REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5968
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLaskowski, Piotr Paweł-
dc.date.accessioned2017-11-07T12:02:13Z-
dc.date.available2017-11-07T12:02:13Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 31, 2017, s. 99-113pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5968-
dc.description.abstractWeb sites over time turn into complex, content-presenting and informative content with additional functionalities that facilitate interaction with the user by allowing him to either comment or access content regardless of the device on which the user is working.Communication efficiency and popularity are built with new content presentation technologies and a whole range of attributes and functionality offered by these technologies.In this article I will try to present how schools handle the adaptation of the whole range of availabletools. I will point out places that the school seems to ignore or skip. User-oriented design,usability and accessibility are the criteria by which we are happy to visit websites and we come back to them.The question we can ask whether the school can use the potential of new technologies?pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectnewtechnologiespl
dc.subjectschoolpl
dc.subjectwebsitespl
dc.subjectavailabilitypl
dc.subjectusabilitypl
dc.subjectcreating an imagepl
dc.titleAdaptation of new technologies to visualize and functionalize post-primary school’s Internet websitespl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2017.31.05-
dc.description.Emailp.laskowski@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniversity of Bialystokpl
dc.description.referencesHosmer David W.Jr., Lemeshow Stanley (2013), Sturdivant Rodney X. Applied Logistic Regression, John Wiley& Sons.pl
dc.description.referencesMarcinkowski, A., Marcinkowski, P. (2013), WCAG 2.0: podręcznik dobrych praktyk, Warszawa.pl
dc.description.referencesMorville Peter, Rosenfield Lou (2008), Information architecture for the World Wide Web: Designinglarge‑scale web sites, O’Reilly Media, Inc.pl
dc.description.referencesBaker R.S.J. (2010), Data Mining for Education, Pittsburgh: CarnegieMellon University.pl
dc.description.referencesSpołeczeństwo informacyjne w Polsce w 2014 r. Wyniki badań statystycznych z lat 2010-2014, Warszawa.pl
dc.description.referencesSyed Fazle Rahman (2015), Bootstrap. Tworzenie interfejsów stron WWW. Technologiana start!, Warszawa.pl
dc.description.referencesTapscott D. (2010), Cyfrowadorosłość, czyli jak pokolenie sieci zmienia świat, Warszawa.pl
dc.description.referencesWallace P. (2001), Psychologia Internetu, Poznań: Rebis.pl
dc.description.referencesGUS, Source: http://stat.gov.pl, [03.10.2015].pl
dc.description.pages99-113pl
dc.description.volume31-
dc.description.firstpage99pl
dc.description.lastpage113pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WSoc)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2017, tom XXXI

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)