Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
                
    
    http://hdl.handle.net/11320/4946| Tytuł: | Diagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskim | 
| Autorzy: | Białous, Maciej Kiszkiel, Łukasz Skowrońska, Małgorzata Sztop-Rutkowska, Katarzyna | 
| Słowa kluczowe: | edukacja kulturowa edukacja kulturalna socjologia kultury socjologia edukacji | 
| Data wydania: | gru-2016 | 
| Data dodania: | 4-sty-2017 | 
| Wydawca: | Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku | 
| Abstrakt: | Niniejsza publikacja stanowi efekt pracy badawczej nad kondycją edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Badanie zostało zrealizowane w 2016 r., w ramach projektu Podlaski Pomost Kultury (2016-2018), będącego regionalnym wydaniem programu Bardzo Młoda Kultura, zainicjowanego przez Narodowe Centrum Kultury. Zasadniczym celem było stworzenie obrazu stanu oraz specyfiki edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Diagnoza miała za zadanie wskazać, jakie zasoby mogą zostać wykorzystane do prowadzenia skutecznych działań edukacyjnych i kulturalnych w ramach stworzonej przez lokalnego Operatora programu (Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury) sieci instytucji i animatorów kultury oraz jakie problemy regionalnego środowiska i poszczególnych interesariuszy należy rozwiązać, aby podwyższyć efektywność działań w zakresie edukacji kulturowej. Chodziło również o stworzenie rzetelnego źródła informacji o zasobach materialnych i kadrowych, pozwalających na skuteczne prowadzenie działań związanych z edukacją kulturową oraz nawiązywanie szeroko rozumianej współpracy między zaangażowanymi w nią podmiotami. Istotne było również określenie zróżnicowanych oczekiwań i percepcji edukacji kulturowej wśród różnych grup badanych. Badaczom zależało więc na poznaniu opinii instytucji kultury, władz samorządowych, nauczycieli i pedagogów oraz animatorów kultury, zarówno tych pracujących w konkretnych strukturach, instytucjach, jak i tych, którzy działają niezależnie. Warto podkreślić, że osobna uwaga została poświęcona roli placówek edukacyjno-oświatowych oraz organizacji pozarządowych, prowadzących działania bardziej nieregularne i pozostających często poza głównym nurtem tego typu badań. | 
| Sponsorzy: | Publikacja zrealizowana w ramach projektu „Podlaski Pomost Kultury” Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Białymstoku, będącego częścią programu „Bardzo Młoda Kultura”, prowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury. | 
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/4946 | 
| ISBN: | 978-83-60308-43-1 | 
| Typ Dokumentu: | Book | 
| Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WSoc) | 
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| EDUKACJA_KULTUROWA_W_WOJEWÓDZTWIE_PODLASKIM_-_raport_całościowy_0Pduob6.pdf | 3,78 MB | Adobe PDF | Otwórz | 
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
     
    


