REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7376
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKarpińska, Kinga-
dc.date.accessioned2019-01-09T08:17:13Z-
dc.date.available2019-01-09T08:17:13Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationOptimum. Economic Studies, Nr 3(93) 2018, s. 253-264pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7376-
dc.description.abstractGoal – Identification of actions which make up innovative processes in confectionery enterprises. Research methodology – The entities selected for the study fulfill two criteria: they are Polish enterprises operating in the confectionery industry (entities with dominant equity, with headquarters in Poland) and have market shares of at least 5% (measured by the value of sales revenues in 2017 at the minimum level of PLN 100 million). All the companies which met the above criteria were identified; then ten enterprises were chosen from that group. The research was carried out with the help of a survey questionnaire. Score – Innovative processes usually begin with research on consumer needs, which indicates the use of a demand innovation model. Furthermore, the more actions an innovative process comprises, the less willingly it is used by enterprises. Originality/Value – The paper has a cognitive value of the innovation process models used by confectionery enterprises. The author proposes a modification to the current model.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectinnovation processpl
dc.subjectinnovation process modelspl
dc.subjectconfectionery industrypl
dc.titleModel of innovation processused by the enterprises of the confectionery industry in Polandpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/oes.2018.03.93.20-
dc.description.Emailk.karpinska@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationFaculty of Economics and Management, University of Bialystokpl
dc.description.referencesBiałoń L. (ed.), 2010, Zarządzanie działalnością innowacyjną, PLACET, Warszawa.pl
dc.description.referencesBogdanienko J., 1998, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo SGH, Warszawa.pl
dc.description.referencesBrzóska J., 2014, Innowacje jako czynnik dynamizujący modele biznesowe, Wydawnictwo PŚ, Gliwice.pl
dc.description.referencesChesbrough H.W., 2002, Graceful Exits and Foregone Opportunities: Xerox’s Management of its Technology Spin-off Companies, “Business History Review”, no. 4.pl
dc.description.referencesChesbrough H.W., 2003, Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston.pl
dc.description.referencesCiborowski R., 2012, Modele rozwoju innowacyjnego, [w:] Jasiński A.H., Ciborowski R. (red.), Ekonomika i zarządzanie innowacjami w warunkach zrównoważonego rozwoju, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesDzikowski P., 2017, Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce, Difin, Warszawa.pl
dc.description.referencesHobday M., 2005, Firm-level Innovation Models: Perspectives on Research in Developed and Deveeloping Countries, “Technology Analysis & Strategic Management”, no. 17(2).pl
dc.description.referencesJanasz W., Kozioł K., 2007, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.pl
dc.description.referencesMierzejewska B., 2008, Open Innovation – nowe podejście w procesach innowacji, “E-mentor”, no. 2.pl
dc.description.referencesNiedzielski P., Gust-Bardon N.I., 2016, Kształtowanie regionalnych systemów innowacji. Doświadczenia Polski i Unii Europejskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl
dc.description.referencesRoszkowska-Menkes M., 2015, Otwarte innowacje: w poszukiwaniu równowagi, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl
dc.description.referencesRothwell R., 1992, Successful Industrial Innovation, “R&D Managemant”, no. 3.pl
dc.description.referencesRothwell R., 1994, The Fifth-generation Innovation Process, “International Marketing Review”, no. 11(1).pl
dc.description.referencesSopińska A., Mierzejewska W., 2017, Otwarte innowacje produktowe realizowane przez przedsiębiorstwa działające w Polsce. Podejście zasobowe, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl
dc.description.referencesWeresa M.A., 2014, Polityka innowacyjna, PWN, Warszawa.pl
dc.description.number3(93)-
dc.description.firstpage253pl
dc.description.lastpage264pl
dc.identifier.citation2Optimum. Economic Studiespl
dc.identifier.orcid0000-0002-3150-8339-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WEiF)
Optimum. Economic Studies, 2018, nr 3(93)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Optimum_3_2018_K_Karpinska_Model_of_innovation_processused.pdf214,63 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)