Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/5515
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ples-Bęben, Marta | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-23T10:37:43Z | - |
dc.date.available | 2017-05-23T10:37:43Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych, vol. 28/1, 2016, s. 244-262 | pl |
dc.identifier.issn | 0860-4487 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/5515 | - |
dc.description.abstract | The purpose of the article is to discuss the main problems of Gaston Bachelard’s pedagogical philosophy. The French philosopher explored the fundamental issues of teaching – inter alia, the inquiry of the relations between teacher and disciple that he understood as dialectical exchange, the question about the most effective methods of teaching, the idea of the school as community tending to the same values – in the wide perspective of his philosophical system. Consequently, Bachelard’s philosophy of pedagogy can’t be studied apart from the most important concepts of his philosophy – the epistemological obstacle, the psychoanalysis of the scientific mind, the philosophy of “no”, and the new scientific mind. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | Gaston Bachelard | pl |
dc.subject | francuska filozofia współczesna | pl |
dc.subject | filozofia pedagogiki | pl |
dc.subject | kształcenie | pl |
dc.subject | French contemporary philosophy | pl |
dc.subject | pedagogical philosophy | pl |
dc.subject | formation | pl |
dc.title | Kształcenie jako problem filozoficzny w ujęciu Gastona Bachelarda | pl |
dc.title.alternative | Formation as a philosophical problem according to Gaston Bachelard | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/idea.2016.28.1.12 | - |
dc.description.Email | marta.ples@us.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Zakład Historii Filozofii Nowożytnej i Współczesnej Instytutu Filozofii Uniwersytetu Śląskiego | pl |
dc.description.references | Bachelard G., Filozofia, która mówi nie. Esej o filozofii nowego ducha w nauce, przeł. J. Budzyk, Gdańsk 2000. | pl |
dc.description.references | Bachelard G., Kształtowanie się umysłu naukowego. Przyczynek do psychoanalizy wiedzy obiektywnej, przeł. D. Leszczyński, Gdańsk 2002. | pl |
dc.description.references | Bachelard G., Le Rationnalisme appliqué, Paris 1949. | pl |
dc.description.references | Bachelard G., Wartość moralna kultury naukowej, w: H. d' Abancourt de Franqueville (red.), Siły moralne wspólne wszystkim ludziom, ich źródła i rozwój przez wychowanie, Kraków 1934, s. 348–353. | pl |
dc.description.references | Chimisso C., Gaston Bachelard: Critic of Science and the Imagination, London – New York, 2001. | pl |
dc.description.references | Duborgel B.: L’Eveil de l’être aux croisées du connaître. Eléments bachelardiens pour un nouvel esprit pédagogique, „Revue Française de Pédagogie” 31, 1975, s. 83–95. | pl |
dc.description.references | Fabre M., Bachelard éducateur, Paris 1995. | pl |
dc.description.references | Fabre M., L’école peut-elle encore former l’esprit?, „Revue Française de Pédagogie” 143, 1975, s. 7–15. | pl |
dc.description.references | Gouhier H., Poirier R. (red.), Bachelard – Colloque de Cerisy, Paris 1974. | pl |
dc.description.references | Korzybski A., Science and Sanity. An Introduction to Non-Aristotelian Systems and General Semantics, Englewood NJ 1933. | pl |
dc.description.references | Roger L., The Pedagogical Philosophy of Bachelard, „Antistasis” 4, 2014, s. 34–37. | pl |
dc.description.references | Skibiński A., Symboliczne ramy poznania. Rzecz o semantyce ogólnej Alfreda Korzybskiego, Poznań 1999. | pl |
dc.description.pages | 244-262 | pl |
dc.description.volume | 28/1 | pl |
dc.description.firstpage | 244 | pl |
dc.description.lastpage | 262 | pl |
dc.identifier.citation2 | Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych, 2016, XXVIII/1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Idea28_1_M_Ples-Beben_Ksztalcenie jako_problem_filozoficzny.pdf | 164,94 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)