REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5538
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKostaszuk-Romanowska, Monika-
dc.date.accessioned2017-05-31T11:13:29Z-
dc.date.available2017-05-31T11:13:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Literaturoznawcze, nr 9, 2016, s. 107-119pl
dc.identifier.issn2082-9701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5538-
dc.description.abstractIn theatrical play created by Monika Strzępka and Paweł Demirski the figure of anti-hero becomes part of artistic strategy. The article examines selected performances and demonstrates how the anti-hero character is constructed. This creation involves radical redefining of certain cultural, literary and historical tropes which contemporary mass culture generates. The archetypal figure is dismantled by means of certain techniques such as deconstruction, re-codification, synthesizing the character or exposing his conventional nature. As a result of these artistic strategies the anti-hero’s identity is blurred, self-contradictory and frequently devaluated.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecttheatrepl
dc.subjectanti-heropl
dc.subjectmass culturepl
dc.subjectMonika Strzępkapl
dc.subjectPaweł Demirskipl
dc.titleAntybohater w teatrze „bezczelnym” Strzępki i Demirskiegopl
dc.title.alternativeAnti-hero in “Imprudent” Theatre by Monika Strzępka and Paweł Demirskipl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/bsl.2016.09.08-
dc.description.Emailmromanow@poczta.onet.plpl
dc.description.BiographicalnoteMonika Kostaszuk-Romanowska, dr, adiunkt w Zakładzie Wiedzy o Kulturze Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku. Kulturoznawca, teatrolog, filolog. Interesuje się performatywnością w kulturze współczesnej, antropologią teatru, teorią teatru i współczesnym teatrem polskim. Współredagowała: wraz z Anną Wieczorkiewicz Wizje kultury własnej, obcej i wspólnej w sytuacji kontaktu (Białystok 2009) i Spektakle zmysłów (Warszawa 2010), wraz z Alicją Kisielewską i Anettą B. Strawińską Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze (Białystok 2016). Ostatnio opublikowała artykuły: Prowokacje, afery i skandale w polskim teatrze współczesnym (w: SZTUKA I NIE–SZTUKA. Rozważania o kulturze artystycznej, kulturze popularnej i kulturze najszerzej pojętej. Białostocka Wszechnica Kulturoznawcza. Część I, red. A. Kisielewski, Białystok 2015), Fake theatre, czyli teatralna lektura „zaginionej” powieści Brunona Schulza (w: Kolekcja fikcji: o mistyfikacji w sztuce, red. M. Wawrzak, Toruń 2016), Teatralny supermarket. Popkulturowe tropy we współczesnym teatrze polskim, (w: Tropy literatury i kultury popularnej (II), red. S. Buryła, L. Gąsowska, D. Ossowska, Warszawa 2016).pl
dc.description.AffiliationWydział Filologiczny, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.pages107-119pl
dc.description.number9pl
dc.description.firstpage107pl
dc.description.lastpage119pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Literaturoznawczepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WSK)
Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2016, nr 9

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)