REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4661
Tytuł: Rôle des exercices de traduction dans le cursus des études philologiques du Ier degré
Autorzy: Cholewa, Joanna
Słowa kluczowe: translation teaching
interdisciplinary character
typical translation mistakes
problematic areas
Data wydania: 2008
Data dodania: 3-lis-2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Interdisciplinary Perspectives in Foreign Language Teacher Education, ed. by Krzysztof Bogacki, Barbara Głowacka and Dorota Potocka, Białystok 2008, s. 267-276
Abstrakt: The method for teaching translation in the Department of Modern Languages at the University of Białystok is interdisciplinary in its character. To facilitate the process of preparing prospective translators certain disciplines, such as the Polish Language in Translation, Specialist Languages, Descriptive Grammar and the History of French Civilisation have been included in the curriculum. In addition, the analysis of typical mistakes made by students helps to identify problernatic areas.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
E-mail: joannauka@wp.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/4661
ISBN: 978-83-7431-148-9
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2008
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WFil)

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)