Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6717
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Młynarczuk-Sokołowska, Anna | - |
dc.contributor.author | Szostak-Król, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-27T08:38:13Z | - |
dc.date.available | 2018-06-27T08:38:13Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku. Aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych, pod red. Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij, Warszawa 2016, s. 149-171 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8090-163-6 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-8090-164-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/6717 | - |
dc.description.abstract | Celem rozdziału jest ukazanie wybranych zagadnień dotyczących sytuacji szkolnej dzieci cudzoziemskich ze szczególnym uwzględnieniem uczniów – uchodźców. Autorki rozpoczynają od ukazania głównych problemów, które towarzyszą dzieciom cudzoziemskim w trakcie edukacji. Następnie, na tle prawnych i metodycznych aspektów edukacji i integracji cudzoziemców, prezentują wyzwania i zadania stojące przed nauczycielami, którzy pracują w międzykulturowych klasach. W ostatniej części tekstu autorki opisują przykłady zrealizowanych przez nie działań metodycznych wspierających procesy edukacji i integracji dzieci cudzoziemskich. | pl |
dc.description.abstract | The main purpose of this chapter is to present the selected issues related to the school situation of foreign children with the special consideration for refugee-pupils. The authors start from showing the main problems which accompany foreign children during the education process. Furthermore, the authors introduce the challenges and tasks which teachers working in multicultural classes have to face, and which are connected with the law and methodological aspects of foreigners’ education and integration. In the last part of the chapter authors describe their own examples of methodological activities supporting educational and integrational processes of foreign children. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe UKSW w Warszawie | pl |
dc.subject | uczniowie cudzoziemscy | pl |
dc.subject | uczniowie-uchodźcy | pl |
dc.subject | międzykulturowa klasa | pl |
dc.subject | działania metodyczne | pl |
dc.subject | adaptacja | pl |
dc.subject | edukacja | pl |
dc.subject | integracja | pl |
dc.subject | foreign students | pl |
dc.subject | refugees students | pl |
dc.subject | intecultural class | pl |
dc.subject | methodic activities | pl |
dc.subject | adaptation | pl |
dc.subject | education | pl |
dc.subject | integration | pl |
dc.title | Uczniowie cudzoziemscy w polskiej szkole – problemy, wyzwania i egzemplifikacje działań metodycznych | pl |
dc.title.alternative | Foreign Children at Polish School – Problems, Challenges and Exemplifications of Methodical Activities | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.description.Email | Anna Młynarczuk-Sokołowska: a.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | Anna Młynarczuk-Sokołowska – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu w Białymstoku, wiceprezes Zarządu Fundacji Uniwersytetu w Białymstoku. Jako teoretyk i praktyk zainteresowana edukacją międzykulturową – głównie jej metodyką i projektowaniem. Autorka monografii, m.in. Od Obcości do Inności. Międzykulturowa edukacja nieformalna… (2015); artykułów naukowych, m.in. Intercultural Non-formal Education Issues… (2014); redaktorka monografii naukowo-metodycznych, m.in. Przygody Innego… (2015), realizatorka projektów badawczych i społecznych, w tym szkoleń i warsztatów, zajęć z języka polskiego jako obcego. Laureatka m.in. pierwszego miejsca w konkursie Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP za działania w obszarze edukacji międzykulturowej. | pl |
dc.description.Biographicalnote | Katarzyna Szostak-Król – doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa; wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku, w której obecnie uczy się ponad 60 dzieci cudzoziemskich. Do jej zainteresowań naukowych należą: regionalne i dialektalne odmiany języka, język pisarzy, metodyka nauczania języka polskiego jako obcego oraz edukacja międzykulturowa. Prowadzi zajęcia i warsztaty integrujące środowisko dzieci polskich i cudzoziemskich w oparciu o autorskie scenariusze i programy edukacyjne. Autorka i redaktorka monografii naukowo-metodycznych, materiałów edukacyjnych itd. | pl |
dc.description.Affiliation | Anna Młynarczuk-Sokołowska - Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Białek M., Gackowska A., Lewicki L. (red.) (2006), Kompetencja międzykulturowa w kształceniu nauczycieli języków obcych na potrzeby edukacji wczesnoszkolnej, Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut. | pl |
dc.description.references | Grzymała-Moszczyńska H. (2000), Uchodźcy. Podręcznik dla osób pracujących z uchodźcami, Kraków: Nomos. | pl |
dc.description.references | Grzymała-Moszczyńska H., Nowicka E. (red.) (1998), Goście i gospodarze. Problem adaptacji kulturowej w obozach dla uchodźców oraz otaczających je społecznościach lokalnych, Kraków: Nomos. | pl |
dc.description.references | Młynarczuk-Sokołowska A., Szostak-Król K. (2013), Kooperatywne uczenie się jako edukacyjna strategia na rzecz inkluzji i różnorodności, w: A. Młynarczuk-Sokołowska, K. Szostak-Król (red.), Różnorodność – Twórcza aktywność – Inkluzja w edukacji, Białystok: Wydawnictwo Fundacja Uniwersytetu w Białymstoku, Szkoła Podstawowa Nr 26 w Białymstoku. | pl |
dc.description.references | Młynarczuk-Sokołowska A., Szostak-Król K. (2016), Zrozumieć Innego. Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna w procesie uczenia się języka polskiego jako obcego, Białystok: Wydawnictwo Fundacja Dialog. | pl |
dc.description.firstpage | 149 | pl |
dc.description.lastpage | 171 | pl |
dc.identifier.citation2 | Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku. Aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych, pod red. Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Mlynarczuk-Sokolowska_K_Szostak-Krol_Uczniowie_cudzoziemscy_w_polskiej_szkole.pdf | 4,93 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)