REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/785
Tytuł: Więzi społeczne na pograniczu – rozważania teoretyczne. Konteksty edukacji regionalnej
Inne tytuły: Social ties on the borderland – theoretical discussions. The contexts of regional education
Autorzy: Muszyńska, Jolanta
Słowa kluczowe: pogranicze
więzi społeczne
edukacja regionalna
kapitał społeczny
różnorodność kulturowa i wyznaniowa
Data wydania: 2011
Data dodania: 4-mar-2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 1, 2011, s. 164-174
Abstrakt: Borderland is a very specific region. Its specificity is primarily due to the uniqueness of relationships and social ties formed historically and culturally stigmatized in the minds of the residents. The essence of the contemporary educational activities in the area of regional education should not only be the content of transfer (in various forms) but the preservation or restoration of social relations treated as a universe of moral responsibility. Ties, which generate a community characterized by interdependence of people defined, provide cooperation in the implementation of various activities related to the “primary objective”, which is to sustain the community.
Afiliacja: Katedra Edukacji Międzykulturowej, Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/785
DOI: 10.15290/pss.2011.17.01.12
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_17.1_Muszynska.pdf171,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)