REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5943
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNikitorowicz, Jerzy-
dc.date.accessioned2017-10-23T08:11:33Z-
dc.date.available2017-10-23T08:11:33Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 30, 2017, s. 7-19pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5943-
dc.description.abstractThe Author indicates the need for pursuing a new educational policy in the emerging multicultural societies in order to acquire skills that enable exceeding the limits of own ethnocentrism and sociocentism. He emphasis that the education system has not been equipped with the tools for shaping: civic attitudes, development of the human community and responsibility for it. The Author signifies and justifies that the current education policy is moving towards ideologies of the nation, which should be opposed. In the context of the above, the Author highlights the need for revitalization of heterology in contemporary educational policy as a principle of social life and attitudes characterised by sensitivity and intercultural competences.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecteducation policypl
dc.subjectmulticulturalismpl
dc.subjectintercultural competencespl
dc.subjectheterologypl
dc.titlePolityka edukacyjna w kontekście potrzeby nabywania kompetencji międzykulturowychpl
dc.title.alternativeEducation policy in the context of acquiring intercultural competencespl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2017.30.01-
dc.description.Emailjerzyniki@wp.plpl
dc.description.AffiliationWydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBauman Z., (2004), O tarapatach tożsamości w ciasnym świecie, (w:) W. Kalaga (red.), Dylematy wielokulturowości, Krakówpl
dc.description.referencesBolten J., (2006), Interkulturowa kompetencja, Poznańpl
dc.description.referencesDurkheim E., (1968), Zasady metody socjologicznej, tłum. J. Szacki, Warszawapl
dc.description.referencesDyczewski L., (1993), Trwałość kultury polskiej, (w:) L. Dyczewski (red.), Wartości w kulturze polskiej. Lublinpl
dc.description.referencesGhiglieri M. P., (2001), Ciemna strona człowieka, tłum. A. Tanalska-Dulęba, Warszawapl
dc.description.referencesGiddens A., (2001), Nowoczesność i tożsamość „Ja” i społeczeństwo w epoce później nowoczesności, Warszawapl
dc.description.referencesBrotto F. i in. (2014), Kompetencje międzykulturowe dla wszystkich. Przygotowanie do życia w różnorodnym świecie, Warszawapl
dc.description.referencesGolka M., (2007), Socjologia kultury, Warszawapl
dc.description.referencesJaskuła S., (2015), Wirtualna transformacja międzykulturowych kompetencji komunikacyjnych. O przemianach w pedagogice komunikacji, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Sociologica” VII, t. 2, Krakówpl
dc.description.referencesJaskuła S., Korporowicz L., (2013), Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna jako transgresja, „Pogranicze, Studia Społeczne”, t. XXIpl
dc.description.referencesKim R., Gębura R., (2016), Szkoła w służbie PIS, „Newsweek”, nr 36pl
dc.description.referencesMagala S. J., (2011), Kompetencje międzykulturowe, Warszawapl
dc.description.referencesMucha J., (1999), Wielokulturowość etniczna i nieetniczna, „Sprawy Narodowościowe. Seria Nowa”pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., (2015), Ku jakim strategiom w edukacji międzykulturowej w kontekście współczesnych problemów wielokulturowości? „Pogranicze, Studia Społeczne”, t. XXV, Białystokpl
dc.description.referencesPezda A., (2016), Mickiewicz da szkołę. Rozmowa z minister Anną Zalewską, „Gazeta Wyborcza”, 9–10 kwietniapl
dc.description.referencesPiotrowski P., Górniewicz J., (2015), Pedagogika kultury i postkultury. Idee i przemiany kulturowe, Olsztynpl
dc.description.referencesPinker S., (2005), Tabula rasa, Spory o naturę ludzką, Gdańskpl
dc.description.referencesRabczuk W., (2012), Kompetencje kluczowe i ich komponent międzykulturowy, (w:) A. Szczurek-Boruta, E. Ogrodzka-Mazur (red.), Poza paradygmaty. Pedagogika międzykulturowa t. 2, Toruńpl
dc.description.referencesSobecki M., (2016), Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej. Studium z pogranicza polsko-litewsko-białorusko-ukraińskiego, Warszawapl
dc.description.referencesŚliwerski B., (2014), Pedagogika (w) demokracji, (w:) Bogusław Śliwerski. Doktor Honoris Causa UMCS, Lublinpl
dc.description.referencesSzerląg A., (2011), Wstęp, (w:) A. Szerląg (red.), Konflikty i dialog w wybranych społecznościach wielokulturowych, Wrocławpl
dc.description.referencesWiśniewski R., (2016), Transgresja kompetencji międzykulturowych. Studium socjologiczne młodzieży akademickiej, Warszawapl
dc.description.referencesSzklarski B., (1999), Od idei do ideologii – polityczny wymiar wielokulturowości we współczesnej Ameryce, „Sprawy Narodowościowe. Seria Nowa”, z. 14–15pl
dc.description.pages7-19pl
dc.description.volume30-
dc.description.firstpage7-
dc.description.lastpage19-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2017, tom XXX

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)