REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5959
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBabicki, Zbigniew-
dc.date.accessioned2017-10-25T12:37:50Z-
dc.date.available2017-10-25T12:37:50Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 30, 2017, s. 223-237pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5959-
dc.description.abstractRwanda today faces various challenges of civilization, first of all, however, it has ti copy with the legacy of the ehnic genocide. Not surprisingly, that one of the fundamental tasks that the country and its government set itself after 1994 became the problem of the legal judgement of persons responsible for genocide and of the establishing of national unity, which would prevent Rwanda from the next conflict. Therefore, apart from judging on a massive scale all those guilty of crimes, the government has taken parallel action for the idea of commemorating the victims and began the process of building national unity. Today, Rwanda is a place for education which aims at the creation of a one national community and the state, in other words „education for the community”.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectethnic divisionspl
dc.subjectgenocidepl
dc.subjectreconciliationpl
dc.subjectintercultural educationpl
dc.titleZałożenia edukacji międzykulturowej szansą na pojednanie etniczne w Rwandziepl
dc.title.alternativeAssumptions intercultural education opportunities for ethnic reconciliation in Rwandapl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2017.30.16-
dc.description.Emailz.babicki@uksw.edu.plpl
dc.description.AffiliationUKSW w Warszawiepl
dc.description.referencesBabicki Z., (2013), Sytuacja dziecka w Rwandzie – zarys problematyki, „Pedagogika Społeczna”, nr 1(47)pl
dc.description.referencesBar J., (2013), Po ludobójstwie. Państwo i społeczeństwo w Rwandzie 1994–2012, Krakówpl
dc.description.referencesBuckley-Zistel S. (2006), Remembering to forget: Chosen amnesia as a strategy for local coexistence in post – Genocide Rwanda, „Africa”, nr 76(2)pl
dc.description.referencesCan Africa Claim the 21st Century? (2000), The World Bank, Washington D.C.pl
dc.description.referencesCzekanowski J., (1958), W głąb lasów Aruwimi. Dziennik wyprawy do Afryki Środkowej, „Prace Etnologiczne”, t. 6pl
dc.description.referencesEltringham N., (2004), Accounting for Horror: Post-Genocide Debates in Rwanda, Londonpl
dc.description.referencesGarbuzik P., (2014), Edukacja regionalna a kształtowanie tożsamości, (w:) J. Nikitorowicz, J. Muszyńska, B. Boćwińska-Kiluk (red.), Od wielokulturowości miejsca do międzykulturowości relacji społecznych. Współczesne strategie kreowania przestrzeni życia jednostki, Warszawa.pl
dc.description.referencesGolka M., (2009), Pamięć społeczna i jej implanty, Warszawapl
dc.description.referencesJałowiecki B., (2005), Globalizacja, lokalność, tożsamość, (w:) W. Wesołowski, J. Włodarek (red.), Kręgi integracji i rodzaje tożsamości: Polska, Europa, świat, Warszawapl
dc.description.referencesKearney J., (2011), A Unified Rwanda? Ethnicity, History and Reconciliation in the Ingando Peace and Solidarity Camp, (w:) J. Paulson (red.), Education and Reconciliation. Exploring Conflict and Post – Conflict Situations, London, New Yorkpl
dc.description.referencesKotowicz-Borowy I., (2015), Znaczenie edukacji regionalnej dla zachowania tożsamości i dziedzictwa kulturowego, (w:) K. Kossak-Główczewski, A. Kożyczkowska (red.), Wielokulturowość – między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową, Krakówpl
dc.description.referencesKożyczkowska A., (2015a), Wielokulturowość – edukacja – tożsamość. O potrzebie konstruowania czasowego współrozumienia, (w:) K. Kossak-Główczewski, A. Kożyczkowska (red.), Wielokulturowość – między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową, Krakówpl
dc.description.referencesKożyczkowska A., (2015b), Od praktyki do teorii edukacji regionalnej. Casus kaszubskości, (w:) K. Kossak-Główczewski, A. Kożyczkowska (red.), Wielokulturowość – między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową, Krakówpl
dc.description.referencesMalewska-Peyre H. (1992), Ja wśród swoich i obcych, (w:) P. Boski, M. Jarymowicz, H. Malewska-Peyre (red.), Tożsamość a odmienność kulturowa, Warszawapl
dc.description.referencesMalicka M. (1996), Ja – to znaczy kto? Rzecz o osobowej tożsamości i wychowaniu, Warszawapl
dc.description.referencesMaroszek B., (1965), Kształtowanie się jednolitego społeczeństwa w województwie gdańskim w latach 1945–1964, (w:) A. Bukowski (red.), Województwo gdańskie w XX-leciu Polski Ludowej. Księga referatów i materiałów sesji naukowej z 11–12 maja 1965 roku, Gdańskpl
dc.description.referencesMiszkiel B., (2014), Nekropolia w Berżnikach jako symbol pamięci społecznej pogranicza polsko-litewskiego, (w:) J. Nikitorowicz, J. Muszyńska, B. Boćwińska-Kiluk (red.), Od wielokulturowości miejsca do międzykulturowości relacji społecznych. Współczesne strategie kreowania przestrzeni życia jednostki, Warszawapl
dc.description.referencesMuszyńska J., (2013), O wspólnotach lokalnych i ich znaczeniu – rozważania pedagoga, (w:) M. Sobecki, W. Danilewicz, T. Sosnowski (red.), Szkoła – kultura – tożsamość. Pedagogika społeczna wobec zmian przestrzeni życia społecznego, Warszawapl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2008), Kosmopolityzm i ojczyzna prywatna jako nowy ład społeczny, (w:) D. Lalak (red.), Dom i ojczyzna. Dylematy wielokulturowości, Warszawapl
dc.description.referencesNikitorowicz J., (2009), Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawapl
dc.description.referencesNovak M. (1985), Przebudzenie etnicznej Ameryki, Warszawapl
dc.description.referencesSzczepański J. J., (1981), Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji, Warszawa.pl
dc.description.referencesUNDP Country Cooperation: 2004–2008. Project Profiles, (2004), Kigalipl
dc.description.referencesYang P. Q. (2000), Ethnic studies. Issues and approaches, New Yorkpl
dc.description.referenceswww.undp.org.rw/proj_profils_2004.pdf [01.06.2016]pl
dc.description.pages223-237pl
dc.description.volume30-
dc.description.firstpage223-
dc.description.lastpage237-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2017, tom XXX

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)