Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/785
Tytuł: | Więzi społeczne na pograniczu – rozważania teoretyczne. Konteksty edukacji regionalnej |
Inne tytuły: | Social ties on the borderland – theoretical discussions. The contexts of regional education |
Autorzy: | Muszyńska, Jolanta |
Słowa kluczowe: | pogranicze więzi społeczne edukacja regionalna kapitał społeczny różnorodność kulturowa i wyznaniowa |
Data wydania: | 2011 |
Data dodania: | 4-mar-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 1, 2011, s. 164-174 |
Abstrakt: | Borderland is a very specific region. Its specificity is primarily due to the uniqueness of relationships and social ties formed historically and culturally stigmatized in the minds of the residents. The essence of the contemporary educational activities in the area of regional education should not only be the content of transfer (in various forms) but the preservation or restoration of social relations treated as a universe of moral responsibility. Ties, which generate a community characterized by interdependence of people defined, provide cooperation in the implementation of various activities related to the “primary objective”, which is to sustain the community. |
Afiliacja: | Katedra Edukacji Międzykulturowej, Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/785 |
DOI: | 10.15290/pss.2011.17.01.12 |
ISSN: | 1230-2392 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_17.1_Muszynska.pdf | 171,33 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)