REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6241
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorEjdys, Stanisław-
dc.date.accessioned2018-01-29T13:08:35Z-
dc.date.available2018-01-29T13:08:35Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationOptimum. Studia Ekonomiczne, Nr 4(88) 2017, s. 199-212pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6241-
dc.description.abstractDynamiczny rozwój transportu, mający miejsce w XX wieku, znacznie przyczynił się do większego zużycia surowców naturalnych, degradacji środowiska, a tym samym do zmniejszenia dobrobytu obecnych i przyszłych pokoleń. Zagadnienia te są tym bardziej złożone, że obecna sytuacja polityczna w Europie zmienia się szybciej niż warunki gospodarcze. Należy zaakceptować fakt, że wskutek problemów w polityce i gospodarce Unii Europejskiej, proces akceptacji założeń nowej polityki spójności może zostać wydłużony, a planowane priorytety mogą zmienić pozycję w hierarchii. Tak więc, przyszłość zrównoważonego transportu zależy od tego, jakie działania obecnie zostaną podjęte. Celem artykułu jest próba przedstawienia problematyki dotyczącej zrównoważonego transportu w aspekcie europejskiej polityki spójności. Rozważania nie wyczerpują poruszanej problematyki. Wskazują jedynie na wielowymiarowość i wieloaspektowość rozpatrywanego zagadnienia, stanowiąc przyczynek do dalszych badań w tym zakresie.pl
dc.description.abstractThe rapid development of transport which took place in the 20th century vastly contributed to greater consumption of raw materials, environmental decay, and hence to reducing the prosperity of present and future generations. These issues are all the more complex that the current political situation in Europe is changing more rapidly than the economic conditions. We must accept the fact that, as a result of the current problems of the European Union, the process of approval of the assumptions of the new cohesion policy can be lengthy and the planned priorities can change position in the hierarchy. Thus, the future of sustainable transport depends on what actions we will take now. The purpose of this paper is to present the issues concerning sustainable transport against the background of European cohesion policy. The discussion is by no means comprehensive as it only indicates the multidimensional and multifaceted nature of the considered problems, suggesting areas for further research.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecttransport zrównoważonypl
dc.subjectsystem transportowypl
dc.subjectpolityka transportowapl
dc.subjectsustainable transportpl
dc.subjecttransport systempl
dc.subjecttransport policypl
dc.titleSpójny i zrównoważony system transportowy Warmii i Mazurpl
dc.title.alternativeIntegrated and sustainable transport system of Warmia and Mazurypl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2017.04.88.15-
dc.description.Emailejdys.stanislaw@gmail.compl
dc.description.AffiliationWydział Społeczno-Ekonomiczny, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koniniepl
dc.description.referencesBahke E., 1971, Systemy transportowe dziś i jutro, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa.pl
dc.description.referencesBąkowski W., 2007, Procesy integracyjne w systemie transportowym a generowanie wartości dodanej, [w:] Procesy integracyjne wybranych systemów transportowych, M. Michałowska (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl
dc.description.referencesBocian A., 2009, Implementacja idei zrównoważonego rozwoju w procesie globalizacji, [w:] Zrównoważony rozwój gospodarki opartej na wiedzy, B. Poskrobko (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesEjdys S., 2014, Polityka transportowa miasta – cele i wyzwania, [w:] Uwarunkowania i czynniki w procesie rozwoju gospodarki rynkowej. Aspekty globalne i lokalne, W. Olkowska (red.), Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Olsztyn.pl
dc.description.referencesEjdys S., 2015, Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego miasta Olsztyna, [w:] Liberalizm czy interwencjonizm? Kształtowanie się ładu społeczno-gospodarczego w Europie w latach 1989-2014, R.W. Ciborowski, R.I. Dziemianowicz, A. Kargol-Wasiluk, M. Zalesko (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesGrzelakowski A.S., Matczak M., Przybyłowski A., 2008, Polityka transportowa Unii Europejskiej i jej implikacje dla systemów transportowych krajów członkowskich, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia.pl
dc.description.referencesGrzywacz W., Wojewódzka-Król K., Rydzkowski W., 2000, Polityka transportowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl
dc.description.referenceshttp://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A52009AE1950 (data wejścia 19.05.2017).pl
dc.description.referenceshttp://hdl.handle.net/11320/2781 (data wejścia: 19.05.2017).pl
dc.description.referenceshttp://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A8-2015-0319+0+DOC+XML+V0//PL (data wejścia 02.08.2017).pl
dc.description.referencesKrajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020. Regiony, miasta, obszary wiejskie, 2010, https://www.mr.gov.pl/media/3337/KSRR_13_07_2010.pdf (data wejścia: 25.05.2017).pl
dc.description.referencesLiberadzki B., 1998, Transport: popyt – podaż – równowaga, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesMendyk E., 2009, Ekonomika transportu, wydanie II zmienione i rozszerzone, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Logistyki, Poznań.pl
dc.description.referencesParysek J.J., 2001, Podstawy gospodarki lokalnej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań.pl
dc.description.referencesProniewski M., 2012, Rozwój regionów peryferyjnych w Unii Europejskiej. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.number4(88)pl
dc.description.firstpage199pl
dc.description.lastpage212pl
dc.identifier.citation2Optimum. Studia Ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Optimum. Studia Ekonomiczne, 2017, nr 4(88)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Optimum_4_2017_S_Ejdys_Spojny_i_zrownowazony_system_transportowy.pdf293,45 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)