Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4946
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Białous, Maciej | - |
dc.contributor.author | Kiszkiel, Łukasz | - |
dc.contributor.author | Skowrońska, Małgorzata | - |
dc.contributor.author | Sztop-Rutkowska, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2017-01-04T07:16:49Z | - |
dc.date.available | 2017-01-04T07:16:49Z | - |
dc.date.issued | 2016-12 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-60308-43-1 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/4946 | - |
dc.description.abstract | Niniejsza publikacja stanowi efekt pracy badawczej nad kondycją edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Badanie zostało zrealizowane w 2016 r., w ramach projektu Podlaski Pomost Kultury (2016-2018), będącego regionalnym wydaniem programu Bardzo Młoda Kultura, zainicjowanego przez Narodowe Centrum Kultury. Zasadniczym celem było stworzenie obrazu stanu oraz specyfiki edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Diagnoza miała za zadanie wskazać, jakie zasoby mogą zostać wykorzystane do prowadzenia skutecznych działań edukacyjnych i kulturalnych w ramach stworzonej przez lokalnego Operatora programu (Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury) sieci instytucji i animatorów kultury oraz jakie problemy regionalnego środowiska i poszczególnych interesariuszy należy rozwiązać, aby podwyższyć efektywność działań w zakresie edukacji kulturowej. Chodziło również o stworzenie rzetelnego źródła informacji o zasobach materialnych i kadrowych, pozwalających na skuteczne prowadzenie działań związanych z edukacją kulturową oraz nawiązywanie szeroko rozumianej współpracy między zaangażowanymi w nią podmiotami. Istotne było również określenie zróżnicowanych oczekiwań i percepcji edukacji kulturowej wśród różnych grup badanych. Badaczom zależało więc na poznaniu opinii instytucji kultury, władz samorządowych, nauczycieli i pedagogów oraz animatorów kultury, zarówno tych pracujących w konkretnych strukturach, instytucjach, jak i tych, którzy działają niezależnie. Warto podkreślić, że osobna uwaga została poświęcona roli placówek edukacyjno-oświatowych oraz organizacji pozarządowych, prowadzących działania bardziej nieregularne i pozostających często poza głównym nurtem tego typu badań. | pl |
dc.description.sponsorship | Publikacja zrealizowana w ramach projektu „Podlaski Pomost Kultury” Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Białymstoku, będącego częścią programu „Bardzo Młoda Kultura”, prowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku | pl |
dc.subject | edukacja kulturowa | pl |
dc.subject | edukacja kulturalna | pl |
dc.subject | socjologia kultury | pl |
dc.subject | socjologia edukacji | pl |
dc.title | Diagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskim | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.description.references | Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej, Warszawa 2016. | pl |
dc.description.references | Monitoring realizacji Programu Miasta Białegostoku Przeciwdziałania Dyskryminacji Rasowej, Ksenofobii i związanej z Nimi Nietolerancji na lata 2014-2017 “Białystok dla Tolerancji” w roku 2014/2015, Białystok 2015. | pl |
dc.description.references | Ocena wpływu inwestycji dofinansowanych w ramach środków UE na realizację założeń Programu Rozwoju Edukacji Województwa Podlaskiego do 2013 r., Poznań 2013. | pl |
dc.description.references | Program rozwoju kultury Województwa Podlaskiego do roku 2020, Białystok 2008. | pl |
dc.description.references | Strategia rozwoju Województwa Podlaskiego do roku 2020, Białystok 2013, | pl |
dc.description.references | Piotr Adamiak, Beata Charycka, Marta Gumkowska, Potrzeby i możliwości organizacji pozarządowych województwa podlaskiego raport z badania, Białystok 2016. | pl |
dc.description.references | Maciej Białous i in., Nowe kierunki, nowe drogowskazy. Współczesna kondycja kultury w Suwałkach, Białystok 2015. | pl |
dc.description.references | Maciej Białous, Agnieszka Maszkowska, „Odkryj się” - Inicjatywy lokalne. Diagnoza potencjału i zasobów w zakresie kultury w gminie Wasilków, Białystok 2016. | pl |
dc.description.references | Bogusław Dziadzia i in., Podnoszenie kompetencji kadr kultury w domach, centrach i ośrodkach kultury, Katowice 2015. | pl |
dc.description.references | Zbigniew Fałtynowicz (red.) Patrz – człowiek! W stronę edukacji międzykulturowej, Białystok 2014. | pl |
dc.description.references | Barbara Fatyga i in., Kultura pod pochmurnym niebem. Dynamiczna diagnoza stanu kultury województwa warmińsko-mazurskiego, Olsztyn-Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Aleksandra Jasińska-Kania, Katarzyna M. Staszyńska (red.), Diagnoza postaw młodzieży województwa podlaskiego wobec odmienności kulturowej, Białystok 2009. | pl |
dc.description.references | Anna Józefowicz, Region oraz edukacja regionalna w podstawach programowych wychowania przedszkolnego i szkoły podstawowej, Ars Inter Culturas, nr 2/2013. | pl |
dc.description.references | Marcin Kącki, Białystok. Biała siła, czarna pamięć, Wołowiec 2015. | pl |
dc.description.references | Piotr Knaś, Animacja i edukacja kulturowa. Czy kulturowość wypiera kulturalność?, Poznań 2014. | pl |
dc.description.references | Rafał Koschany i in., Edukacja kulturowa w Poznaniu. Raport z pierwszego etapu badań, Poznań 2014. | pl |
dc.description.references | Marta Kosińska, Edukacja kulturowa, [w:] R. Koshany, A. Skórzyńska (red.), Edukacja kulturowa. Poręcznik, Poznań 2014. | pl |
dc.description.references | Marek Krajewski, Metropolizacja, 2016. | pl |
dc.description.references | Marek Krajewski, Filip Schmidt, Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce, Kraków 2014. | pl |
dc.description.references | Beata Namyślak, Żróżnicowanie poziomu rozwoju sektora kultury w miastach wojewódzkich w Polsce, Prace Geograficzne, zeszyt 134, Kraków 2013. | pl |
dc.description.references | Jerzy Nikitorowicz, Edukacja międzykulturowa, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, T. 1, Warszawa 2003. | pl |
dc.description.references | Jerzy Nikitorowicz, Od Federacji Zespołów Badań Pogranicza do Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Kulturowej, Pogranicze. Studia Społeczne, T. XVII, cz. 1, 2011. | pl |
dc.description.references | Katarzyna Olbrycht, Edukacja kulturalna – potrzeby, uwarunkowania, perspektywy, Katowice 2014. | pl |
dc.description.references | Małgorzata Piotrowska-Skrzypek, Zofia Grudzińska, Wstępny raport z diagnozy zjawiska biurokracji w systemie edukacji. Analiza treści debat „gwiaździstych”, maj-czerwiec 2016, Warszawa 2016. | pl |
dc.description.references | Jan Poleszczuk i in., Diagnoza partycypacji w kulturze w województwie podlaskim, Białystok 2012. | pl |
dc.description.references | Jan Poleszczuk i in., Diagnoza postaw mieszkańców Białegostoku w zakresie tolerancji, Białystok 2013. | pl |
dc.description.references | Jan Poleszczuk i in., Samorządowa i obywatelska współpraca transgraniczna w województwie podlaskim, Białystok 2013. | pl |
dc.description.references | Ireneusz Sadowski, Rozwój sektora kultury w Białymstoku na tle innych miast wojewódzkich w świetle danych urzędowych, Białystok 2013. | pl |
dc.description.references | Karolina Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, Poznań 2014; | pl |
dc.description.references | Karolina Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa. Tom 2, Poznań 2015. | pl |
dc.description.references | Małgorzata Skowrońska, Jak zmierzać ku różnorodności? O działaniach społeczno-edukacyjnych podejmowanych na rzecz społeczności LGBT w przestrzeni publicznej Białegostoku, Pogranicze. Studia społeczne, T. XIX, 2012. | pl |
dc.description.references | Małgorzata Skowrońska i in., Spacer po utartych ścieżkach. O spotkaniach białostoczan z kulturą, Białystok 2014. | pl |
dc.description.references | Mariusz Sokołowski, Religie Podlasia – oknem na świat i ludzi, [w:] A. Młynarczuk-Sokołowska, K. Szostak-Król (red.), Różnorodność. Twórcza aktywność. Inkluzja w edukacji, Białystok 2013. | pl |
dc.description.references | Alina Szwarc, Rola i miejsce treści kulturowych w procesie kształcenia na przykładzie podlaskich gimnazjów, Ars inter Culturas, nr 3, 2014. | pl |
dc.description.references | Alina Szwarc-Adamiuk, Edukacja międzykulturowa w pozalekcyjnych formach kształcenia – komunikat z badań, Pogranicze. Studia Społeczne, T. XVII, cz. 2, 2011. | pl |
dc.description.references | Anna Świętochowska i in., Diagnoza stanu kultury w perspektywie miejskiej na podstawie oceny poszczególnych grup interesariuszy w oparciu o teorię wartości kultury Johna Holdena. Raport podsumowujący, Białystok 2013. | pl |
dc.description.references | Jakub Wróblewski, Raport z badań ex-post. Projekt SPEAK – Suwalski Program Edukacji i Animacji Kulturalnej, Suwałki 2015. | pl |
dc.description.references | Alicja Zawistowska-Sadowska, Ireneusz Sadowski, Podstawowe dane o przestrzennej dostępności instytucjonalnej infrastruktury kultury w województwie podlaskim, Białystok 2013. | pl |
dc.description.references | Andrzej Klimczuk, Przemysły kultury i kreatywne w regionie zróżnicowanym kulturowo. Bariery i wyzwania z perspektywy polityki regionalnej, [w:] R. Ulatowska (red.), Przemysły kreatywne 2.0.12, Kraków 2013. | pl |
dc.description.references | Joanna Sacharczuk, Wielokulturowy Białystok – wstęp do rozważań na temat wyzwań współczesnej edukacji międzykulturowej, [w:] A. Paszko (red.), Edukacja międzykulturowa w Polsce wobec nowych wyzwań, Kraków 2011. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WSoc) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
EDUKACJA_KULTUROWA_W_WOJEWÓDZTWIE_PODLASKIM_-_raport_całościowy_0Pduob6.pdf | 3,78 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL