REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/637
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBorowski, Jerzy-
dc.date.accessioned2014-02-17T13:43:28Z-
dc.date.available2014-02-17T13:43:28Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationOptimum. Studia Ekonomiczne, Nr 2(62) 2013, s. 11-25pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/637-
dc.description.abstractArtykuł zawiera naukową refleksję nad, głośną i popularną głównie wśród teoretyków zarządzania, ale nie wśród menedżerów, koncepcją zarządzania strategicznego, którym jest łańcuch wartości. Wyjaśniono, dlaczego teoretycy pobieżnie i niekiedy błędnie interpretują tę koncepcję. Przedstawiono również koncepcję łańcucha wartości zgodnie z zamysłem jego twórcy. Przypomniano zatem główną ideę jej autora, że jest to szczegółowy poradnik dla menedżerów, jak zidentyfikować i budować skuteczną strategię, umożliwiającą uzyskanie przewagi konkurencyjnej i traktowaną jako rozwinięcie głównych myśli z poprzedniej książki o strategii konkurencyjnej. Zaprezentowano także najważniejsze zastosowania łańcucha wartości oraz relacje do innych teorii przedsiębiorstwa.pl
dc.description.abstractThe paper investigates the notion of value chain: a concept of strategic management which is more popular with scholars than with practitioners. The author explains why theorists wrongly interpret the value chain concept, considering it as one of the many instruments of strategic analysis, useful for the rationalisa-tion of costs. The present paper clarifies the concept as intended by its creator. Porter regarded it as a series f guidelines instructing managers how to identify and build a good competitive strategy, making it possible to achieve competitive advantage, briefly outlined in his former book on competitive strategy. This paper, moreover, discusses some possible applications of the value chain concept and its relation to other theories of business strategy.pl_PL
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectprzewaga konkurencyjnapl
dc.subjectteoria przedsiębiorstwapl
dc.subjectłańcuch wartościpl
dc.subjectstrategia przedsiębiorstwapl
dc.subjecttheory of the firmpl
dc.subjectvalue chainpl
dc.subjectcompetitive advantagepl
dc.subjectbusiness strategypl
dc.titleŁańcuch wartości jako nowa teoria zarządzania strategicznegopl
dc.title.alternativeValue chain: a new theory of strategic managementpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2013.02.62.02pl
dc.description.Emailj.borowski@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationWydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.number2(62)-
dc.description.firstpage11-
dc.description.lastpage25-
dc.identifier.citation2Optimum. Studia Ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WEiF)
Optimum. Studia Ekonomiczne, 2013, nr 2(62)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
02_Jerzy BOROWSKI.pdf223,91 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)