REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7544
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKondej, Andrzej-
dc.date.accessioned2019-01-31T12:45:52Z-
dc.date.available2019-01-31T12:45:52Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationOptimum. Economic Studies, Nr 4(94) 2018, s. 286-301pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7544-
dc.description.abstractThe paper discusses the issue of concentration of the retail food market in Poland. This phenomenon is dominated by the international operators of large-surface networks. However, the entities managing small-format networks are increasingly involved in it. The aim of the study is to identify and assess the multi-format nature of the concentration of this trade. The conducted analysis uses the results of own quantitative and qualitative research on the retail food market. The study includes the figures regarding the market as a whole, the results and data of particular networks and numerical analyses within commercial formats. The paper shows an ongoing process of market concentration with the participation of economic entities managing networks in all commercial formats in the years 2010-2017. Additionally, it was found that the intensity of this phenomenon presents a declining tendency, which results from the diversified structure of the retail food market in Poland.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectconcentration of the marketpl
dc.subjecttrade networkspl
dc.subjectformatspl
dc.subjectmarket structurepl
dc.titleMulti-formatted character of the concentration of retail food market in Polandpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/oes.2018.04.94.21-
dc.description.Emailandrzej.kondej@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationFaculty of Economics and Management, University of Bialystokpl
dc.description.referencesAdamowicz M., Siedlanowski P., 2009, Struktura handlu detalicznego i wzajemne oddziaływania obiektów sieci handlowej (na przykładzie miasta Biała Podlaska), Economic and Regional Studies, No. 10(2).pl
dc.description.referencesBaza sieci detalicznych, 2018, www.kondejmarketing.com [date of entry: 20.12.2018].pl
dc.description.referencesBishop S., Walker M., 2010, The Economics of EC Competition Law: Concepts, Application and Measurement, Sweet & Maxwell, London.pl
dc.description.referencesDla polskiego handlu ratunkiem jest konsolidacja, 2016, www.portalspozywczy.pl [date of entry: 22.11.2018].pl
dc.description.referencesDomański T., 2001, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesDziesięć sieci zdominowało rynek handlowy w Polsce, 2016, www.wiadomoscihandlowe.pl [date of entry: 20.12.2018].pl
dc.description.referencesGardocka-Jałowiec A., 2015, Zmiany konsumpcji a kreowanie innowacji, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesGazdecki M., 2010, Koncentracja handlu detalicznego w Polsce, Journal of Agribusiness and Rural Development, nr 2/16.pl
dc.description.referencesHandel we współczesnej gospodarce. Nowe wyzwania, 2016, M. Sławińska (ed.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.pl
dc.description.referencesKoncentracja i konkurencja w handlu artykułami spożywczymi i artykułami powszechnego użytku w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem sieci handlowych, 2005, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.pl
dc.description.referencesKondej A., 2006, Przeobrażenia w strukturze polskiego handlu detalicznego na przykładzie Łomży, [in:] Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju regionu, A. Chmielak, B. Plawgo (eds), Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, Łomża.pl
dc.description.referencesKoszyk cen, 2018, www.dlahandlu.pl/koszyk/ [date of entry: 20.11.2018].pl
dc.description.referencesKowalska K., 2012, Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych, Difin, Warsaw.pl
dc.description.referencesKucharska B., Twardzik M., 2007, Koncentracja i integracja w handlu. Aspekt teoretyczny, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.pl
dc.description.referencesKulisy sprzedaży sklepów Piotr i Paweł do Biedronki, 2018, www.wiadomoscihandlowe.pl [date of entry: 20.11.2018].pl
dc.description.referencesKwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny, 2015, Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych, nr 5(4), Warszawa.pl
dc.description.referencesMusso F., Druica E., 2014, Handbook on research on retailer-consumer relationship development, IGI Global, London.pl
dc.description.referencesPolski rynek handlu spożywczego w 2010-2020 roku, 2016, ww.rolandberger.com [date of entry: 22.11.2018].pl
dc.description.referencesStrategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji, 2005, M. Sławińska (ed.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl
dc.description.referencesSzulce H., 1998, Struktury i strategie w handlu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesTandon S., Landes M.R., Woolverton A., 2014, The expansion of modern grocery retailing and trade in developing countries, United States Department of Agriculture, New York.pl
dc.description.referencesUrbaniak W., 2004, Współczynniki koncentracji w analizie ekonomicznej, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica, nr 180.pl
dc.description.referencesWspółdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw, 1992, J. Lichtarski (ed.), PWE, Warszawa.pl
dc.description.referenceswww 1, www.zabka.pl [date of entry: 20.11.2018].pl
dc.description.referencesZentes J., Morschett D., Schramm-Klein H., 2011, Strategic retail management, Gabler Verlag, Wiesbaden.pl
dc.description.number4(94)
dc.description.firstpage286pl
dc.description.lastpage301pl
dc.identifier.citation2Optimum. Economic Studiespl
dc.identifier.orcid0000-0002-8979-3590-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WZarz)
Optimum. Economic Studies, 2018, nr 4(94)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Optimum_4_2018_A_Kondej_Multi-formatted_character.pdf292,14 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)