabela-
dc.date.accessioned2019-06-10T12:24:11Z-
dc.date.available2019-06-10T12:24:11Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 34, 2018, s. 85-99pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7966-
dc.description.abstractThe article focuses on the changes of the art world in the context of democratisation of culture. Democratisation is connected with the development of popular culture, and the increase in social participation. There are different aspect of art taken into consideration in the article: artists, arts recipients, museums, artworks. In the centre of the reflection, the museum is placed, as an institution which takes part in the process of communication between the artist and arts recipients. The article is an attempt to answer the question about the role of the museum in the dedistanciation of art.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectdemocratisation of culturepl
dc.subjectmodern artpl
dc.subjectmodern museumpl
dc.subjectreception of artpl
dc.titleOdbiór i społeczny obieg sztuki współczesnej a demokratyzacja kulturypl
dc.title.alternativeReception and Social Circulation of Contemporary Art and Democratisation of Culturepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.34.05-
dc.description.AffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.description.referencesBauman Z. (2007), Płynna nowoczesność, Kraków.pl
dc.description.referencesDickie G. (1985), Czym jest sztuka? Analiza instytucjonalna, tłum. M. Gołaszewska, [w:] M. Gołaszewska (red.), Estetyka w świecie, t. 1, Kraków, s. 9-30.pl
dc.description.referencesFischer G. (2002), Beyond „Couch Potatoes”: From Consumers to Designers and Active Contributors, “First Monday”, t. 7, nr 1, http://firstmonday.org/issues/issue7_12/fischer, [15.05.2017].pl
dc.description.referencesGiddens A. (2010), Nowoczesność i tożsamość, tłum. A. Szulżycka, Warszawa.pl
dc.description.referencesJenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.pl
dc.description.referencesKluszczyński R.W. (2010), Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa.pl
dc.description.referencesKłoskowska A. (2005), Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa.pl
dc.description.referencesKłoskowska A. (2007), Socjologia kultury, Warszawa.pl
dc.description.referencesMannheim K. (1956), Essays on the Sociology of Culture, Nowy Jork.pl
dc.description.referencesPonad 65 mln zł dofinansowania UE na inwestycje kulturalne w Łodzi (2016), „Portal Funduszy Europejskich”, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/wiadomosci/ponad-65-mln-zl-dofinansowania-ue-na-inwestycje-kulturalne-w-lodzi, [10.02.2018].pl
dc.description.references„Rocznik Kultury Polskiej” (2016), Warszawa.pl
dc.description.referencesSchaefer T.M. (2011), Bastard Culture! How User Participation Transforms Cultural Production, Amsterdam.pl
dc.description.referencesSwingewood A. (1977), The Myth of Mass Culture, Londyn.pl
dc.description.referencesSzreder K. (2016), ABC Projektariatu, Warszawa.pl
dc.description.volume34-
dc.description.firstpage85pl
dc.description.lastpage99pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_34_2018_I_Franckiewicz-Olczak_Odbior_i_spoleczny_obieg_sztuki_wspolczesnej.pdf112,86 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)