REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6892
Tytuł: Paula Natorpa projekt filozoficznego kształtowania człowieka w perspektywie etyki wolnej woli i odpowiedzialności
Inne tytuły: Paul Natorp's project of philosophical shaping the human in perspective of free will-ethics and responsibility
Autorzy: Musioł, Anna
Słowa kluczowe: nature
culture
moral idea
pedagogy
Marburgian thinkers
natura
kultura
moralność
pedagogika
szkoła marburska
Data wydania: 2017
Data dodania: 18-wrz-2018
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych, vol. 29/2, 2017, s. 101-111
Abstrakt: The article presents Paul Natorp's social theory in relation to sources of culture. Bearing in mind symptomatic features of evolutionary thinking of the transcendental thought of Marburgian thinker, the question of the moral idea that becomes a reflection of the philosophically developed system of social pedagogy (Sozialpädagogik) becomes a forgotten issue of the moral idea. The article also shows how Natorp – using the differentiation of nature and culture – engages in the process of justifying pedagogy the Gesetzwissenschaften-area (logic, ethics, aesthetics), identifying philosophical pedagogy with science and at the same time the art of ethical human formation in the practice of responsible education and teaching.
Afiliacja: Instytut Filozofii, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego
URI: http://hdl.handle.net/11320/6892
DOI: 10.15290/idea.2017.29.2.06
ISSN: 0860-4487
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych, 2017, XXIX/2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Idea_29_2_2017_A_Musiol_Paula_Natorpa_projekt_filozoficznego_ksztaltowania_czlowieka.pdf133,36 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycje w RUB są chronione prawem autorskim, z zastrzeżeniem wszelkich praw, chyba że zaznaczono inaczej.