REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5804
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNikitorowicz, Jerzy-
dc.date.accessioned2017-08-17T11:42:14Z-
dc.date.available2017-08-17T11:42:14Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 1(7), s. 128-139pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5804-
dc.description.abstractTekst stanowi odpowiedź i wyraz sprzeciwu wobec, zaproponowanej przez profesora Piotra Nowaka, koncepcji ograniczonej dyskryminacji stosowanej na uniwersytecie. Autor wskazuje na potrzebą poszukiwania nowego paradygmatu tolerancji w kulturze życia akademickiego, na potrzebą decentracji interpersonalnej, którą uważa za pierwszy krok kreujący nowy paradygmat tolerancji. Decentracja interpersonalna ujmowana jest jako rozpatrywanie stosunków z innymi ludźmi, sytuacji i zjawisk, jednocześnie z różnych perspektyw, bez subiektywnej deformacji obrazu analizowanych zjawisk. W tekście postawiono szereg pytań, które stanowić mogą wartościowy przyczynek do autorefleksji dla każdego nauczyciela akademickiego, do określenie własnego miejsca i roli w tworzeniu paradygmatu tolerancji w kulturze życia akademickiego.pl
dc.description.abstractThe text constitutes a response and expression of opposition to the concept of reduced discrimination applied at the university, proposed by Professor Piotr Nowak. The author points to the need to seek a new paradigm of tolerance in the culture of academic life, the need for interpersonal decentration, which he sees as the first step for creating a new paradigm of tolerance. Interpersonal decentration is treated as consideration of relations with other people, situations and phenomena, simultaneously from different perspectives, without the subjective deformation of the image of the analyzed phenomena. The text addresses a number of questions that may be valuable contributors to self-reflection for every academic teacher, to define their own place and role in creating a paradigm of tolerance in the culture of academic life.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectuniwersytetpl
dc.subjectżycie akademickiepl
dc.subjectkultura zróżnicowaniapl
dc.subjecttolerancjapl
dc.subjectuniversitypl
dc.subjectacademic lifepl
dc.subjectculture of differentiationpl
dc.subjecttolerancepl
dc.titleKu nowemu paradygmatowi tolerancji w kulturze zróżnicowania życia akademickiegopl
dc.title.alternativeTowards a new paradigm of tolerance in the culture of differentiation of academic lifepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2017.07.08-
dc.description.Emailjerzyniki@wp.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesArendt, H. (1991). Myślenie. Przekł. H. Buczyńska-Garewicz. Warszawa: Czytelnik.pl
dc.description.referencesBauman, Z. (2006). Społeczeństwo w stanie oblężenia. Warszawa: Sic!pl
dc.description.referencesGiddens, A. (2001). Nowoczesność i tożsamość „Ja” i społeczeństwo w epoce później nowoczesności. Przekł. A. Szulżycka. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesNiemen, C. (1967). Dziwny jest ten świat – tekst piosenki. Pobrano z: www.tekstowo.plpl
dc.description.referencesNikitorowicz, J. (2010). Tolerancja w procesie kreowania dialogu w wielokulturowym świecie. W: I. Jakubowska-Branicka (red.), O tolerancji we współczesnej demokracji liberalnej. Warszawa: „TRIO”.pl
dc.description.referencesNowak, P. (2017). Lekcje z wariatem. Rzeczpospolita, 7/8 stycznia. Pobrano z: archiwum.wp.pl.pl
dc.description.referencesPiekarski, A. (1979). Wolność sumienia i wyznania w Polsce. Warszawa: Wyd. „Interpress”.pl
dc.description.referencesRogers, C. (1992). Tworzenie klimatu wolności. W: K. Blusz (red.), Edukacja i wyzwolenie. Kraków: „Impuls”.pl
dc.description.referencesSwieżawski, S. (1993). O właściwe rozumienie tolerancji. Znak, nr 6, s. 4–5.pl
dc.description.referencesTwardowski, K. (1992). Wybór pism psychologicznych i pedagogicznych. Warszawa: WSiP.pl
dc.description.pages128-139pl
dc.description.issuenr 1(7)-
dc.description.firstpage128-
dc.description.lastpage139-
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 1

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons