REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4946
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBiałous, Maciej-
dc.contributor.authorKiszkiel, Łukasz-
dc.contributor.authorSkowrońska, Małgorzata-
dc.contributor.authorSztop-Rutkowska, Katarzyna-
dc.date.accessioned2017-01-04T07:16:49Z-
dc.date.available2017-01-04T07:16:49Z-
dc.date.issued2016-12-
dc.identifier.isbn978-83-60308-43-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4946-
dc.description.abstractNiniejsza publikacja stanowi efekt pracy badawczej nad kondycją edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Badanie zostało zrealizowane w 2016 r., w ramach projektu Podlaski Pomost Kultury (2016-2018), będącego regionalnym wydaniem programu Bardzo Młoda Kultura, zainicjowanego przez Narodowe Centrum Kultury. Zasadniczym celem było stworzenie obrazu stanu oraz specyfiki edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Diagnoza miała za zadanie wskazać, jakie zasoby mogą zostać wykorzystane do prowadzenia skutecznych działań edukacyjnych i kulturalnych w ramach stworzonej przez lokalnego Operatora programu (Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury) sieci instytucji i animatorów kultury oraz jakie problemy regionalnego środowiska i poszczególnych interesariuszy należy rozwiązać, aby podwyższyć efektywność działań w zakresie edukacji kulturowej. Chodziło również o stworzenie rzetelnego źródła informacji o zasobach materialnych i kadrowych, pozwalających na skuteczne prowadzenie działań związanych z edukacją kulturową oraz nawiązywanie szeroko rozumianej współpracy między zaangażowanymi w nią podmiotami. Istotne było również określenie zróżnicowanych oczekiwań i percepcji edukacji kulturowej wśród różnych grup badanych. Badaczom zależało więc na poznaniu opinii instytucji kultury, władz samorządowych, nauczycieli i pedagogów oraz animatorów kultury, zarówno tych pracujących w konkretnych strukturach, instytucjach, jak i tych, którzy działają niezależnie. Warto podkreślić, że osobna uwaga została poświęcona roli placówek edukacyjno-oświatowych oraz organizacji pozarządowych, prowadzących działania bardziej nieregularne i pozostających często poza głównym nurtem tego typu badań.pl
dc.description.sponsorshipPublikacja zrealizowana w ramach projektu „Podlaski Pomost Kultury” Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Białymstoku, będącego częścią programu „Bardzo Młoda Kultura”, prowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstokupl
dc.subjectedukacja kulturowapl
dc.subjectedukacja kulturalnapl
dc.subjectsocjologia kulturypl
dc.subjectsocjologia edukacjipl
dc.titleDiagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskimpl
dc.typeBookpl
dc.description.referencesMiniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesMonitoring realizacji Programu Miasta Białegostoku Przeciwdziałania Dyskryminacji Rasowej, Ksenofobii i związanej z Nimi Nietolerancji na lata 2014-2017 “Białystok dla Tolerancji” w roku 2014/2015, Białystok 2015.pl
dc.description.referencesOcena wpływu inwestycji dofinansowanych w ramach środków UE na realizację założeń Programu Rozwoju Edukacji Województwa Podlaskiego do 2013 r., Poznań 2013.pl
dc.description.referencesProgram rozwoju kultury Województwa Podlaskiego do roku 2020, Białystok 2008.pl
dc.description.referencesStrategia rozwoju Województwa Podlaskiego do roku 2020, Białystok 2013,pl
dc.description.referencesPiotr Adamiak, Beata Charycka, Marta Gumkowska, Potrzeby i możliwości organizacji pozarządowych województwa podlaskiego raport z badania, Białystok 2016.pl
dc.description.referencesMaciej Białous i in., Nowe kierunki, nowe drogowskazy. Współczesna kondycja kultury w Suwałkach, Białystok 2015.pl
dc.description.referencesMaciej Białous, Agnieszka Maszkowska, „Odkryj się” - Inicjatywy lokalne. Diagnoza potencjału i zasobów w zakresie kultury w gminie Wasilków, Białystok 2016.pl
dc.description.referencesBogusław Dziadzia i in., Podnoszenie kompetencji kadr kultury w domach, centrach i ośrodkach kultury, Katowice 2015.pl
dc.description.referencesZbigniew Fałtynowicz (red.) Patrz – człowiek! W stronę edukacji międzykulturowej, Białystok 2014.pl
dc.description.referencesBarbara Fatyga i in., Kultura pod pochmurnym niebem. Dynamiczna diagnoza stanu kultury województwa warmińsko-mazurskiego, Olsztyn-Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesAleksandra Jasińska-Kania, Katarzyna M. Staszyńska (red.), Diagnoza postaw młodzieży województwa podlaskiego wobec odmienności kulturowej, Białystok 2009.pl
dc.description.referencesAnna Józefowicz, Region oraz edukacja regionalna w podstawach programowych wychowania przedszkolnego i szkoły podstawowej, Ars Inter Culturas, nr 2/2013.pl
dc.description.referencesMarcin Kącki, Białystok. Biała siła, czarna pamięć, Wołowiec 2015.pl
dc.description.referencesPiotr Knaś, Animacja i edukacja kulturowa. Czy kulturowość wypiera kulturalność?, Poznań 2014.pl
dc.description.referencesRafał Koschany i in., Edukacja kulturowa w Poznaniu. Raport z pierwszego etapu badań, Poznań 2014.pl
dc.description.referencesMarta Kosińska, Edukacja kulturowa, [w:] R. Koshany, A. Skórzyńska (red.), Edukacja kulturowa. Poręcznik, Poznań 2014.pl
dc.description.referencesMarek Krajewski, Metropolizacja, 2016.pl
dc.description.referencesMarek Krajewski, Filip Schmidt, Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce, Kraków 2014.pl
dc.description.referencesBeata Namyślak, Żróżnicowanie poziomu rozwoju sektora kultury w miastach wojewódzkich w Polsce, Prace Geograficzne, zeszyt 134, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesJerzy Nikitorowicz, Edukacja międzykulturowa, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, T. 1, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesJerzy Nikitorowicz, Od Federacji Zespołów Badań Pogranicza do Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Kulturowej, Pogranicze. Studia Społeczne, T. XVII, cz. 1, 2011.pl
dc.description.referencesKatarzyna Olbrycht, Edukacja kulturalna – potrzeby, uwarunkowania, perspektywy, Katowice 2014.pl
dc.description.referencesMałgorzata Piotrowska-Skrzypek, Zofia Grudzińska, Wstępny raport z diagnozy zjawiska biurokracji w systemie edukacji. Analiza treści debat „gwiaździstych”, maj-czerwiec 2016, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesJan Poleszczuk i in., Diagnoza partycypacji w kulturze w województwie podlaskim, Białystok 2012.pl
dc.description.referencesJan Poleszczuk i in., Diagnoza postaw mieszkańców Białegostoku w zakresie tolerancji, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesJan Poleszczuk i in., Samorządowa i obywatelska współpraca transgraniczna w województwie podlaskim, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesIreneusz Sadowski, Rozwój sektora kultury w Białymstoku na tle innych miast wojewódzkich w świetle danych urzędowych, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesKarolina Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, Poznań 2014;pl
dc.description.referencesKarolina Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa. Tom 2, Poznań 2015.pl
dc.description.referencesMałgorzata Skowrońska, Jak zmierzać ku różnorodności? O działaniach społeczno-edukacyjnych podejmowanych na rzecz społeczności LGBT w przestrzeni publicznej Białegostoku, Pogranicze. Studia społeczne, T. XIX, 2012.pl
dc.description.referencesMałgorzata Skowrońska i in., Spacer po utartych ścieżkach. O spotkaniach białostoczan z kulturą, Białystok 2014.pl
dc.description.referencesMariusz Sokołowski, Religie Podlasia – oknem na świat i ludzi, [w:] A. Młynarczuk-Sokołowska, K. Szostak-Król (red.), Różnorodność. Twórcza aktywność. Inkluzja w edukacji, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesAlina Szwarc, Rola i miejsce treści kulturowych w procesie kształcenia na przykładzie podlaskich gimnazjów, Ars inter Culturas, nr 3, 2014.pl
dc.description.referencesAlina Szwarc-Adamiuk, Edukacja międzykulturowa w pozalekcyjnych formach kształcenia – komunikat z badań, Pogranicze. Studia Społeczne, T. XVII, cz. 2, 2011.pl
dc.description.referencesAnna Świętochowska i in., Diagnoza stanu kultury w perspektywie miejskiej na podstawie oceny poszczególnych grup interesariuszy w oparciu o teorię wartości kultury Johna Holdena. Raport podsumowujący, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesJakub Wróblewski, Raport z badań ex-post. Projekt SPEAK – Suwalski Program Edukacji i Animacji Kulturalnej, Suwałki 2015.pl
dc.description.referencesAlicja Zawistowska-Sadowska, Ireneusz Sadowski, Podstawowe dane o przestrzennej dostępności instytucjonalnej infrastruktury kultury w województwie podlaskim, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesAndrzej Klimczuk, Przemysły kultury i kreatywne w regionie zróżnicowanym kulturowo. Bariery i wyzwania z perspektywy polityki regionalnej, [w:] R. Ulatowska (red.), Przemysły kreatywne 2.0.12, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesJoanna Sacharczuk, Wielokulturowy Białystok – wstęp do rozważań na temat wyzwań współczesnej edukacji międzykulturowej, [w:] A. Paszko (red.), Edukacja międzykulturowa w Polsce wobec nowych wyzwań, Kraków 2011.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WSoc)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
EDUKACJA_KULTUROWA_W_WOJEWÓDZTWIE_PODLASKIM_-_raport_całościowy_0Pduob6.pdf3,78 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons