REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5764
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrzywosz, Maciej-
dc.date.accessioned2017-07-24T06:56:37Z-
dc.date.available2017-07-24T06:56:37Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationMedia wolne czy bezwolne?, praca zbiorowa pod redakcją Piotra Kowalskiego i Stanisława Zagórskiego, Łomża 2011, s. 265-279pl
dc.identifier.isbn978-8385734-93-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5764-
dc.description.abstractArtykuł przedstawia różne formy ograniczenia wolności słowa i zdyskredytowania, głównie ze strony mediów lewicowych, których w swoim życiu doświadczył George Orwell. Kluczowym przeżyciem była wojna domowa w Hiszpanii, gdzie po raz pierwszy poznał kłamstwa komunistycznej propagandy, na temat formacji POUM, w której walczył. Następnie, tekst opisuje zmagania Orwella o publikacje "Folwarku Zwierzęcego". Mimo formalnego braku cenzury, wiele wydawnictw odmówiło wydania książki, bojąc się ówczesnego angielskiego rządu sprzymierzonego ze ZSRR. Ostatnia powieść "1984" także spotkała się krytyką części środowisk lewicowych. Znany trockista Isaac Dutscher, by zdyskredytować Orwella, całkowicie bezpodstawnie zarzucił mu plagiat powieści Zamiatina – "My".pl
dc.description.abstractThe article presents various forms of restriction of freedom of speech and discrediting, mainly from the left-wing media, which George Orwell experienced in his life. The most important experience was the Spanish Civil War where he first met the lies of communist propaganda about the POUM formation in which he fought. Then, the text describes Orwell's struggles to publish "Animal Farm". Despite the formal lack of censorship, many publishers refused to publish the book, fearing the then British government allied with the USSR. The last novel – "1984" also met with criticism from some left-wing circles. The well-known Trotskyist Isaac Dutscher, in order to discredit Orwell, completely blamed him for the plagiarism of Zamyatin’s novel – "We".pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherOficyna Wydawnicza „Stopka”pl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectGeorge Orwellpl
dc.subjectmedia lewicowepl
dc.subjectwolność słowapl
dc.subjectcenzurapl
dc.subjectVictor Gollanczpl
dc.subjectburżuazyjni socjaliścipl
dc.subjectwojna domowa w Hiszpaniipl
dc.subject„1984”pl
dc.subjectIssaic Deutscherpl
dc.subject„My”pl
dc.subjectleft-wing mediapl
dc.subjectfreedom of speechpl
dc.subjectcensorshippl
dc.subjectbourgeois Socialistspl
dc.subjectSpanish Civil Warpl
dc.subjectAnimal Farmpl
dc.subject1984pl
dc.subjectWepl
dc.titleCzy brytyjskie klasy niższe śmierdzą? Czy Rok 1984 to plagiat? Czyli o wolności mediów, na przykładzie brytyjskich i hiszpańskich doświadczeń George’a Orwellapl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.Emailmaciej@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Historyczno-Socjologicznypl
dc.description.pages265-279pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WSoc)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Krzywosz_Czy_brytyjskie_klasy_nizsze_smierdza_Czy_rok_1984_to_plagiat.pdf982,18 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons